Mi a különbség a kétütemű és a négyütemű diesel motor közt?
Alapvetően az, hogy minden fordulatra jut egy munkaütem.
A kétütemű Otto-motorokkal szemben nem a dugattyú végzi a "vezérlést" a felömlők és a kipuffogó nyílások elzárásával, hanem rendes, szelepes hengerfeje van. A karter nem vesz részt a gázcserében, hanem a dugattyú alsó holtpntnál van egy viszonylag hosszú szelepösszenyitás, és a kifejezetten nagy feltöltési nyomás átöblíti a hengert. Jellemzően kis fordulatszámú motorok (maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám jóval 1000 alatt, inkább 500 körül), indításuk sűritett levegővel, vagy sűrített levegővel és a főtengely megforgatásával történik. Jellemzően mozdony- és hajó motorok (Szergej, Csörgő, Nohab mozdonyok, vagy a dunai jégtörő hajók Láng motorjai is ilyenek).
Szubjektív: gyönyörú hangjuk van.
https://www.youtube.com/watch?v=ZV6Z3lzbDa0
Hajókban a legnagyobb előnyük, hogy közvetlenül lehet velük hajtani a hajócsavart, mivel mindkét forgásirányban be lehet indítani őket a vezérlés átállításával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!