Ha nagyobb kereket rakok az autóra kevésbe fog menni?
A kerékméretekből gondolom F Astráról van szó...
Nekem H van, ami alá 17"-ost raktak gyárilag. A téli szettet utólag vettem. Abból 15"-os felniket (szintén gyári méret) vettem, tehát két mérettel kisebb. Nem igazán veszek észre menetdinamikában különbséget. Még fogyasztásban sem! Igaz, hogy én 99,99%-ban uatópályán tempomattal járok. Városban, ahol relatív sokszor kell gyorsítani, lassítani, lehet hogy kijönne jobban a különbség. Valamint az enyém dízel. Egy nyomatékszegényebb kis benzinmotornál lehet hogy valamennyire érezhető lenne a változás.
Amit észreveszek az a komfort változása. A ballonosabb gumi jobban elnyeli az úthibákat, kevésbé ráz.
"Csak lett állítva rajta az előgyújtáson és így azért lehet vele "szorakozni""
De azon se csodálkozz, ha emiatt egy év múlva viheted motorgenerálra. Csak szólok.
# 6/6 Időpont ma 19:36
Fordítva.
Nagy kerék - nagy tehetetlenség, viszont nagyobb a lendülete ergo nehezebb lefékezni.
Nagyobb tömeg = rosszabb gyorsulás, hosszabb fékút (vagy túlterhelt fékek), a végsebesség is csökken, de biztos nem fog nőni. Cserébe állandó sebességnél a fogyasztás minimálisan csökkenhet.
Kisebb lendkerékkel (felnivel) jobb a gyorsulás, könnyebb lefékezni, a végsebesség elérése is hamarabb történik.
Utcai körülmények között a világon semmit nem veszel észre egy 13 és 15 colos felni között, ha a gumikból váltóméreteket használsz.
5-ös
Jól írtad volna, csak pont fordítva van: kis kerék - jobb gyorsulás de kisebb végsebesség, nagyobb kerék - gyengébb gyorsulás, de elméletben nagyobb végsebesség.
Gondolod, hogy egy 100 lóerős 1500 kg-os autó nagyobb végsebességet ér el mint egy 100 lóerős 800 kg-os? :)
A nagy tömegnek NINCS előnye. Többletfogyasztást, rossz menetdinamikát, nagy sebességnél bizonytalan kanyarbevételt eredményez, ami előtt egyébként is fékezni kell, a másfél tonnás kasztnival pedig 50 méter helyett 150 méterrel előtte. Cserébe nagyobb a lendülete ha már egyszer megmozdult. Bár a gyakorlatban ez se feltétlenül nevezhető előnynek.
Ez nem atomfizika még. :)
De fölösleges végletekről beszélni, 1-2 coll eltérés a kerekeken nem oszt, de nem is szoroz semmit. Tényleg semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!