Alacsony kompresszió, pedig látszólag minden rendben. Szakmabeliek közül találkozott hasonlóval valaki?
A motor kopottságát többé-kevésbé hengerenkénti végnyomásméréssel is meg lehet ítélni. A műszer ezt bar-ban jelzi.
Adott egy 1600 ccm 16V (4 sz./henger) -Suzuki- motor. Tudomásom szerint 13 bar környékén kellene mérni egy egészséges motorban.
Ebben a legalacsonyabb végnyomás 9,5 bar, a legmagasabb 10,5. A legnagyobb eltérés határeset, a "tudósok" szerint 1 bar a "megengedett". A 13 barhoz képest ez vérszegény. Viszont az olaj nem taknyosodik, nincs benzinnel / hűtővízzel keveredve. A hűtővíz is tiszta, ezért kizárnám a hengerfej problémákat. A szelepek gyári értékre lettek állítva. Ez a dög nem hidrotőkés még. Hova tűnhet így durván 3 barnyi nyomás?
Hidegben (-10 és -20 °C között) halk "kattogás", vagy magas hangú, halk "kopogás" hallatszik. Mintha két apró követ erősen összeütögetnék. Ez megszűnik ahogy a motor melegszik. Az előgyújtás nem játszik, mert kizárólag hidegen kattog. Esetleg a szelephézag nem megfelelő?
Minden építő jellegű választ szívesen fogadok.
"Autót vegyél ne Suzukit" jellegű válaszokat is köszönöm előre, azokat is díjazni fogom.
Ott a hiba,hogy azthiszed 13 bar-nak kell lennie.
Hidd el,a 9.5-10.5 teljesen normális érték.
Egyébként ez a végnyomás mérés egy darab csővel meg nyomásmérővel közelítésnek jó,de komoly következtetéseket nem szabad levonni belőle.
Az igazi mérésnél feltöltik a hengert sűrített levegővel,és azt vizsgálják,hogy mennyi idő alatt ejt bizonyos nyomást az adott henger.
Egyébként az összes hengerből kivetted a gyertyát a méréskor,és padlógázt nyomtál miközben indítóztad?
"Ott a hiba,hogy azthiszed 13 bar-nak kell lennie."
Igazad lehet. Gyári értéknek rémlik a bűvös 13-as.
"Egyébként ez a végnyomás mérés egy darab csővel meg nyomásmérővel közelítésnek jó,de komoly következtetéseket nem szabad levonni belőle."
Nyilvánvaló, ahogy az is hogy nem mérőlabori körülmények között készül az ilyesmi. Megközelítésnek viszont tökéletes. Afféle "instant-diagnosztika". :D
"Egyébként az összes hengerből kivetted a gyertyát a méréskor,és padlógázt nyomtál miközben indítóztad?"
Természetesen.
Köszi a választ. :)
Köszönöm a válaszokat!
Ha dugattyútörés lenne, akkor nem az alacsony nyomás lenne a legnagyobb problémám.
Nem kimondottan kopogásnak nevezném. Sokkal inkabb szolid kattogásnak. Itt újra felhoznám az apró kavics összeütögetéses példát. Tényleg csak hidegen hallatja magát.
Dugattyút szerintem csak fúrással együtt van értelme cserélni, akkor viszont minden túlméretes lesz. Kopott, hordós hüvelybe hiába megy új dugattyúszett.
Köszönöm szépen a válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!