Kompresszió vs sűrítési viszony?
Lehet hogy lerágott csont a téma. Van, aki szerint a kettő egy és ugyanaz. Régóta keresgélek neten, próbálok ismerősöktől utána járni, de nem kaptam eddig érdemleges választ arra, hogy mi a különbség.
Számomra tiszta, hogy a sűrítési viszony az pl. 10:1 esetén alsó holtponti 1 bar-t 10 bar-ra sűrít össze felső holtponton.
Viszont akkor a kompressziót mi adja meg? Ha jól értelmezem, akkor ott a kopásból adódó veszteség is közrejátszik. Viszont akkor hogyan mérhető pl. 12 bar az adott hengernél?
Köszönöm a segítséget
A sűrítési viszony a gyár által megadott érték,a kompresszió meg amit a motoron tenylegesen mérsz!
Tehát az egyik elmeleti a másik cyakorlati megnevezése ugyanannak!Es mint tudjuk elmélet meg gyakorlat között nincs különbség...elméletileg!Gyakorlatilag van!
Nem ugyanaz. A kompressziós végnyomáshoz számold azt, hogy a térben nem légköri nyomású levegő van. Szívásnál is mérhető nyomás ( dekompresszió ), csak ez a sűrítéshez képest negatív előjelű. Szívásnál az adott térbe több levegő megy be, mint a tér térfogata, ebből adódik, hogy a 10-11:1 arányú szívó benzinmotorok végnyomása 12-13-14 bar ( új korukban ), a szívó dízeleknél meg 25+bar.
10:1 sűrítésnél és 12bar végnyomásnál minimum 20%kal több levegőt szív be a motor, mint amennyi légköri nyomáson kitöltené a hengert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!