Olajszintmérés közben észrevettem hogy eléggé híg az olaj és benzin szaga van valamint jóval több az olaj mint kellene. Nem habzik, a hűtővíz nem olajos és nem is fogy. Az olaj visszajelző lámpa nem világít és azt sem vettem észre hogy a teljesítmény csökkent volna, de benzint többet fogyaszt mint eddig és jobban is füstöl (nem kék hanem fehéres szürkés füst)
Az üzemanyag tud keveredni az olajjal. Hideg motor esetén nagyobb a hézag a hengerfal és a dugattyú között, mint üzemi hőfokon, a gyűrűk sem tömítenek még megfelelően, ezért "lefúj" a motor, benzin kerülhet az olajtérbe. Ugyanez a helyzet akkor is, ha kopott a motor, ekkor üzemi hőfokon is előfordul keveredés. Jellemző ilyenkor a híg, benzinszagú olaj és a megemelkedett olajszint. Ha csak a hidegüzem miatt nő meg az olajszint, nagyobb hőterhelésre (20-30 km egyenletes, nagy tempóval) elpárolog a fölös üzemanyag az olajból és a valóságot látod. Ha nem tűnik el, akkor a motor már annyira kopott, hogy folyamatosan keveredik az üzemanyag az olajjal.
2017. febr. 12. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
Lehet ezzel kezdeni valamit? Vagy majd egyszer csak megáll és vége?
2017. febr. 12. 18:58
3/7 anonim válasza:
Sokat jársz rövid távokon.
2017. febr. 12. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Úgy, ahogy az #1-es írta - ha most amíg hideg volt sokat autóztál hideg motorral, rövid távokon, akkor a hideg miatt van - észre fogod venni, hogy ahogy melegszik az idő, vagy hosszabb utakat teszel meg az autóval, a benzin eltűnik az olajból.
Ha nem szűnik meg a dolog melegben sem, akkor motor kopás: használod, amíg használod, és amikor már nagyon zavar/érezhető a teljesítmény csökkenés, akkor motor felújítás.
Én azért csinálnék (most) egy olajcserét - a friss olaj biztos jobban ken, mint a benzines.
2017. febr. 12. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 JulesTS válasza:
Lehet még: rosszul záró injektor(ok), átszakadt membránú üzemanyagnyomás szabályzó, rossz motorhőmérséklet jeladó, rossz (nyitva maradt) termosztát. Egy olajcserét érdemes megcsinálni, de a fentieket is érdemes megvizsgálni...
2017. febr. 12. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
kiderült végül mi volt a probléma?
2019. jún. 11. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Hasonló volt velem is, pár kihuzatás, leforgatás, terhelt használat megoldotta a dolgot, illetve olajcsere és azóta néha-néha van egy nagyobb kör ahol "kiégetem" úgymond nagy terhelésen, azóta nincs ez. Sok városi használat rövid táv, sose melegszik be az olaj és hamar fölkapcsol az ember, az idővel ezt okozza, 90%-ban ez szokott lenni, kell egy kiégetés, ha van közelben autópálya akkor ott egy kört akár.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!