Miért romlik el kevés használattól a gyújtógyertya?
Sajnos 10-ből 6 szar,-kisipari hulladékok már.
Nem tudsz mit csinálni,ki kell fognia "jobbat".
Én mindig kettőt vagy hármat veszek,hogy legalább hazajussak ha rekettye felsőn lerobbanok.
Tudom, most lehidalsz, de ha megteheted, vásárolj egy megfelelő hőértékű, japán gyártmányú(NGK) iridium gyertyát. Baromi sokat bír, persze baromi drága is.
Ügyelj, hogy a szimó gyári hő€rtékűje legyen.
Bocsánat, hogy ez a drága jut eszembe...
A Brisk nekem sosem jött be KGST kétüteműekben. Az Isolatornál nagyon meg kell nézni, milyet veszel. A "régi" Isolatorok jól működnek. Az új, "Beru Gruppe" feliratosak már nem tudnak annyit.
De hogy őszinte legyek: a Simsonok gyújtáshibáinak 90%-át "user error" okozza. Ész nélkül cserélgetett gyújtótekercsek (a megszakítós gyújtás nem bírja a tirisztoros tekercset, szikrázik minden, csak a gyertya nem), rossz hőértékű gyertya (gyárilag 260-as, az utángyártottaknál sokszor nem foglalkoznak vele, csak rövidmenetes M14 legyen), rossz benzin-olaj keverék (az 1:50 nem vicc, a "jaó zsírosra, mer' akkó' nem szorul meg" többet árt, mint használ), rossz előgyújtás ("szemre" meg "fülre" állított érték a gyári 1,4-1,8 mm helyett), megkotlott kondenzátor - sok a hibaforrás a gyújtásban, amit a mezei szerelő nem ért.
Nem a gyertya szar hanem vagy te szereled rosszul vagy a motor szar.
A kovetkező esetekben tud "félre szikrázni" ahogy írjátok:
-nem nyomatékkulcssal húzod meg és más más anyagnak más a hőtágulása és felmelegedés után sérül az izolátor test
-rosszul össze szerelt blokk(valami miatt áramot vezető kopadék kerül az égéstérbe) ez lehet egy légszűrő nélküli üzemkor beszívás vagy nem nem jól fúrt henger és még kb. ezer ok
-hibás alkatrészek(pl. elöregedet tűgörgős kosár kezd szétpotyogni vagy bármi olyan ami vezeti az áramot és égéstérbe belejut)
-extrém szegény égésre karburált blokk vagy extrém nagy előgyújtás
-drótkefével pucolt gyertya
Aki az iridiumos gyertyát javasolta az biztos még nem tudja azokat nem szabad karburátoros járműbe használni, mert nagyon érzékenyek a tökéletes égési arányra
Mi a pontos oka nálad azt neten át senki nemfogja megmondani, ezért célszerű mindent ami nem "szakszerű" azt kiküsszöbölni
5ös teljesen igazad van. Rossz a gyertya?- cserélj tűgörgőt xD xD xD
Nyomatékkulcs hiánya miatt rossz helyen szikrázik? Mert te hogy húzod meg a gyertyát? A porcelánnál fogva? Biztosan.
Hagyd, a múltkor velem kötekedett, már ott is leírtam, hogy hiába van hozzá diplomája ha a valóság nem fog úgy működni vagy erősen felesleges túlzás.
Mi az, hogy vezető anyag az égéstérbe? Fémreszelék meg tűgörgő darab? Pont a gyertyával lesz a legnagyobb baja akkor...
A többi amit leírt az viszont helyes a valóságban is és könnyen előfordulhat.
"5ös teljesen igazad van. Rossz a gyertya?- cserélj tűgörgőt xD xD xD "
Nem azt írtam, hogy cseréljen tűgörgőt, de láttam már szétmenni úgy tűgörgős csapágyat, hogy a kosár széléből tört ki kis darab de nem a teljes kerületen és a fém lerakódik a gyertyába ott meg áthúz.
Egy lógó tűgörgő miatt nagy fordulaton beleverhet a dugó teteje is a hengerfejbe, mert a hajtókar nyúlik átfoprdulás melletti pillanatban.
Eddig kezeim között volt simson hengerfejek 99% nál már a hengerfejen nyoma volt dugó beleverésnek!!!
"
Nyomatékkulcs hiánya miatt rossz helyen szikrázik? Mert te hogy húzod meg a gyertyát? A porcelánnál fogva? Biztosan."
Én nyomatékkulcssal húzom meg. Szerinted miért van sok alu hengerfej perselyezve már? Mert beletépte a barom a gyertyát és még a menet is kijött! Igaz perselyezve már erősebb járműnél gond lehet, mert nem jó a hőátadás, de egy 3lóerős simsonál még azt mondom meglehet perselyezni, nekem is volt perselyes hengerfejem. Gyertyamenetjavítóval, itt nincs annyi hőátadás.
Ha úgy meghúzod a gyertyát, hogy később a menet is kijön(márpedig van bőven ilyen) akkor a felmelegedett gyertya teligázon sérülni fog, mert a porcelán szigetelő nemtud annyit tágulni mint az előfeszített fém fog és hajszál repedés lesz alul a tövében amit nem látsz de a szikra arra fog menni.
Nézz meg pár félre szikrázó gyertyát nagyító vagy mikroszkóp alatt, megfogsz lepődni, én se hittem el amig nem néztem meg.
Igen én használok nyomatékkulcsot.
Még annyi volt egyszer egy munkába járós simsonom amit addig használtam, hogy már csak tolásra indult. lógót a dugo mert már kb. tűgőrgő se volt benne.
Na ott nem ritka volt, hogy leállt és nemvolt szikra vagy félre húzott a szikra. Bele elpucolt gyertya majd tolásra indult, nyélgáz.
Otthon ultrahanbgos mosóba a félre szikrázó gyertyát beledobtam és aztán érdekes jó lett, a mosóban meg mikor leülepedett az aljára a lé láthatóan uszkált benne alupór. A dugo és hengerfej, hogy összevert annak a kopadéka ami ráégett a gyertya belsejében vékonyan de az ultrahangos mosó lerezgette...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!