Miért romlik el kevés használattól a gyújtógyertya?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sajnos 10-ből 6 szar,-kisipari hulladékok már.
Nem tudsz mit csinálni,ki kell fognia "jobbat".
Én mindig kettőt vagy hármat veszek,hogy legalább hazajussak ha rekettye felsőn lerobbanok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tudom, most lehidalsz, de ha megteheted, vásárolj egy megfelelő hőértékű, japán gyártmányú(NGK) iridium gyertyát. Baromi sokat bír, persze baromi drága is.
Ügyelj, hogy a szimó gyári hő€rtékűje legyen.
Bocsánat, hogy ez a drága jut eszembe...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A Brisk nekem sosem jött be KGST kétüteműekben. Az Isolatornál nagyon meg kell nézni, milyet veszel. A "régi" Isolatorok jól működnek. Az új, "Beru Gruppe" feliratosak már nem tudnak annyit.
De hogy őszinte legyek: a Simsonok gyújtáshibáinak 90%-át "user error" okozza. Ész nélkül cserélgetett gyújtótekercsek (a megszakítós gyújtás nem bírja a tirisztoros tekercset, szikrázik minden, csak a gyertya nem), rossz hőértékű gyertya (gyárilag 260-as, az utángyártottaknál sokszor nem foglalkoznak vele, csak rövidmenetes M14 legyen), rossz benzin-olaj keverék (az 1:50 nem vicc, a "jaó zsírosra, mer' akkó' nem szorul meg" többet árt, mint használ), rossz előgyújtás ("szemre" meg "fülre" állított érték a gyári 1,4-1,8 mm helyett), megkotlott kondenzátor - sok a hibaforrás a gyújtásban, amit a mezei szerelő nem ért.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem a gyertya szar hanem vagy te szereled rosszul vagy a motor szar.
A kovetkező esetekben tud "félre szikrázni" ahogy írjátok:
-nem nyomatékkulcssal húzod meg és más más anyagnak más a hőtágulása és felmelegedés után sérül az izolátor test
-rosszul össze szerelt blokk(valami miatt áramot vezető kopadék kerül az égéstérbe) ez lehet egy légszűrő nélküli üzemkor beszívás vagy nem nem jól fúrt henger és még kb. ezer ok
-hibás alkatrészek(pl. elöregedet tűgörgős kosár kezd szétpotyogni vagy bármi olyan ami vezeti az áramot és égéstérbe belejut)
-extrém szegény égésre karburált blokk vagy extrém nagy előgyújtás
-drótkefével pucolt gyertya
Aki az iridiumos gyertyát javasolta az biztos még nem tudja azokat nem szabad karburátoros járműbe használni, mert nagyon érzékenyek a tökéletes égési arányra
Mi a pontos oka nálad azt neten át senki nemfogja megmondani, ezért célszerű mindent ami nem "szakszerű" azt kiküsszöbölni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5ös teljesen igazad van. Rossz a gyertya?- cserélj tűgörgőt xD xD xD
Nyomatékkulcs hiánya miatt rossz helyen szikrázik? Mert te hogy húzod meg a gyertyát? A porcelánnál fogva? Biztosan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hagyd, a múltkor velem kötekedett, már ott is leírtam, hogy hiába van hozzá diplomája ha a valóság nem fog úgy működni vagy erősen felesleges túlzás.
Mi az, hogy vezető anyag az égéstérbe? Fémreszelék meg tűgörgő darab? Pont a gyertyával lesz a legnagyobb baja akkor...
A többi amit leírt az viszont helyes a valóságban is és könnyen előfordulhat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"5ös teljesen igazad van. Rossz a gyertya?- cserélj tűgörgőt xD xD xD "
Nem azt írtam, hogy cseréljen tűgörgőt, de láttam már szétmenni úgy tűgörgős csapágyat, hogy a kosár széléből tört ki kis darab de nem a teljes kerületen és a fém lerakódik a gyertyába ott meg áthúz.
Egy lógó tűgörgő miatt nagy fordulaton beleverhet a dugó teteje is a hengerfejbe, mert a hajtókar nyúlik átfoprdulás melletti pillanatban.
Eddig kezeim között volt simson hengerfejek 99% nál már a hengerfejen nyoma volt dugó beleverésnek!!!
"
Nyomatékkulcs hiánya miatt rossz helyen szikrázik? Mert te hogy húzod meg a gyertyát? A porcelánnál fogva? Biztosan."
Én nyomatékkulcssal húzom meg. Szerinted miért van sok alu hengerfej perselyezve már? Mert beletépte a barom a gyertyát és még a menet is kijött! Igaz perselyezve már erősebb járműnél gond lehet, mert nem jó a hőátadás, de egy 3lóerős simsonál még azt mondom meglehet perselyezni, nekem is volt perselyes hengerfejem. Gyertyamenetjavítóval, itt nincs annyi hőátadás.
Ha úgy meghúzod a gyertyát, hogy később a menet is kijön(márpedig van bőven ilyen) akkor a felmelegedett gyertya teligázon sérülni fog, mert a porcelán szigetelő nemtud annyit tágulni mint az előfeszített fém fog és hajszál repedés lesz alul a tövében amit nem látsz de a szikra arra fog menni.
Nézz meg pár félre szikrázó gyertyát nagyító vagy mikroszkóp alatt, megfogsz lepődni, én se hittem el amig nem néztem meg.
Igen én használok nyomatékkulcsot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még annyi volt egyszer egy munkába járós simsonom amit addig használtam, hogy már csak tolásra indult. lógót a dugo mert már kb. tűgőrgő se volt benne.
Na ott nem ritka volt, hogy leállt és nemvolt szikra vagy félre húzott a szikra. Bele elpucolt gyertya majd tolásra indult, nyélgáz.
Otthon ultrahanbgos mosóba a félre szikrázó gyertyát beledobtam és aztán érdekes jó lett, a mosóban meg mikor leülepedett az aljára a lé láthatóan uszkált benne alupór. A dugo és hengerfej, hogy összevert annak a kopadéka ami ráégett a gyertya belsejében vékonyan de az ultrahangos mosó lerezgette...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!