Hogyan lehetne turbósítani egy honda civic 1.6 vti-t?
Mennyibe lenne? Szükséges hajtó karok dugattyúk stb. cserélni ha csak 50 és max 150 lóerőt akarok ki préselni belőle?
Az autó egy b16a2 -es motorral szerelt Honda Civic Vti
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
megoldható tartósra is.
Csak szakműhelybe vigyed, és állíttass hozzá mindent. Erősített dugók, hajtókarok, csapágyak, tán még főtengely is. ECU-t is át kell progamozni. És ne ész nélkül. Szerintem max 1 bar töltőnyomással, de elég lesz a 0,5 bar is. Nem kell batárnagy turbó rá, mert amire az életre kel, elunod magad a turbólyukban. Valami kicsi turbó, tényleg elég a 0,5 bar nyomás, azt meg fogod érezni, de főleg az lesz feltűnő, hogy nem kell majd 5500-5600-as fordulatig várni, hogy húzzon (ekkor jön a nyomatékcsúcsa az 1.6 Vti-nek alapból), meglódul 2500-3000-től. A Vti alapból egy kicsit hegyezett motor, 1.6-ra 160 lóerő, ha erre még jön olyan 50-60 ló plussz egy ésszerű turbósításból, az untig elég arra a kis kasztnira, inkább a nyomaték növekedése lesz érezhető. talán gyárilag a relative kis köbcenti miatt 150-160 Nm a nyomatéka, ezt kell főleg feltornázni, meg a fronthajtás miatt valami jó tapadású kerekeket felpattintani előre, és érezhető lesz a sokszárezer belelocsolt forint hatása. ha kihozod belőle a 150 ló pluszt (cirka 300 lóerőre), bár nem lehetetlen, de akkor hamar a kukában végzi a motor. Az arra való, hogy max egy évig minden hétvégén megmutasd a bandának, hogy "ki a Jani", meg arra az egy évre legyen egy Fast&Furious szökevényed, utána megint költhetsz rá sokszázezret. Ésszerűen kell, és akkor érezhetően erősebb lesz, de ugyanakkor tartós is marad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
4-es, az autótuningnak magáncélra nem is az a lényege.
Hobbi, kedvtelés. Ugyanúgy, ahogy másnak egy nyaralás, vagy bármi. Az arra költött pénzt se látod viszont a büdös életben, ráadásul egy egzotikus nyaralásnak sokszázezerért max 2 hét alatt vége, de a sokszázezerből megépített autód évek múlva is a garázsban lesz, és ha vigyázol rá, hosszú évekig örömöd lehet benne, bármikor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ők biztos, hogy segítenek neked ilyen jellegű kérdésekben. Illetve építettek már egy pár hasonlót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ne hallgass másra. Szerintem megéri. Alapból jó autók. És igazábol a legjobb tuning alapok.
Ha van rá pénzed. Akkor megéri. De mint ahogy elöttem is írják soha nem fogod vissza kapni azt a pénzt. Csak élményben.
De nem 2-Forint lesz. Csak gondolj bele.
Kipufogo kb.: 100.000
Cooler.: 100.000
Turbo 120-140.000
Chip.: kb 60.000-80.000
Kiegészitő dolgok azok vannak kb 50.000-100.000ig.
Szoval igen. Annyibol kb megúszod ahogy írták felettem. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!