Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A féltengelyt miért kell...

A féltengelyt miért kell valamikor cserélni, mikor az csak egy vas henger?

Figyelt kérdés
2017. febr. 8. 21:00
 1/10 anonim ***** válasza:
83%
Furcsa elképzeléseid vannak a vas hengerről.
2017. febr. 8. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
85%

Azt a vashengert nem kellene cserélni.

CsaK az a gond, hogy a végén csukló van, hogy ne csak egyenesen, hanem kanyarba is lehessen menni.

De az a fránya csukló igen ragaszkodik a "vashenger"hez, így csak együtt cserélhető.

A vashenger maradhatna....

2017. febr. 8. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 JulesTS ***** válasza:
100%
120-as Skodanal altalaban akkor csereltem, amikor az az egy vashenge hogy, hogynem ket vashenger lett...
2017. febr. 8. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Általában a féltengely csuklót szokták cserélni mert az azt borító gumiharang elkopik, kilukad, és ezáltal a benne lévő zsír a centrifugális erő hatására (forgás közben) kiverődik, így a csukló "szárazon" zsírzás nélkül forog és ezáltal drasztikusan kopik és mint kikopott alkatrész cserére szorul.

Magát a tengelyt, azaz a féltengelyt ritkábban kell cserélni és általában azért mert a tengely és a csukló kapcsolódási pontja ( bordázott rész)kikopik,elhasználódik.

2017. febr. 8. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"mikor az csak egy vas henger"


Attól mert egy szimpla vashenger,persze nem az,attól még az is elfáradhat idővel.

Főleg ha valami tuning folytán másfélszeres terhelés éri.

2017. febr. 8. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Egyébként ritkán, de az is elő tud fordulni, hogy a "vas hengert", a két csuklós tag között lévő vascsövet kell cserélni (illetve amiatt kell a féltengelyt cserélni) azért mert hasasodik, ütése lesz és rázkódást/rezonanciát okoz.


Ennyi erővel a felnit se kéne centírozni, mert az is csak egy darab vas...

2017. febr. 8. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ezt a kérdést egy neuronokat nem tartalmazó húsdarab tette fel?
2017. febr. 8. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
A csukló nagy terheket és erőhatásokat kell kibírjon, az a drága és kopó része a dolognak.
2017. febr. 8. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Beviz Elek ***** válasza:

Mint már írták, általában a külső, néha a belső csuklóval van baj, nagyon ritkán meg a vashengereddel.


Nem elég hogy kiszakadhat a gumiharang, az sem a kedvence ha teljesen eltekert kerékkel jól megpadlózod.

A hengered egyébként el is törhet, nekem pl az volt a baj..

2017. febr. 9. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 JulesTS ***** válasza:

Ja 120-asban 90Le körüli favorit motor:

[link]

6db féltengely, 2db kuplung, 2db váltó, 1db difi...

Majdnem kétszeres teljesítménynél nem csoda, hogy törtek a féltengelyek mint a ropi. Amúgy széria állapotában is hajlamos volt a törésre a féltengely, így meg pláne...

2017. febr. 9. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!