A kettős tömegű lendkeréknél mik utalnak arra, hogy cserére érett?
Ezt én sem értem
Mindenki okoskodik, hogy zörög, csörög, kemény a kuplung
Nekem vaj puha a kuplung, nem rezeg, még is fent fog, illetve durván kapcsol össze a hajtás mikor felengedem a kuplungot kettesben hármasban, mintha adna egy pofont a hajtásnak.
Mindenki csak vakarja a fejét a szerelők is, azt mondták ez ilyen.
2: hogyha csak elgyengültek benne a rugók de maradt kiegyensulyozott és nem lóg sugár irányba meg a motor is kellően kiegyensulyozott(pl. 6hengeres) akkor lehet olyan, hogy csak váltáskor mintha adna egy pofont.
Az a baj egy szerelő se fog neked belelátni!
Ha megszeretnél győződni a pontos állapotáról lekell bontani a váltót és megmérni a lendkereket.
Minden gyártó megadja, hogy mekora nyomatékra mekora szögelfordulást engedélyez a még beépíthető kettőstömegű! Ha kisebb nyomatékra nagyobbat elfordul az kuka....
Persze a gyakorlatban az van addig mennek vele amig úgy szét nem esik, hogy kiegyensulyozatlanság miatt rázni fog mindent még a bakokon át a teljes kasztnit is....
Mielőtt lebontjátok nézzétek át többször is a teljes hajtást, nem e más "ad pofont váltáskor", pl. egy kopott féltengely vagy kopott difi, lifegő difi bak, stb.!!!! Nagyon kikopott motortartó bak is adhat váltáskor ilyen érzést ha hirtelen fog rá a kuplungod.
Hogyha összes bak, hardy, gardán, difi, váltó, féltengely, minden tuti jó akkor marad a kuplung és ha kettőstömegű a lendkerék lehet az!
Nálam semmi rázás, meg csattogás, meg koppanás leállításkor és hasonlók nem voltak, amiket tipikusan emlegetni szoktak.
Mikor beálltam a garázsba és le volt húzva az ablak, akkor ha lassan engedtem fel a kuplungot üresben, kb a fogásponton volt valami fura halk kerregő hang. És ez kizárólag meleg motornál jött elő. Nem is tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget, mert semmi más hibajelenség nem volt. Kb 8-10e km-t így tettem meg az autóval. Aztán a következő olajcserekor épp eszembe jutott és rákérdeztem szervizben, hogy ez mi a fene lehet. Rögtön rávágták, hogy lendkerék.
Állítólag már a szétesés határán volt a kettős tömegű és a második legrosszabb állapotú volt, amit behoztak hozzájuk. A kerregő hang forrása az volt, hogy a lendkerék már a rögzítőcsavarok fejét darálta.
Köszi a válaszokat!
Nem olyan régóta van meg az autó, így nekem az is fura volt, h -10 fokban olyan kopogó hangja volt, mintha éppen készülne megadni magát a motor. 187 ezer km van benne, így lassan eljön az idő, amikor már tényleg bármi elromolhat benne sajnos.
Az én váltóm is csattan, amikor felengedem a kuplungot, de azt mondják, hogy ez normális, mert másnak ilyen hangos. Néha olyan, mint mikor egy nyitott kuplungos motor váltana. :)
Youtubon van egy csomó, jól hallható videó a rossz lendkerék zajáról. Egy példa:
Hallgasd 0:43-nál a fémes kalapálást!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!