Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy zajlik egy küszöb csere?...

Hogy zajlik egy küszöb csere? Segítség!

Figyelt kérdés

Adott egy régi suzuki swift. Rozsdás a küszöb meg a sárvédő mind két oldalt, nincs kilyukadva, csak rozsdás egy helyen.

itt a kép róla:

[link]

És azt mondták a márka szervizbe hogy 400 ezer forint-ba kerül. Adtak egy javítási kalkulációt amin le van írva, hogy mit végeznek el az autón. Olyanok is fel vannak számolva, hogy első és hátsó lökhárító leszerelése, hátsó lámpák kiszerelés, ajtók kiszerelése, és az ajtokból az ablak üveg, ajtókilincs, kárpit ki beszerelése, összes ülés kiszerelése, kárpit kiszerelés, Padlólemez leszerelés. Több minden van még a papíron, de ezek azok a munkák amiket nem értek, hogy miért kell megcsinálni egy küszöb és sárvédő cserénél. Nem akarom elhinni hogy ennyire meg kell bontani az autót ezért hogy ki lehessen cserélni. Azt se értem hogy az első két ajtókat miért kell újra fényezni és a jobb illetve a bal hátsó részét az autónak, jelentsen ez bármit is h mi az a hátsó része.

Így a munkadíj kb 200 ezer forintba kerül, a fényezés 160 ezer, és az alkatrészek 55 ezer körül.


Szerintem engemet ezzel jól át akkarnak verni. Vagy tényleg ilyen drága lenne egy suzukinak a küszöb csere?

Kellenek egyáltalán ezek a munkák amiket leírtam egy cseréhez? Kép alapján mi a véleményetek a rozsdától, nagyon vészes? Kell-e egyáltalán cserélni az elemeket, vagy meg lehetne javítani csere nélkül?


Válaszokat előre köszönöm!



2017. febr. 5. 21:24
 1/6 anonim ***** válasza:
65%

1. Miért viszel egy időszámításunk előtti suzukit márkaszervízbe? Ami ott megy,az legalizált rablás-lehúzás,úgy vernek át ahogy csak tudnak.


Amíg bankos volt a suzukim,nekem is oda kellett vinnem.

/olajcsere 33 000,stb stb nem sorolom/


Lényeg hogy amit leírtál az vicc,küszöbcsere meg fog állni 70 ezer körül,ködölt fényezéssel munkadíjjal együtt.

2017. febr. 5. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

1. szervizeknek szigorú javítási normája van(sokan ezt rablásnak nevezik, de nem térhetnek el a gyári utasítástól)

2. igen ha küszöb és sárvédő javítás van sokszor ennyi mindent meg kell csinálni és leszerelni

3. reális árak márkaszervizben, de ne vidd oda

4. vidd el egy maszekhoz akinek van referencia munkája és olcsó meg tudsz vele alkudozni, mi az ami a te pénztárcádba még befér(akár végez fél munkát is, mondjuk amit cserélni kéne ideglenesen befoltozza meg foltba festi, stb.)

2017. febr. 5. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
71%

Karosszériázásnál szinte mindig érvényes szabály, hogy a cserélni kívánt elemmel szomszédos alkatrészeket le kell szedni, úgy lehet hozzáférni mindenhez. Az első sárvédő előtt-alatt ott csücsül a lökhárító, az elején a fényszóró. Az aranykezű tanyasi mekkmesterek ezek leszerelése nélkül is le tudják vágni a sárvédőt, de kicsit könnyebb úgy cserélni, ha ezek nincsenek ott. Jobb helyeken ezt úgy szokás megoldani, hogy az elemet illesztik (sufniszervizben csak feltaknyolják a pálcással, azt' hadd menjen), ez is elvesz némi időt.

A küszöbcserénél sajnos muszáj bolygatni a padlólemezt is, mert azzal van összehegesztve belül. Ehhez célszerű leszedni a küszöbtakarást, felhajtogatni és kiszedni a padlószőnyeget, de a padlószőnyeg addig ki nem jön, amíg a helyükön vannak az ülések (meg nem is férsz hozzá semmihez) - szét kell bombázni a fél belső teret és akkor még nem csináltál semmit, csak eljutottál odáig, hogy minden irányból látod, hol fogsz dolgozni. Utána szépen elválasztod a küszöböt (vagyis a maradékát) a padlólemeztől, az oszlopoktól és a sárvédőktől, felpróbálod az újat, illeszted, felvarrod, kap varrattömítőt belülről is - nem olcsó mulatság ez.

Az ajtó bontása sem ok nélküli, ha van rajta javítanivaló. Nem szoktunk ajtót lakatolni úgy, hogy rajta van a kárpit, mert nem is látod, mit csinálsz és utána valahogy fel kellene rá vinni bentről a konzerválószert.

A fényezés is olyan dolog, hogy nem feltétlenül kötelező, elszaladgál az autó alapozóval is. De ha a küszöböt és a sárvédőt fested, az megint nincs ingyen.

Persze nem kötelező elfogadni az árajánlatot. Vannak olcsóbb megoldások is. Szomszéd Jóska ötezerér' megvarrja a lyukat a pálcás trafóval, azt' jó az úgy. Csak sajnos mire a rozsda belülről indulva áteszi magát a fényezésen és ötforintosnyi látható lyukat produkál, általában már két-három tenyérnyi nem látható, de problémát jelentő lemezt evett meg. A márkaszervizben érthetően elemcserével fognak dolgozni: ők hozzájutnak a gyári elemekhez, a technológia is elemcserét ír elő, így tudnak megfelelő korrózióvédelmet garantálni. Egy független karosszérialakatos lehet, hogy leáll neked kikalapálni a hiányzó kéttenyérnyi lemezt, de nem biztos, hogy hosszú távon jobban jársz vele. Egyrészt a Swift karosszériaelemeinek az ára olyan, hogy nem éri meg egy napot tölteni egy sárvédőelem megformálásával, másrészt az ilyen utólagos foltozásoknál sokszor előjön a "beleverem a f***omat, hogy nem lehet hozzáférni" jelszó alatt elmaradó korrózióvédelem is, aztán nem érted, lakatolás után két évvel miért rohad már megint az autó. A teljes elemcserénél ott van az az előny, hogy a gyári rögzítési pontokra ül rá az új elem, a gyárival megegyező korrózióvédelmet lehet neki adni. A sárvédő belsejében valahol futó varrathoz meg vagy hozzáfér a lakatos/fényező a pisztollyal, vagy nem.

2017. febr. 5. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
51%
Igenám,csak régi stiften pár csavar a sárvédő le-fel...
2017. febr. 5. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Valóban pár csavar, ha előtte levetted a lökhárítót, a fényszórót és a dobbetétet. Még annyit hozzáteszek a részletes leíráshoz, hogy a belsejét a tűzveszély miatt is kötelező üresre szedni.
2017. febr. 5. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos én márkaszerviz helyett olcsójánoshoz mentem küszöböt javíttatni (70ezer volt a küszöb hátsó 20 centijét cserélni). Javítás után 2 hónappal elkezdett átrozsdásodni a frissen felvitt alvázvédő, és az illesztési hézagoknál rozsdaszagú víz szivárgott.

Endoszkóppal bekukkantottam:

Kértem alvás és üregvédőzést is a cserélt helyen. Az üregvédő lyukakkal szemben a lemezre jutott egy kis tüsszentés.

4 HÓNAPRA RÁ MÁR NAGYOBB FELÜLETEN ROZSDÁSODIK A KÜSZÖB, MINT JAVÍTÁS ELŐTT!!


Az elkövető egy pest melletti város egyik ajánlott szakembere volt. A munkadíjat ugyan visszakaptam, de most van egy elrontott küszöböm.

Hegesztés, üregvédőzés nagyon nem egyszerű szakma, ezeket külön tréningeken tanulják a szakmabeliek. Milyen ötvözetre mit, zsírtalanítás, felületkezelés, stb... Szokták mondani, hogy karosszéria az autó legdrágább, és legbonyolultabb alkatrésze. Olyan emberhez vidd, aki tényleg szakértője ezeknek. Aki reggel turbót cserél, délben ecut programoz, délután pedig váltót javít, annak nem biztos, h marad ideje a karosszéria csínját bínját is kitanulni.

2019. nov. 19. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!