Lányként érdekel a kérdés. Szóval?
Nagyon régóta szeretem az autóversenyzést, leginkább az F1 érdekel. Egy ideje a gyönyörű szuper autókat is figyelem.
Nézegetek különböző videókat, mint pl. hogy a havon repesztenek több milliós ($) autókkal. A kérdésem az lenne, hogy ezeket a drága gépeket is pont olyan könnyű falhoz csapni, mint az 'átlagos' autókat? Tudom én, hogy tesztpilóták vezetik, autóversenyzők is akár, de ha kigurulnak vele a hóra, jégre az átlagemberek, ugyanolyan eséllyel összetörik, mint bármelyik más autót?
Sajnos a drága autó is ugyanúgy törik, mint az olcsó. Ha a vezető feltekeri a szalagkorlátra, az is lenullázódik. Nagy probléma ez a sportkocsik gyártóinál: a vevő meg tudja fizetni a versenygépekhez közeli menetteljesítményeket, a 300 km/h fölötti végsebességet, a 3 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást, az 1 g fölötti keresztgyorsulást, de azt semmi sem garantálja, hogy ennyi pénzzel vezetni is tud. Ezért kell a sportkocsikat is ABS-szel, ESP-vel és egyéb "őrangyalokkal" felszerelni, mert különben gyorsan fogynának a vevők. Csak ezeknél többféle hangolást kell lehetővé tenni, mert míg Átlagos Jóska az 1.4-es családi autóval nem nagyon akar veretni és nem zavarja a teljesen hülyebiztos ESP, addig Kőgazdag Miska néha azért csak megmutatná a pirosnál az R8-assal, hogy mire hagyott ott 40 milliót a szalonban. Úgyhogy itt olyan ESP-t kell használni, ami engedi a "rosszalkodást", de időben összeszedi az autót, még mielőtt sikerülne falhoz csapni.
A könnyített, egzotikus anyagokból épülő sportkocsik ugyanis elég csúnyán tudnak törni és sokszor a javításuk is nehezebb, mint az egyszerűbb autóknak. Egy CFRP utascellát például nem tud akármelyik sarki karosszérialakatos helyre húzatni és meghegeszteni, ha nekitámasztják az autót a villanyoszlopnak.
Az előbb néztem egy videót, amiben egy Bugatti Chrion hasított a havon. Gyönyörű autó, szerintem. Erről jutott eszembe a kérdés.
Amúgy igen, a pénz még nem ad vezetési tehetséget is az autó mellé.
Azért megfelelő mennyiségű pénz birtokában simán lehet lehetőséget csinálni a kigyakorolására... :)
Azokon is csak gumiabroncsok vannak, ha jég vagy letaposott hó van alattuk, akkor ugyanúgy el tudják veszíteni a tapadást. Onnan meg a lendület viszi a fizika szabályainak megfelelő irányba, aztán ha van akadály, akkor elakad azon és repül a kerék, a lengőkar, a lökhárító meg az egyebek szanaszét a környéken.
Mondjuk a szöges gumi sokat segít, nem véletlenül van pl. Finnország északi részén mindenkinek. Egyszer voltam ott 3 hetet (sok éve, cserediákként), még a lakóautón is szöges gumik voltak, az utakat csak letaposták és úgy közlekedtek akár 80 km/h-val is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!