Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kamionokon miért van dupla...

A kamionokon miért van dupla húzó tengely?

Figyelt kérdés

Miben más mint egy hajtott tengely?

Két hajtott tengelyre gondolok, nem bugikerékre.



2017. jan. 29. 11:44
 1/4 anonim ***** válasza:
Elég logikus, nyilván 2 tengelyen hatékonyabban lehet átadni a nyomatékot (hajtást) az útra.
2017. jan. 29. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Normál kamionokon elég ritka (nálunk) a két hajtott tengely. Nagyobb felületen tudja levinni a vonóerőt az aszfaltra, nagyobb vonóerő leadására képes ha van hozzá motor és megfelelő terhelés.

Cserébe több a hajtási veszteség is, a két difi miatt.

2017. jan. 29. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nyerges vontatóra nem igen szoktak tenni. Felépítményes kamionnál pedig jobb tereptulajdonságokat kínál.
2017. jan. 29. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nyitott diffivel 2x akkora felületre oszlik el a terhelés, nem két kerék kap 50-50%-ot, hanem 4 kap 25-25-25-25%-ot. Elméletben persze, a valóság kicsit más. Így kisebb eséllyel pörög el a kerék csúszós úton stb.

Zárt állapotban pedig nyilván hatékonyabb elakadás esetén.


Itthon ritka, mert a 40 tonnás tömeghez elegendő egy tengely is.

Felépítményeseknél kell a terepjárás miatt, de leginkább a súly miatt, mivel meg van szabva a maximális tengelyterhelhetőség, amit egy nehezebb példány egy tengellyel már túllépne.

2017. jan. 29. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!