A kamionokon miért van dupla húzó tengely?
Miben más mint egy hajtott tengely?
Két hajtott tengelyre gondolok, nem bugikerékre.
Normál kamionokon elég ritka (nálunk) a két hajtott tengely. Nagyobb felületen tudja levinni a vonóerőt az aszfaltra, nagyobb vonóerő leadására képes ha van hozzá motor és megfelelő terhelés.
Cserébe több a hajtási veszteség is, a két difi miatt.
Nyitott diffivel 2x akkora felületre oszlik el a terhelés, nem két kerék kap 50-50%-ot, hanem 4 kap 25-25-25-25%-ot. Elméletben persze, a valóság kicsit más. Így kisebb eséllyel pörög el a kerék csúszós úton stb.
Zárt állapotban pedig nyilván hatékonyabb elakadás esetén.
Itthon ritka, mert a 40 tonnás tömeghez elegendő egy tengely is.
Felépítményeseknél kell a terepjárás miatt, de leginkább a súly miatt, mivel meg van szabva a maximális tengelyterhelhetőség, amit egy nehezebb példány egy tengellyel már túllépne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!