_BK kérdése:
Mitől függ, hogy dupla kerék vagy szimpla kerék van egy tengelyen?
Figyelt kérdés
Mik a dupla kerék előnyei és hátrányai? Ahol ez választható (pl. 3.5t alatti furgonok), mitől függ, hogy melyikkel veszik az autót?
Jól tudom, hogy 3.5t felett már a dupla kerekes hátsó (hajtott) tengely az általános? Miért?
2015. jan. 7. 08:26
1/8 anonim válasza:
-ez igazából terhelés,és abroncstipus téma ,
ikerkerékkel is meglehet oldani olcsóbb gumikkal,vagy egy speciális ,nagy teherbírásúval,
2/8 anonim válasza:
A gumik teherbírása miatt. Ha pl egy teherautó hátsó tengely terhelése 10t, akkor szimpla kerekekkel 5t teherbírású gumi kéne rá, dupla kerékkel már csak 2.5t teherbírású. Ráadásul a dupla kerék kisebb nyomást fejt ki a talajra, növekszik a felfekvő felület, így laza talajon sem süllyed el könnyen.
3/8 anonim válasza:
És nem beszélve tapadásról, mivel meghajtott kerekekről beszélünk.
4/8 anonim válasza:
1. Nincs igazad . Mert ezek gyárilag vannak 1 vagy 2 kerékre kialakítva. Nem lehet vagy igy vagy úgy megoldani.
5/8 anonim válasza:
Szimpla kerék hatalmas hátránya hogy a menetközbeni oldal irányú terhelést nagyon rosszul viseli ,ami a felni elfáradásához vezet, és elreped , és majdnem durdefektszerű jelenséget okoz. Mindez jellemző a 3.5t-gépeknél. Sok vállalkozó vásárlássál egyidőben akár 1.5m-rel is megtoldja a platót, segédrugót,speciális légrugót tesz alá,és jöhet a súly, ami külsőre szinte nem is látszik. Csak a szimpla hátsó felni nem dijazza. Nekem Sprinteren 1 év alatt min. 4 ilyen defektem volt. /nemzetközis,furgonos voltam/
6/8 anonim válasza:
Mellesleg mondanám 3.5-felett is egyaránt használják a szimpla kereket főképp a terepes kivitelben mert ugye a sárban fele akkora nyomvájút csinálnak és minden kerék ugyanabban a nyomban gurul.Ha több a súly akkor több tengelyt alkalmaznak. Gumiban meg nincs 10t meg 5t kivitel mind egyforma, esetleg a kis-autóknál a C-osztály. Gondoljátok el a nyerges kanyarodáskor ha minden kereke dupla lenne,dupla nyomot taposna ,télen a pót , hóban kiékelné a traktort. Gondolom ezért tértek át ennél is a szipla kerékre.
7/8 A kérdező kommentje:
#5: Ez azt jelenti, hogy 3.5t alatt az indokolja a dupla kereket, hogy ritkábban legyen defekt, ill. (a többi hozzászóló szerint) kevesebben kelljen gumira költeni?
Ha valaki tudna egy összehasonlító listát csinálni (szimpla-iker, előny-hátrány), nagyon megköszönném.
2015. jan. 7. 13:17
8/8 anonim válasza:
3.5t autó dupla kerékkel nem igen van, csak nálunk.Szinte mind nagyobb súlyban futhatnának gyárilag. Csak nálunk visszavizsgáztatják erre pl. tachográf , autopályadijak miatt. Rendes súlyban használva csakis szimpla kerékkel. Eleve kevesebb gumi fut, emiatt kissebb a gördülési ellenállás,fogyasztás,stb. Dupla kerekesre bármikor megcsinálhatod ,csak az a különbség hogy a hátsó felnik nem egyezik meg ez elsővel. Forgalmi az nem érdekes mivel abban nincs feltüntetve sem gumiméret sem duplakerék. Énláttam már ifát.sőt gyárilag is van szimpla ás dupla kerekes is. 3.5 felet valószinűleg azért gyakoribb a dupla , mert az csak jobban birja a súlyt, esetleg defekt esetén van ha időben észreveszi a csóka ,még megmenthető a gumi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!