Traktorokba szerelnek ABS-t, ASR-t és hasonló vezetést segítő elektronikát?
Újabb traktorokban van már pár dolog, de más igények miatt. ABS azért kell, mert 50-60-70-nel is tud némelyik menni és ekkora tempónál brutális ugrálásba tud kezdeni egy vészfékezésnél, csökkenti a keresztbe állást is utánfutóval pl. Hasznos még füves területen a fékezéssel kanyarodáshoz is, nem tépi fel a földet annyira.
ASR nem kell, van rendes kézzel kapcsolható differeciálzár. Menetstabilizátor se igazán van, mert nincs rá szükség.
Robotpilóta, tempomat, GPS vezérlésű munkavégzés van, ami az autókba nem igazán. Akkora területeken, ahol nem látod a szántás végét, a gép mögötted vagy 10 méter széles, nagy segítség ha van GPS és az megmondja centi pontosan hol is kell menned. De általában a munkagép szélein van földkotró ami egy kis árkot húz és jelzi hol mentél előtte.
Itt egy példa. https://www.youtube.com/watch?v=4PuN-JZnIZI
Ami fontos. A traktorokban mindez kikapcsolható, mert adódhat sokszor olyan helyzet, hogy a vezető jobban tud korrigálni, mint az elektronika. Ellenben a kocsikban már nem igazán lehet mit piszkálni velük...
ABS és ASR semmiképpen sincs, mert ezeknek pont hátrányuk van a puha szántóföldön, nem előnyük. Ha elakad a sárban, akkor az a jó, ha ki tud pörögni a kerék. Az ASR pont akkor venné el a gázt, mikor a legjobban kellene a lóerő.
Viszont van bennük például lejtmenetvezérlő. Illetve az önvezető funkciók szerintem fejlettebbek, mint a személyautókban, mert 2 centis pontossággal tartja az irányt szántáskor például.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!