Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson S51-el mennyire lehet...

Simson S51-el mennyire lehet jól közlekedni Budapesten?

Figyelt kérdés
index duda stb tartozékkal.
2017. jan. 24. 14:12
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Simson témában csak annyira vagyok otthon, hogy pár éve egyik haver győzködött, hogy az ő simsonja egy tökéletes jószág terepre. Kicsit már idegesített a dolog, gondoltam, kipróbálom. Nem egészen egy fél óra alatt, egy viszonylag könnyű terepen atomjaira hullot a simson. Ugyanezt a pályát egy 50-es enduro Aprilia kiröhögi, és gond nélkül megy rajta. És azt nem is mondom, hogy a féke nulla, a futóműt nem lehet futóműnek nevezni, csuklódat megöli terepen, a váltóját inkább nem jellemezném, a kialakitás meg maga egy kényelmetlen dolog. Arra, hogy falun elröfögsz vele egyik községből a másikba, arra tökéletes, de az, hogy városban keráld tartósan, arra eléggé alkalmatlan, meg magának a motornak se igazán jó.


Nem vagyok fanatikus pizzafutár, a robogó mellet van még kettő motorom, egy 848-as, és egy RX450-es Aprilia terepre. Régebben meg volt a robi mellé egy RS125, meg egy Pegaso 125 terepre. Szóval tudom, mi a váltós motor, és nem a váltástól való félelem miatt írom, hogy városban a robogó verhetetlen. Na, de ti tudjátok, ha nektek jó az, hogy egy seggrakétával a váltással hokiztok, mikor a robogóval haladni is lehet, akkor oké. Használjátok egészséggel! Egy jó nyári napon kifogtok egy dugót, aztán lazán emelt fejjel letoljátok a kecskét az aszfaltról legelni.

2017. jan. 28. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
a 30 éves simsonos srácnak mondanám, hogy ne villogjunk már ezzel, hogy a motor ennyi éves meg annyi. A váz, a fix-fém alkatrészeken kívül mikor már semmi nem gyári rajta, akkor az nem 30 éves, hanem annyi, mint a felújítás ahány éve történt.
2017. jan. 28. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

"egyetlen hátrány a dugóban a léghűtés"


Ez most hogy?...

Egyrészt dugóban is lehet haladni motorral (Simson) másrészt a léghűtés nem csak akkor működik amikor fújja a szél a hűtőbordákat. Van ám ott természetes konvekció is.

Azt bírtam amikor csináltam az A kategóriás jogsit, akkor az oktató elkezdte magyarázni hogy mennyire túlmelegszenek ezek a motorok (Suzuki GS 500) itt a rutinpályán tötymörögve. Én meg lenyúltam és megfogtam a hengert... és nem kellett elkapnom a kezem... annyira nem volt meleg. Pedig nem akkor lett beindítva.

Nincs ez másképp a Simsonnal sem. A hűtőbordák nem a tötymörgő üzemre vannak ugyanis méretezve, hanem sokkal nagyobb teljesítményre, tehát tévhit az hogy dugóban túlmelegszik a léghűtéses motor. Az hogy ráköpsz a hengerre és a csula sercegve lepattan, az nem annak a jele hogy túl van melegedve a motor. Sőt ha ilyenkor kiveszed a gyertyát (tudjuk, melegen nem szabad) akkor az is jó sötét színű lesz, nem világos vagy fehér, ami a túlmelegedés (egyik) jele.

Na summa summárum, Simsonnal Budapesten csak a legbátrabbaknak és legrutinosabbaknak ajánlott a közlekedés. Kezdő Simsonos ne itt akarjon öreg Simsonossá válni, mert nem biztos hogy megéri azt a kort...

2017. jan. 29. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
11-es: Simson nagyon nem terepre való, az egy utcai motor, és aki át alakítja vagy direkt crossozásra használja, annak a kezét törném:)
2017. jan. 29. 14:26
 15/20 anonim ***** válasza:

Khm.. Gyári bontatlan blokkos gépem van. 27 ezer kilométerrel. Igenis szeret tulmelegedni ha 30 fok felett van a levegő hőmérséklete...

De az a baj, hogy mostanság mar csak mindenki a vacak Sufni Jóska által tuningolt gagyirezos simsont ismeri. De egy gyári/normálisan felújított simsonnak nincs párja!

2017. jan. 30. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
Azért ez a 27000 km-es bontatlan blokk kicsit sántit. Ennyit a 200 000 ft feletti nicasilos henger sem bír ki az Aprilia-n, pedig az anyagminőség fényévekkel jobb.
2017. jan. 30. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Az enyémen 35 ezernél jött el az idő az első generálra. És ez valamikor 1995 táján volt... Összesen nem tudom mennyi van már benne de több mint 100E, persze kellett azóta megint generálozni (gyűrűtörés miatt). Szóval túlmelegedés témában, köszönöm, nem kérek felvilágosítást. A túlmelegedés szinte független a külső hőmérséklettől. Sokkal inkább függ a karburálástól a gyújtás beállítástól és a gáz húzásának mértékétől. Amíg bejáratós, akkor ragad meg a dugó ha jobban húzzuk neki mint kéne. Ez nem dugóban tötymörgéskor van ugyebár.
2017. jan. 30. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
Én azon nevetek, hogy sokan okosabbnak hiszik magukat a gyártónál, lásd a gagyirezóval meg a hasonló olyan alkatrészekkel, ami miatt tévhit az hogy jobban megy, sőt, rezóval rosszabbul fog menni, és meg se lehet nekik magyarázni, hogy ez rosszabb.. Még idegesítőbb, amikor valami nyugati gyújtást tesznek bele, mert a gyári gyújtások nagyon szarok stb stb pl Ducati energia gyújtás.. Szerintem a Simson addig Simson amíg gyári, mindenféle tuning az már okádék.
2017. jan. 31. 15:03
 19/20 anonim ***** válasza:

Kérdező, nálad a pont! Végre egy olyan Simson tulaj, aki nem a felmájerolt 70/4-es meg mittudom én milyen turbósimsonokat akarja beadni az embernek, hogy azok mekkora über gépek, és mindent lőnek, ami a kategóriába tartozik. ilyen simson tulajjal ellehet beszélgetni.


Viszont én még mindig azt mondom, hogy városba inkább robogó, városon kívül meg oké a Simson, ha normális állapotban van. Lehet fikázni a robogót, hogy nem is motor, meg nem is úgy néz ki, meg kiskerekű stb, viszont abba nem lehet belekötni, hogy amire tervezték arra tökéletes, ahogy abba se, hogy a városi forgalom ritmusát rohadt gyorsan felveszi, persze itt nem a kínai gagyi robogókra gondolok, hanem mint Aprilia SR-ek, Malaguti-k, Gilera-k, Yamaha Aerox-ok, Peugeot-k. Ezek gond nélkül tudják a tartós 60-80 km/h-t, meg némelyik felé is karcol, főleg ha kicsit piszkálnak rajta, ahogy én is a sajátomon.

2017. jan. 31. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:
Én egy kontár gyermekmunkából csináltam teljesen gyári állapotú gépet, kék kekerek voltak, fekete tank stb.. nagyon igénytelen volt.
2017. jan. 31. 19:34
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!