Simson S51-el mennyire lehet jól közlekedni Budapesten?
Simson témában csak annyira vagyok otthon, hogy pár éve egyik haver győzködött, hogy az ő simsonja egy tökéletes jószág terepre. Kicsit már idegesített a dolog, gondoltam, kipróbálom. Nem egészen egy fél óra alatt, egy viszonylag könnyű terepen atomjaira hullot a simson. Ugyanezt a pályát egy 50-es enduro Aprilia kiröhögi, és gond nélkül megy rajta. És azt nem is mondom, hogy a féke nulla, a futóműt nem lehet futóműnek nevezni, csuklódat megöli terepen, a váltóját inkább nem jellemezném, a kialakitás meg maga egy kényelmetlen dolog. Arra, hogy falun elröfögsz vele egyik községből a másikba, arra tökéletes, de az, hogy városban keráld tartósan, arra eléggé alkalmatlan, meg magának a motornak se igazán jó.
Nem vagyok fanatikus pizzafutár, a robogó mellet van még kettő motorom, egy 848-as, és egy RX450-es Aprilia terepre. Régebben meg volt a robi mellé egy RS125, meg egy Pegaso 125 terepre. Szóval tudom, mi a váltós motor, és nem a váltástól való félelem miatt írom, hogy városban a robogó verhetetlen. Na, de ti tudjátok, ha nektek jó az, hogy egy seggrakétával a váltással hokiztok, mikor a robogóval haladni is lehet, akkor oké. Használjátok egészséggel! Egy jó nyári napon kifogtok egy dugót, aztán lazán emelt fejjel letoljátok a kecskét az aszfaltról legelni.
"egyetlen hátrány a dugóban a léghűtés"
Ez most hogy?...
Egyrészt dugóban is lehet haladni motorral (Simson) másrészt a léghűtés nem csak akkor működik amikor fújja a szél a hűtőbordákat. Van ám ott természetes konvekció is.
Azt bírtam amikor csináltam az A kategóriás jogsit, akkor az oktató elkezdte magyarázni hogy mennyire túlmelegszenek ezek a motorok (Suzuki GS 500) itt a rutinpályán tötymörögve. Én meg lenyúltam és megfogtam a hengert... és nem kellett elkapnom a kezem... annyira nem volt meleg. Pedig nem akkor lett beindítva.
Nincs ez másképp a Simsonnal sem. A hűtőbordák nem a tötymörgő üzemre vannak ugyanis méretezve, hanem sokkal nagyobb teljesítményre, tehát tévhit az hogy dugóban túlmelegszik a léghűtéses motor. Az hogy ráköpsz a hengerre és a csula sercegve lepattan, az nem annak a jele hogy túl van melegedve a motor. Sőt ha ilyenkor kiveszed a gyertyát (tudjuk, melegen nem szabad) akkor az is jó sötét színű lesz, nem világos vagy fehér, ami a túlmelegedés (egyik) jele.
Na summa summárum, Simsonnal Budapesten csak a legbátrabbaknak és legrutinosabbaknak ajánlott a közlekedés. Kezdő Simsonos ne itt akarjon öreg Simsonossá válni, mert nem biztos hogy megéri azt a kort...
Khm.. Gyári bontatlan blokkos gépem van. 27 ezer kilométerrel. Igenis szeret tulmelegedni ha 30 fok felett van a levegő hőmérséklete...
De az a baj, hogy mostanság mar csak mindenki a vacak Sufni Jóska által tuningolt gagyirezos simsont ismeri. De egy gyári/normálisan felújított simsonnak nincs párja!
Kérdező, nálad a pont! Végre egy olyan Simson tulaj, aki nem a felmájerolt 70/4-es meg mittudom én milyen turbósimsonokat akarja beadni az embernek, hogy azok mekkora über gépek, és mindent lőnek, ami a kategóriába tartozik. ilyen simson tulajjal ellehet beszélgetni.
Viszont én még mindig azt mondom, hogy városba inkább robogó, városon kívül meg oké a Simson, ha normális állapotban van. Lehet fikázni a robogót, hogy nem is motor, meg nem is úgy néz ki, meg kiskerekű stb, viszont abba nem lehet belekötni, hogy amire tervezték arra tökéletes, ahogy abba se, hogy a városi forgalom ritmusát rohadt gyorsan felveszi, persze itt nem a kínai gagyi robogókra gondolok, hanem mint Aprilia SR-ek, Malaguti-k, Gilera-k, Yamaha Aerox-ok, Peugeot-k. Ezek gond nélkül tudják a tartós 60-80 km/h-t, meg némelyik felé is karcol, főleg ha kicsit piszkálnak rajta, ahogy én is a sajátomon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!