Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy auto szerelő/karosszéria...

Egy auto szerelő/karosszéria lakatos, hogy javítsa ki ezeket a sérüléseket az auton, ha egyáltalán kilehet? Kép alul.

Figyelt kérdés

[link]


[link]



2017. jan. 23. 17:03
1 2
 11/17 veterán vas ***** válasza:

Még jó, hogy nem teljes kasztnicserét ajánlotok a kérdezőnek! :(


Ami biztos cserés az a hátsó lökhárító.

A többi -szerintem- menthető.

Miután a hátulja max. 30-40mm-t ment összébb, egy reálisan gondolkodó lakatos, valószínű a húzatópadot választja, nem pedig a hátsó nyúlványok cseréjét.

A fenéklemez és a pótkeréktartó egyengetése, csupán hegesztőpisztoly, stekli és kalapács kérdése.

Talán még a csom.tető is menthető.

A munka megrendelése előtt, mindenképpen kikérném több karosszériás véleményét is, viszont nagy ívben elkerülném a "standard gyári technológiával" dolgozó márkaszervizeket.

2017. jan. 25. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Kicsit berozsdásodtál már Öreg Vas! :)

A stekli-kalapács-hegesztőpisztolyos módszer a Lada korszakkal véget ért. Manapság már lefurkálják a ponthegesztéseket és teljes elemeket cserélnek. Gázhegesztőt már nem is igen használnak a kasznisok.

2017. jan. 25. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 veterán vas ***** válasza:

#12!

A legöregebb vas sem rozsdásodik, ha karbantartják. ;)


Igen, jól látod, hogy nem ponthegesztések lefúrásáról és elemcseréről írtam, hanem a meggörbült lemezek javításról.

Tudod, a legújabb elem is húzódhat a felrakás közben, és a huppogós lemezen semmi más nem segít csak a "pontmeleg".

/ahhoz pedig az előbb fölsorolt eszközök kellenek még egy Mercedesnél is/

Pl. a második fotón, a csom.tér tető élénél azt a kis horpadást hogyan javítanád meg, egy csúcsszuper 21.századi ponthegesztővel? ;)


Különben nem kívánok senkivel sem vitatkozni, csak a kérdezőnek próbáltam segíteni.

2017. jan. 25. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Egy egészséges vita soha nem árthat és akár tanulni is lehet belőle. A pontmeleget manapság már speciális géppel, szénrúd érintkezővel csinálják. Előre beállított értékre melegíti a lemezt gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb, mint a hegesztőpisztoly.

Azt a kis huplit a csomitetőn pedig egy vákuumos vagy ragasztós horpadáskihúzóval, valószínűleg a fényezés sérülése nélkül is javítani lehetne, de nincs értelme, mert az egész csomagtértető kuka.

Szóval, azt a vasat ismét le kéne kezelni, mert úgy látom elkezdett rozsdásodni :)

2017. jan. 25. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 veterán vas ***** válasza:

O.K. elmentem rozsdamaróért. ;)

Azt azért megnézném, hogy hány maszek lakatos műhelyében találsz plazmavágót, inverteres ponthegesztőt, vagy ragasztós kihúzót?

/az előbb, nem a fővárosi csili-villi szervizekre gondoltam, ahol 6-8 ezer Ft a nettó rezsióradíj/

2017. jan. 25. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Természetesen vannak kisebb maszekok, meg sufniban, régi módszerekkel kalapálgató lakatosok, de ők előbb-utóbb lemorzsolódnak, ha nem fejlesztenek a mai elvárások szerint.

Na de hagyjuk most már az offolást, mert ezzel nem segítünk a kérdezőnek.

Én a képek alapján biztosra veszem a lökhárító, csomagtértető, hátfal és a csomagtér fenéklemez cseréjét.

Ha a hátsó sárvédők és a hátsó ajtók közötti hézagok elmentek (főleg alul), akkor rogytak a hossztartók is. Ennek a javítási igényét csak szemrevételezéssel lehet megállapítani. Az eddigi javítási költséget 3-500e Ft körül tippelném.

2017. jan. 25. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:

Elvittem auto szerelőhöz. Első hátsó lökhárító,illetve a csomagtartó ajtó csere.

Jelenleg Cseh országban dolgozom,itt is javítom.30ezer csomagtartó ajtó 25-27lökhárítók. Az auto szerelő azt mondta 300ezerből kihozza.

2017. febr. 8. 23:48
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!