Egy auto szerelő/karosszéria lakatos, hogy javítsa ki ezeket a sérüléseket az auton, ha egyáltalán kilehet? Kép alul.
Még jó, hogy nem teljes kasztnicserét ajánlotok a kérdezőnek! :(
Ami biztos cserés az a hátsó lökhárító.
A többi -szerintem- menthető.
Miután a hátulja max. 30-40mm-t ment összébb, egy reálisan gondolkodó lakatos, valószínű a húzatópadot választja, nem pedig a hátsó nyúlványok cseréjét.
A fenéklemez és a pótkeréktartó egyengetése, csupán hegesztőpisztoly, stekli és kalapács kérdése.
Talán még a csom.tető is menthető.
A munka megrendelése előtt, mindenképpen kikérném több karosszériás véleményét is, viszont nagy ívben elkerülném a "standard gyári technológiával" dolgozó márkaszervizeket.
Kicsit berozsdásodtál már Öreg Vas! :)
A stekli-kalapács-hegesztőpisztolyos módszer a Lada korszakkal véget ért. Manapság már lefurkálják a ponthegesztéseket és teljes elemeket cserélnek. Gázhegesztőt már nem is igen használnak a kasznisok.
#12!
A legöregebb vas sem rozsdásodik, ha karbantartják. ;)
Igen, jól látod, hogy nem ponthegesztések lefúrásáról és elemcseréről írtam, hanem a meggörbült lemezek javításról.
Tudod, a legújabb elem is húzódhat a felrakás közben, és a huppogós lemezen semmi más nem segít csak a "pontmeleg".
/ahhoz pedig az előbb fölsorolt eszközök kellenek még egy Mercedesnél is/
Pl. a második fotón, a csom.tér tető élénél azt a kis horpadást hogyan javítanád meg, egy csúcsszuper 21.századi ponthegesztővel? ;)
Különben nem kívánok senkivel sem vitatkozni, csak a kérdezőnek próbáltam segíteni.
Egy egészséges vita soha nem árthat és akár tanulni is lehet belőle. A pontmeleget manapság már speciális géppel, szénrúd érintkezővel csinálják. Előre beállított értékre melegíti a lemezt gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb, mint a hegesztőpisztoly.
Azt a kis huplit a csomitetőn pedig egy vákuumos vagy ragasztós horpadáskihúzóval, valószínűleg a fényezés sérülése nélkül is javítani lehetne, de nincs értelme, mert az egész csomagtértető kuka.
Szóval, azt a vasat ismét le kéne kezelni, mert úgy látom elkezdett rozsdásodni :)
O.K. elmentem rozsdamaróért. ;)
Azt azért megnézném, hogy hány maszek lakatos műhelyében találsz plazmavágót, inverteres ponthegesztőt, vagy ragasztós kihúzót?
/az előbb, nem a fővárosi csili-villi szervizekre gondoltam, ahol 6-8 ezer Ft a nettó rezsióradíj/
Természetesen vannak kisebb maszekok, meg sufniban, régi módszerekkel kalapálgató lakatosok, de ők előbb-utóbb lemorzsolódnak, ha nem fejlesztenek a mai elvárások szerint.
Na de hagyjuk most már az offolást, mert ezzel nem segítünk a kérdezőnek.
Én a képek alapján biztosra veszem a lökhárító, csomagtértető, hátfal és a csomagtér fenéklemez cseréjét.
Ha a hátsó sárvédők és a hátsó ajtók közötti hézagok elmentek (főleg alul), akkor rogytak a hossztartók is. Ennek a javítási igényét csak szemrevételezéssel lehet megállapítani. Az eddigi javítási költséget 3-500e Ft körül tippelném.
Elvittem auto szerelőhöz. Első hátsó lökhárító,illetve a csomagtartó ajtó csere.
Jelenleg Cseh országban dolgozom,itt is javítom.30ezer csomagtartó ajtó 25-27lökhárítók. Az auto szerelő azt mondta 300ezerből kihozza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!