Mi a véleményetek a holnap reggeltől életbe lépő smog riadóról?
Holnap reggeltől a 0.1.2.3.4-es környezetvédelmi osztályba sorolt autók nem közlekedhetnek Budapesten.
Na ez kb az autók fele, ha a Budapestre dolgozni bejáró vidékieket is ide vesszük akkor 100 ezreket érint negatívan, olyanokat akiknek 12-13 évesnél régebbi autójuk van.
Vagyis akinek régebbi autója van azokkal kibacnak, ők mehetnek dolgozni ahogy tudnak.
Az újabb autósok meg korlátozás nélkül autózhatnak.
Régen ezt ugy csínálták hogy egyik nap a páros másik nap meg a páratlan rendszámú autók mehettek.
Ugy igízságosabb volt.
Most gyakorlatilag a szegényebb munkába járó embereket büntetik, és a gazdagabb réteget akik délelőtt járnak "dolgozni" nem háborgatják.
Hajnalban dolgozni járóknak fontosabb az autó, mint akik 9-10 órára járnak be egy irodába.
Miért ilyen igazságtalan a Tarlós Pista?
Szerintem ez így egy igazi Fideszes megoldás...
Az emberek egyik felét szopatjuk igazságtalan döntésekkel, hogy megharagudjon a másik félre.
Most tettem fel ugyanezt a kérdést, csak kicsit személyre szabottabb verzióban. :D
Amúgy ha megnézed, minden egyéb közlekedési szabály is a milliárdosoknak kedvez! Elektromos/Plug-in hybrid autóval ingyenes parkolás és ingyenes töltés a belvárosban.
9 millió tonnás ugyanilyen autókra is csak a súlyadó töredékét kell fizetni, mert hogy elektromos meg hybrid.
És kinek telik ilyen autókra? Akiknek milliói vannak csak a pénztárcájában.
Most meg megint a dolgozni akarókat szívatják meg, aki meg csak azért megy be a kis 1-2 éves hybridjével, hogy az íróasztala mögött aludjon tovább, annak meg szabadon lehet csapatni a városban.
Akkor költözzetek vidékre...
Itt öröm várni a 40 percenként közlekedő buszt, ha nincsen autód.
Micsoda kibacás a pestiekkel szemben!
Ennek semmi köze Tarlóshoz. Uniós irányelv a környezetvédelmi szabályozások, a hatóság végzi ezeket és ad ki korlátozásokat, nem Tarlós Pista.
Egyébként nem a régi autósokkal lenne kitolva, ha nem hanyagolnák el a karbantartást, akkor nem lenne sok régi (nem 2 ütemű)autó környezet szennyező.
A páros-páratlan rendszám nem igazságosabb, de sokkal értelmetlenebb megoldás.
A szmog ellen az a hatásos(abb), ha azok az autók nem közlekednek, amelyek sok szmogot termelnek, amelyikek alig, azok sokkal kevésbé ártalmasak.
Ha pl. a régi autó egy nap alatt egy liter füstöt termel, az újabbak meg fél dl-t, akkor egyértelmüen az elözöket kell korlátozni, ha eredményt is el akarnak érni.
Mellesleg ez nem magyar ötlet, a világ minden gondolkodó részén így van, azt tiltják le, ami a problémát okozza és nem pausál mindenkit értelmetlenül.
Tipikus magyaros tarlóspistás intézkedés.
A szálló por és a nitrogénoxid koncentráció magas. A szálló por 90%-ban a szilárdtüzelésű kályhákban minden sz*rt elégető csóróbb emberek fűtési szokásától, a nitrogénoxid a füstokádó öreg dízelektől (Pl. BKV buszok egy része) van.
Mit kell tenni ellene? Be kell tiltani a bizonyos környezetvédelmi osztályba eső autók közlekedését. Miközben egy bentinmotoros járműnek köze nincs ehhez a smoghoz.
talrólspistike is inkább a metrókkal foglalkozna, ha már degeszre hízott a kenőpénzektől: ne menjen ki utasokkal a kocsiszínbe, és kezdjék már el a hármas metró felújítását. Jó, tudom közbeszerzés, egyik induló sem kínált fel neki elég vastag kenőpénzt...
Ez egy akkora hülyeség. És ha én nem néztem a híradót és nem tudok erről, akkor honnan kéne kiszopnom, hogy nem mehetek?
Meg egyébként is, akkor miért nem mondják, hogy nem mehet semmi, amibe van belső égésű motor, kivéve persze a buszokat, mentőt, tűzoltót, rendőrt.
Csak indítsanak több buszt és tegyék kedvezményessé erre a pár napra.
" ha nem hanyagolnák el a karbantartást, akkor nem lenne sok régi (nem 2 ütemű)autó környezet szennyező."
Ennek semmi köze a karbantartáshoz, a szmókendsármos hülyegyerek forgalmijába ugyanaz van, mint egy jól karbantartott golféban.
"minden sz*rt elégető csóróbb emberek fűtési szokásától,"
Jajj, akkor meg azt mondanátok, hogy a szegény gyerekek megfagynak.
Nektek mindig a kormány lesz a hibás, meg Tarlós, mert ennyire telik. Kétbites agyatok van, tovább ennél sajnos nem láttok. Ez van, ez a mai magyar ellenzék.
Na igen, fentebb látszik a fidesz seggéből kilógó papagájkommandó egy tagja.
Stadionra, kisvasútra van pénz. Szegényebb embereknek fűtéskorszerűsítési támogatásra nincs.
és igen, csakis tarlós és orbán a hibás.
Na megyek, alá kell írni az olimpia elleni aláírásgyüjtő ívet.
Tarlósnak semmi köze ahoz, hogy néhány okos ember pozdorjával fűti a kazánt..ha az nincs akkor lignittel.
Budán, itt fenn a hegyen is hiába van gáz minden házban, okosba fűtenek lignittel..csak úgy dől a füst.
...és nincs az a hatóság, aki ez ellen tehet valamit...csak a többieket szopatják
a szálló port a diesel tehetautók, buszok és a böszme nagy diesel luxus autók termelik.
A benzines autók alig
Eddig az euro2 es autókat engedték közlekedni szmogriadó alatt.
Most ezekkel az autókkal rendelkező emberekkel jól kibacnak
Egyébként olvastam valamelyik válaszolót hogy aszongya hogy 10-20 szor annyit szennyez egy euro2 es mint egy új autó
ez nagy ba.omság:)
nézd meg a normákat.
Nem olyan nagy a diferencia.
egy vadi új 3000 es diesel audi kb 1000 szer több rák keltő mikro részecskét nyom ki mint egy 20 éves benzined euro2 es autó.
És ez tény!
Ugyhogy logikátlan ez a korlátozás.
Meg egyébként nélunk olyankor van szmog mikor nem fúja szél...
Vagyis ha most hireten minden autó megállna akkor sem változna a helyzet.
Csak a szél segíthet.
Ezért is genyó dolog hogy egy réteget szopatunk igazságtalanul
a qwa a..át a Tarlós Pistának
Neki tuti valami nagyköbcentis diesel autója van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!