Szabad-e 1.4 TSI t venni? (122LE)
Igen, hiába erős, akkor sem lehet kihasználni a kis köbcenti miatt. 1.2-es és 1.4-es motorokat nem azért gyártanak, hogy 5 ezren pörögjenek folyamatosan. Persze normális használat mellett ezeknek se nagyon lehet bajuk, ha a turbóra figyelünk, és hidegen nem pörgetjük.
Jó motorok, de ha egyszer összegyűjtök annyi pénzt, akkor 1.8 vagy 2.0 TSI lesz A4-ben vagy Golfban.
"1.2-es és 1.4-es motorokat nem azért gyártanak, hogy 5 ezren pörögjenek folyamatosan. Persze normális használat mellett ezeknek se nagyon lehet bajuk, ha a turbóra figyelünk, és hidegen nem pörgetjük. "
Nem is kell, mert alacsony fordulaton is mennek mint állat a kis TSI-k.
Az első szériások problémásak voltak, onnan terjedt el a rossz hírük. Ha a későbbi javítottad veszed, betartod az olajcsere periódust, olajminőséget, nem alapjáraton erőlteted mindenhol, nem 2 utcákat mész vele csak, nem nagyiként vezeted, akkor nem lesz bajuk és frankó motorok.
Lehet itt ajánlgatni a 2 literes szívókat. Egyrészt lassan kikopnak és nem kapni majd, másrészt marhára nem tudja azt az alacsony fordulati nyomatékot a 2 literes szívó, amit az 1.4 turbós a szelepvezérléssel. Mintha egy dízelben ülnél, marha jó motorok vezetési élményre, csak törődésigényesek.
1.4 tsi 122le 200nm 2.0 szivó (tsi-kellel egyidős) 150le 210nm
Menetteljesítmény: bár ne néztem átunna a 2.0 szivó turira jobban megy.
#13
Pont az olyan használat miatt mennek tönkre azok a motorok. Senki sem pörgeti, mert minek, úgyis megy, de akkor sem úgy kell használni, mint egy dízelt. Pörgetni kell, mert benzines, ha nem teszed, akkor bekokszosodik a motor, minden baja lesz, és lehet szétszedni kitisztítani.
16-os
A kokszolódás egy egyéni probléma a VW féle TSI motorknál, amit amúgy is már megoldottak nagyjából. Önmagában a turbó-benzin motornak nem árt, ha csak 2500-ig pörgeted el, mint a dízelt.
A kokszosodást megoldották a szívócsőbe rakott injektorral, így lemossa a benzin. Innentől kezdve nem kokszosodik.
Ezek a turbóbenzinek lesznek a jövő, amíg az elektromos autók nem terjednek el rendesen. És nem is baj, végre megalkottak egy "dízelbenzin", minden előnyt egyesítő motort. Persze nem mennek már 30 évig, mint a régi autók, de ma ilyet már nem is lehet elvárni semmitől, még japántól se.
Egyre kell figyelni ne az 1 literes 3 hengeres fosokat vegyétek, hanem legalább 1.4 4 hengerest és nem lesz probléma és persze javított verziót, meg odafigyelni az olajra, mivel nagy részt abból rakódik ki a trutyi. Onnantól nem lesz gond.
"Persze nem mennek már 30 évig, mint a régi autók, de ma ilyet már nem is lehet elvárni semmitől, még japántól se. "
Legyél nyugodt, ezek is fognak bírni 500 ezer kilómétert. Legfeljebb kell közben turbót cserélni, de ennyi. A régi autók sem voltak olyan megbízhatók (sőt), csak az emlékek mindent megszépítenek.
A mostani 15-20 éves autókra is azt mondták akkoriban, hogy 8 éves korukta kukák lesznek, errefel tele vannak az utak csillió kilóméteres PDTDI-kel, CRTDI-kel, stb.
"Legyél nyugodt, ezek is fognak bírni 500 ezer kilómétert."
Azt azért tegyük hozzá, hogy nem mindegy, hogy mennyit kell rá költeni ahhoz, hogy ennyit el menjen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!