Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelmotor (PD) hidegen...

Dízelmotor (PD) hidegen gázadásra a fordulatszám függvényében felkopog, mitől lehet?

Figyelt kérdés

Ahogy elér egy bizonyos hőfokot teljesen eltűnik, illetve olyan 1800-2000es fordulatnál eltűnik, mi lehet a gond?

Márkás, bele való olajjal használom, kevés futásidővel!


2017. jan. 21. 09:26
 1/8 anonim ***** válasza:
Mert az olajszivattyú még nem tudja rendesen nyomni az olajat.
2017. jan. 21. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
0%

Persze mert ebben a hidegben az olaj hidegen jóval sűrűbb és akkor a motor még hidegen járva nem kap elég kenést amivel ugye menet közben jobban kopik a motor. Célszerű hideg indítás után jó 5-10 percet egy helyben járatni hogy picit melegedjen a motor és persze ameddig nem éri el az üzemi hőfokot addig jobb nem kínozni magas fordulatokkal.

Leginkább a turbóval szerelt dízeleknél kell vigyázni arra hogy hidegen ne erőltessük a fordulatszámot mert a turbó is 2000 fordulat felett kezd el kapcsolni és akkor még az sem kap elég kenést amivel szintén jobban károsodik a cucc.

2017. jan. 21. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Lehet hogy PD elem probléma, nem jó az injektorok szórásképe, de egyébként dízelnél amúgy is jellemző hogy hidegen kopogósan, keményen jár.
2017. jan. 21. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

#2 Húha volt itt ám minden.

"Célszerű hideg indítás után jó 5-10 percet egy helyben járatni hogy picit melegedjen a motor"

Egy PD ennyi idő alatt egyhelyben az ég világon semmit sem fog melegedni, de legalább kopik illetve dúsít folyamatosan.


"ameddig nem éri el az üzemi hőfokot addig jobb nem kínozni magas fordulatokkal"

Pont hogy az alacsony fordulat az ami árt a motornak főleg hidegen, egy PD-t nem érdemes 1500-alatt tartani.

Van fordulat -> van olajnyomás. Nem azt mondom hogy padlózni kell hanem azt hogy szép gázpedálállással 1500-2000 tartományban használni.

2017. jan. 21. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Aztak..va, ennyi baromságot össze hordani mint ez a négy.

Az se 100 aki itt akar autót javítani.

2017. jan. 21. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Próbáld ki prémium gázolajjal. Lehet, hogy nem az a baj, de egy próbát megér.
2017. jan. 21. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#5 4-es vagyok, kérlek fejtsd ki bővebben a hülyeségemet, üdv egy pd tulaj (400e km+ bontatlan motor és gyári turbó)
2017. jan. 21. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

7

A tied volt a legenyhébb.

Az a tipikus 400ezer-t hiba nélkül futott én aztán tudom féle észosztás de mégsem teljes hüleség.

Az utolsó résszel lett az, hogy 1500 alatt nincs olajnyomás.

Ezt biztos finomítanád arra, hogy nincs elég olajnyomás de az sem igaz. Mert van.

2017. jan. 21. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!