Nagyon nagy kárt okozok ha nagyon rövid távokon használom a kocsit télen?
Tudom hogy nem melegszik fel 1-2 kilométer alatt egyik benzin motor se de most nagyon jeges az út és már párszor elestem a biciklivel.
Gyalog kb 15-20 perc lenne de a járda is jeges és nincs is mindenhol.
Tudom hogy a kocsi is csúszik de mint írtam, nincs nagy forgalom és lassan megyek.
Ami miatt még aggódok az az aksi hogy nem tölt rendesen ilyen rövid távon és lemerülhet a hidegben. Munka közben még kajálni is hazamegyek, mint mindenki más, tehát napi 4 indítás és összesen kb 6km.
Semmi baja nem lesz, az aksit pedig néha estétől reggelig töltöd..ki sem kell venni a kocsiból. Indulás előtt fél percig melegítsd.
az autó van érted, és nem te vagy az autóért.
És nem a te kocsid, vagy ki fizeti az olajcserét?
"napi 4 indítás és összesen kb 6km."
Tehát egy kanyar az kb. másfél km?
Az kevés, se az akksi, se a motor, se a kipufogó nem fogja meghálálni.
semmi baja nem lesz, nekem van egy autóm ami 15. éve csak rövid távozik, télen fagybna is napközben 3-4-5 ilyen indítást vészel át majd 2-6 kmt megy..
olajcsere sűrűbben, tehát ha 10e kmre van irva, és használtad mondjuk télen így akkor is 6-8e km után csere mert az árt neki.. az akksi hogy naponta indítom jobban bírja még rövid távval is, annyira hogy 15 éves a kocsi, és télen vettem bele a 3. akkut tehát gyári plusz 1 fogyott el idáig..
beindítod, vársz 10 másodpercet kb, és elindulsz nem nagy gázzal, azt kész.
Annyit árt neki hogy a pára kicsapódik a motorolajban, savassá teszi ez árt a csapágyaknak, illetve kevés benzint kever az olajhoz ami meg higitja, ezért kell a hamarabbi olajcsere azt ennyi.
Alapvetően 3 dolog nem szereti ezt:
- motor: fokozott kopás, amit gyakoribb olajcserével lehet (valamennyire) megelőzni. de ettől még nem fog tönremenni, legfeljebb 10-15 éves korában jobban eszi majd az olajat
- akkumulátor: ha van rá lehetőség, ilyen viszonyok mellett én hetente 1x rátenném töltőre, de alapvetően bírnia kell(ene)
- kipufogó: mivel nem melegszik át rendesen, nem párolog belőle el a vízpára, és gyorsabban fog rozsdásodni - ezzel nem tudsz mit csinálni, ha átrozsdál, kicseréled. Ez olyan szempontból hamarabb utol fog érni, hogy ha minden télen végig így használod az autót, akkor szerintem 3 év alatt szétrozsdál a kipufogódob (ami sacc/kb kerül majd 25e ft-ba).
A gyakori, rövid hideg üzemeltetés okozhatja még az levegőellátó rendszerek (pillangószelep, EGR stb) fokozott koszolódását (és gyorsabb elhasználódását), de ezek jellemzően olcsón cserélhető/tisztítható dolgok.
Igen nagy kárt okozol de az autó van érted és nem te érte!
Mikor gumit füstölök akkor is nem izgat mit kap a fék,kuplung,hajtás. Ha majomra tellik veszek bannánt!
" de az autó van érted és nem te érte! "
Bár én nagyon szeretem és próbálom óvni az autómat, ebben nagyon egyet értek. Nem fogok -10 fokban 2-3 kilómétert gyalogolni, az autó meg pihen nagy békében, hiszen nem ezért perkáltam ki annyi pénzt rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!