Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Beleszakadt csavar lengőkar...

Beleszakadt csavar lengőkar szilent-nél (újratöltve), meg lehet -e javítani olcsón?

Figyelt kérdés

Történet: most lesz műszakis az autó (18 év körüli) és úgy gondoltam (ebben a zord téli hidegben), hogy nekiállok szilent-eket javítani, cserélni. A történet rosszul sült el, mert beleszakadt a lengőkar 10.9-es anyagminőségű gyári csavarja kihajtáskor (króva 1 méter karú), annak ellenére, hogy előtte meg lett kocogtatva többször is. plusz kapott csavarlazítót is és óvatosan lett megindítva. Látszólag jött is, de negyed fordulat után beleszakadt a szemétje (a vége nagyon rozsdás lehetett). Bent maradt egy kb 20mm-es rész amiből 8mm kiáll, így a lengőkart se lehet kivenni és hozzá sem lehet férni.

Egyébként nem újdonság a beletört csavar, mert motorblokkból már szedtünk ki, csak ott fúróval és menetvágóval meg tudtuk oldani, itt viszont sehogy se lehet hozzáférni, mert az olajteknő is útban van, a csavar is keményebb és itt még rozsdás is ráadásul.


Előzmény: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__836..


Ezt szeretném valahogy helyrehozni olcsón. Tehát bármilyen hasznos tanácsot szívesen fogadok (például, hogy milyen fórumokat célszerű átnézni).


Így néz ki egy új ilyen lengőkar (kép):

[link]


A szilent megmelegítve így jön szét (kép):

[link]


A bal oldal ahol szépen kijött a csavar így néz ki (kép):

[link]


Lengőkar ahol beletörött a csavar (képek):

[link]

[link]

[link]

[link]


Beletört csavar és egy ugyanolyan szilent (képek):

[link]

[link]



2017. jan. 17. 12:37
 1/10 anonim ***** válasza:
Hegesszetek a kilógó részre anyát, vagy valamit, amivel le tudjátok lazítani. Képeket nem néztem telefonról. Remélem, hogy lehetséges.
2017. jan. 17. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Eddig ezen gondolkoztam, ez tűnik jó megoldásnak:

Ha lánghegesztővel vissza lenne hegesztve ugyanaz a csavar ami letört. Majd előmelegíteni a keretet amibe beleszorult, utána a csavart lehűteni (így talán lazulna a kötés és befele lehet megindulna kicsit). Először kicsit betekerni (negyed/fél fordulatot), majd utána óvatosan megpróbálni kitekerni (menetvágó mozdulatokkal).


Persze ehhez valahogy le kéne szedni a lengőkart (ha lehet roncsolás nélkül):

Nem olyan könnyű kibújtatni, mert nem végén tört bele csavar. Kb 8mm-es rész benne maradt és fogja a szilentet egyik oldalt, a szilent meg ugye a lengőkaron van. Oldalirányba maximum 1-2mm tud elmozdulni, ami elég kevés. A másik tartó szilent-ből meg csak előrefelé tud kijönni a lengőkar, így mindenképp elölről kell kezdeni. Maximum a szilent-eket lehet elolvasztani, így lehetne nyerni további 1-2mm-t talán.

2017. jan. 17. 12:52
 3/10 anonim ***** válasza:

Már az előzménynél is megírtam szerelj vissza mindent és nem fog kiesni a kerék meg a futómű ha 40el eldöcögsz egy szerelőhöz.

Nem kezdő feladat kiszedni és biztos nincs elég tapasztalatod meg szerszámod hozzá, ha napok óta itt kérdezősködsz!

2017. jan. 17. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Az a probléma, hogy itt a vidéki szervizben nem vállalnak ilyet.
2017. jan. 17. 13:10
 5/10 anonim ***** válasza:

Minden normális szervizben vállalnak ilyen alap dolgot.

Városokban legalább 1db. normális szerviz van, 30-40km belül csak van város, az 40km/h -val elgurulva is 1óra, te meg már kb. 72órája ezen pörögsz.

2017. jan. 17. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Ha a te válaszodat veszem alapul, akkor úgy tűnik itt nem normálisak a szervizben. Ők karosszérialakatoshoz irányítottak aki csak 30-40 felett vállalná, ez meg épp nem az olcsó kategória.
2017. jan. 17. 13:17
 7/10 anonim ***** válasza:

Legutóbb egy Daewoo-val szoptam így. Én rezgőfűrésszel elvágtam a szilent mellett a csavart és akkor már lejött a lengőkar. 3 fűrészlap kellett az elvágáshoz, megfelelő kenés mellett. Utána még plazmavágóval kellett lefújni a maradék csavar, mert sehogy nem fértem hozzá a kifúráshoz.

Ha van lánghegesztőd, akkor egyszerűbb a helyzet. Én kiégetném a szilentet, utána egy 3-4-es pisztollyal lefújnám a beletört csavarszárat némi ráhagyással. Amikor lejött a lengőkar, izzásig hevíteném a beletört csavart meg az anyarészt és egy fogóval mer tutira ki fog jönni.

Még egyszerűbb lenne a szilent kiégetése után a lengőkart levágni és a csavart fölizzítva fogóval kitekerni. Egy bontott lengőkar nem lehet nagy összeg.

2017. jan. 17. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm! Ez már jobb ötletnek tűnik. Sajnos rezgőfűrész nem hinném, hogy elférne, de talán a szilentgumit ki lehetne égetni és utána kibuktatni a lengőkart valahogy. Ilyen mértékű melegítéstől nem válik majd rideggé ott a fém?


Ha ennyire felizzik a csavar, akkor biztos ki lehet rángatni majd, úgy hogy a keret menetetét nem roncsolja?

2017. jan. 17. 13:52
 9/10 anonim ***** válasza:
A felhevített acélról könnyedén lejön a rozsda, ezért ha ide-oda mozgatod, akkor a menet közül szépen kidolgozza azt. Ha kihűl és újra megszorul, ismét fel kell izzítani és megint tekerni rajta. Még nem találkoztam olyan csavarral, amit gáz/oxigénnel ne tudtam volna kivenni. A lengőkarnak nem lesz baja némi hőtől, lehet nyugodtan melegíteni.
2017. jan. 17. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!