Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen hőmérsékleten működnek...

Milyen hőmérsékleten működnek a dízel motorok?

Figyelt kérdés
Egy VW Phaeton 3.0 tdi-ről lenne szó. A víz 90 és az olaj 100 celsius fokon van mindeg ( gondolom ez az optimális ). Utóbbi időben folyton ingadozik, vagyis a víz 84-87 celsius-ra emelkedik max es az olaj 95-re. Ez akkor történik amikor 70-80 felett megyek konstans 2000 fordulatszámon és amikor lemegyek 40-50-re akkor ismét felmegy 90 illetve 100 celsius-ra ( mindez persze akkor mikor a kinti hőmérséklet -4 alatt van, eddig -10 folban sem csinálta ). Nagyon zavaró látni a tű ingadozását. Ez természetes és így kell működnie csak én nem figyeltem meg eddig vagy ez hiba?
2017. jan. 16. 21:13
 1/10 anonim ***** válasza:
Természetes.
2017. jan. 16. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Egy barátomnak van egy VW Touareg csakugyan 3.0 tdi és nála a tű egyáltalán nem mozdul meg legyen bármilyen sebességnél és akár -10 celsius is. Az Touareg 2006 míg a Phaeton 2009-es évjárat? Ez mivel magyarázható?:)
2017. jan. 16. 21:34
 3/10 anonim ***** válasza:
Termosztát vagy hőgomba hiba.
2017. jan. 16. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Ne értsetek félre kérlek, nem vagyok bogaras, de nagyon tud zavarni a tű ingadozása ennél az autónál mivel elég költséges a javítása, plussz, nehezen jönnek rá mi is valójában a baja.
2017. jan. 16. 21:45
 5/10 anonim ***** válasza:

"mivel elég költséges a javítása, plussz, nehezen jönnek rá mi is valójában a baja."


Kellett neked ilyet venni......egyebkent meg ha mar volt majomra penz legyen bananra is!

2017. jan. 16. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Tipikus termosztát hiba. Típustól függően kb. 15-20 éve úgy készülnek az autók, hogy a vízhőfokmérő nem a valóságot mutatja. Pont ebből az okból kifolyólag, amit írtál, hogy idegesítené a sofőrt.

Az ECU kb. 80-100 fok közötti vízhőmérsékletnél konstans 90 fokon tartja a mutatót.

Amit te 84-87-nek látsz, az a valóságban egy tízessel kevesebb.

2017. jan. 17. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Úgy látszik, a Phaetont jól összerakták, mert reális értékeket mutat. Azokon az autókon, ahol állandóan be van állva a mutató 90 fokra, az messze nem reális.
2017. jan. 17. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
2017. jan. 17. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Üzemi hőmérsékleten nem szabad, hogy ingadozzon a hőfokmérő.
2017. jan. 17. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Az hogy 40-50-re lemegy, szerintem nem normális. Olyan mintha nem zárna le a termosztát.

Nekem 87-92 fok között szokott lenni terheléstől függően a mostani mínuszokban is. (Nem mutató alapján nézem, szervizmenüben digitálisan fokra pontosan ki lehet iratni.)

2017. jan. 17. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!