Ha a DPF teljesen eltömődik, kuka vagy menthető?










Természetesen felújítható - elég sok szakműhely állt ma már rá erre a témára, rengeteg technika van (mosás, betétcsere, átégetés, stb.) - mind különböző eredményességgel 20-100.000 forint között.
Trükközés nem ajánlott, mert ha a VW miatti dieselmutyi Európában is elbukik (márpedig meg van rá az esély), akkor itt is úton-útfélen rá fognak szállni az ügyeskedő gépjárműtulajdonosokra.





Újabb autók, amelyek műszakilag rendben vannak, szűrő nélkül is átmennek a vizsgán. Mondjuk a VW-ket nem tudom mennyire szivatják mostanában.
Amúgy rengeteg szervíz foglalkozik már DPF pucolással, azaz kifújják a szűrőből a kormot. És utána jó lesz.
Most az is relatív, hogy mit jelent a teljesen eltömődött szűrő.
Vannak olyan típusok is, amelyekbe kapható maah a szűrő rész, egész korrekt áron. Azaz nem kell az egész szerkezetet kicserélni, csak maga a kis szűrőt.















Persze nem füstöl, mert a DPF feladata nem a füst megfogása. Ha az lenne, akkor 10 Km alatt eltömődne, újonnan a gyárból kigurulva. Ahhoz, hogy a DPF egyáltalán létezni tudjon (kettős oka van), kellett egy eleve nem füstölő dízelt alkotni, ez lett a 2000 baros több részletben befecskendezett közös nyomócsöves rendszer. A kényszeroka pedig ez lett, mert ezek a rendszerek nem füstölnek, de mikroszemcséket annál inkább hagynak maguk után.
A DPF ezt a még ezután is megmaradó szemmel nem látható mikro koromszemcsék megfogására kell, legalábbis egy jó részükre, mert teljesen az se szűr.
Teljesíteni fogja enélkül is a kategóriáját az igaz és nem füstöl, de csak amíg az autó nem éri el azt a korszakot vagy lehajtott állapotot. Mert aztán ahogy romlik a szórási kép, csökken a nyomás, úgy nagyságrendekkel zuhan a kategóriájából kifele, mert erre marha érzékenyek. Ezzel egy időben pedig ugyanolyan moslékká válik az autó, mint egy mozdony, csak épp nem látszik.










A PD-nek nem volt elég a nyomása, se többlépcsős befecskendezést nem tudott így nem is csoda a többletkorom ami kinyírta a DPF-et. Azért kellett azokba DPF mégis, hogy a szerencsétlent még eladhassák a németek, már rég fejlettebb volt a CR, de még nyomták a PD-t is.
Mazdát nem ismerem.
Fogni fogják a motort, az kétségtelen, elvégre egy zárt cucc az egész és a sok levegőnek át kell rajta erőszakolódnia, az apró résein. Amiből sok van párhuzamosítva, de fogni fognak így is. Ellenben a benzinesek katalizátorával ami egy sima "szita" és átsuhan rajta, a lényeg a nemesfémtartalmű anyaga és a forró hőmérséklete. Bár nem tudom az euro6 benzineseknek is lehet kell már DPF is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!