A Ladákba kell már vagy mikortól lesz kötelező a
katalizátor vagy bármi más ami csökkenti a káros anyag
kibocsájtást? Esetleg valami tippek amivel
csökkenthetjük a káros anyag kibocsájtást?
11/19 A kérdező kommentje:
Akkor hogyha a káros anyag kibocsátása a gyári érték akkor minden jó? Esetleg miben változna a teljesítménye ha raknék majd bele egy katalizátort??
Szerelték egy részüket eleve is katalizátorral, csak nem tudom melyikeket. Samarában már van tuti gyanítom. Meg a 2107-et pl.
Nem kötelező bele amúgy, idővel meg úgy is kitiltják őket, de addigra már semmi nem marad belőlük amúgy se.
2017. jan. 7. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
13/19 A kérdező kommentje:
Értem. Csak hát jó lenne még járkálni Ladával és ha kitiltják csak olyan autók maradnak szinte amit egy gyerek kb csak hitelből vehet meg mert olyan drága...
Nem hiszem hogy nekünk ettől kellene még félni. A 2t Trabik, Wartburgok is ugyan úgy szaladgálnak még mindig. Lada azokhoz képest meg bio üzem. Meg ott vannak a régebbi Dieselek is ... A katalizátor eléggé vissza fojtja a motort. Gyári érték meglegyen kb, az a lényeg.
2017. jan. 8. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem kell arra törekedni, hogy jobbak legyenek a kibocsátási értékek a gyáriaknál. Ha jó állapotban van a motorja, akkor simán teljesíthető a szint. (Egyébként bőven lehet rajta javítani, már több olyan Ladával is találkoztam, amik gyárilag katalizátoros autókat szégyenítettek meg. Ha jól emlékszem zsiguli.hu fórumon van is egy-két ilyen topic, fogyasztáscsökkentés meg hasonló néven.)
2017. jan. 8. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
16/19 A kérdező kommentje:
Értem. A fogyasztással nincs bajom oké sok de orosz. Engem csak azért érdekel ennyire ez a környezetvédelem hogy menjen át a műszakin. Mert ha egy év múlva sikerülne venni egy Ladát akkor az lenne a lényeg hogy tudjak vele járni még egy jó darabig. Esetleg motorcsere amire gondoltam hogy valami újabb motort belerakni aminek a fogyasztása se ennyi meg környezetkímélőbb kicsit erősebb.
A fogyasztás szorosan összefügg a káros anyag kibocsátással.
Másik motor jó ötlet lenne, ha nem Magyarországon szeretnéd véghezvinni a dolgot. Itthon ugyanis vagy lehetetlen, vagy többször annyiba kerül véghezvinni a dolgot,mint amennyit az autó ér.
2017. jan. 9. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
Sajnos, pedig maga a 2107 kaszni nekem bejön, valami egyszerű régebbi elpusztíthatatlan hengerenkénti injektoros 1.6 16 szelepes motorral frankó is lenne, azok már löknek 100 lovat és viszonylag keveset esznek, viszonylag jó emisszió mellett. Ennyi elég is lenne közlekedésre egy ezer kilós autóba.
Mondjuk itt már kéne nyomtávszélesítő a szélesebb gumiknak etc. mert azért 175-ös gumira nem bíznám. Meg úgy összességében korszerűsíteni a féket legalább.
Ilyet itthon esélytelen, amcsiknál pár államban röhögve megcsinálják, igaz ott is egy vagyonért valami brutális áron dolgoznak, de az utolsó csavarig lenyalják és azzal tuti menni fogsz utána hosszú évekig.
2017. jan. 9. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
Nekem sincs katalizátor a Ladában, simán átment műszakin. Ha gyárilag nincs benne akkor nem kell bele rakni, sőt a manuális szivató miatt hamar be is halna a katalizátor. Műszaki előtt elviszed max szerelőhöz (vagy hozzáértőhöz) aki beállítja szépen a karbit és a szelephézagokat, akkor nem lesz gond. Általában ha nem füstöl, jól be van állítva akkor nincs kond a CO-val sem, műszakin nem várják el hogy hozza az Euro6-ot :D
2017. jan. 12. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: