Fiat Bravo 1.9 diesel nem indul, -13 fok. Váltót kinyomott kuplungnál egyik fokozatba sem lehet betenni. Mintha be lenne betonozva. Motort csak úgy indul ha ki van nyomva a kuplung, de amint leveszem a lábat a kuplungról, lefullad a motor. Mi az oka?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"9 éves autónál illett volna már lecserélni a váltóolajat, tök sűrű ilyen hidegben. Bowdenes, vagy rudas a váltó? Itt kell találgatni az ilyet? Ha valakinek gőze nincs hozzá, miért ír egyáltalán?"
Mert ha a 9- éves váltóban lecseréled az olajat, az nem lesz a hidegben ugyanolyan sűrű, igaz? :)
Mi a probléma a találgatással, h rudazatos, v bowdenes a váltó??? Valahonnan el kell indulni, a kérdező tök a kocsihoz, így próbálunk segíteni. Igen, konkrét infók hiányában csak találgatunk. És, ebben mi a "gőze sincs" hozzá???
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az, komám, hogy annyit nem tudsz, hogy az 1.9 jtd Bravoban rudas, vagy bowdenes váltó van.
Végülis igazad van, biztos hasonló viszkozitású a 9 éves olaj, mint a friss. Biztos nincs benne fémpor sem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Komád neked az anyukád...
Elmesélhetnéd, mégis miért kéne tudnom, h rudas, v bowdenes? Te talán minden típusnál fejből tudod, melyik milyen, igaz?
Aztán, az olaj viszkozitása adott. Nem fog csak azért besűrűsödni, mert 9 éves. Cseréltél már váltóban olajat? Egy normális autóból 10 évesen is sárga olaj folyik le. A fémporról meg annyit, h ennyit sem értesz a dolgokhoz, mégis szerinted nem ért más az autókhoz. A váltó olajleeresztő csavarja a legtöbb esetben mágneses. Ergo az olajban normál esetben minimális fémpor kering.
Az meg egyenesen baromság, h azért nem tudja a kérdező megmozdítani a váltókart a kulisszában, mert nem volt lecserélve a váltóban az olaj. Bár biztos megfagytak benne a fémpor részecskéi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kell komolyan venni egy 25%-os "zsenit"!
A hiba pedig most már egyre inkább váltó hibának tűnik. Majd írd meg mi volt a probléma, csak hogy okosodjunk! :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Cseréltél már váltóban olajat? Egy normális autóból 10 évesen is sárga olaj folyik le"
Én már cseréltem néhányon, egyikből sem sárga olaj jött le. A leeresztő csavar mágnese sem tud megfogni mindent. Ezekben nem írt hülyeséget.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
É nis cseréltem páron, vw konszern kocsimon. És mind sárga volt.
Az utolsó előtti A6- ban 210 ezer km után, igaz ez szűrővel ellátott tiptronicos, az utolsó pedig 170 ezer km Octavia 5- ös kézi váltós.
Egyikben sem volt előtte cserélve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elhiszem.
Te biztosan több és többfélét láttál. De amivel nekem volt dolgom, az bizony szép tiszta sárga volt.
Ahány gyártó, annyi féle tchnologia, esetlegesen annyi féle specifikációs olaj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért nem kellene egymásnak menni, főleg nem olyankor, amikor valaki segíteni akar a másiknak. Nagyon magyar dolog. Azért köszönöm az építő jellegű válaszokat.Ment is a pont!
Annak az észkombájnnak, aki ötödszörre is megkérdezte, és fikázik: üres=neutrális (ha ez segít neked) állapotban van a váltó.(Nem, nem sebességben)
Egyébként 2-3-as váltásban eddig is recsegett a váltó.
Úgyhogy az, aki a váltóhibát írta, nagyon fején találta a szöget.
Nem egy Honda minőség, az tuti..
Kuplungszett és váltóolaj csere lesz 'csak' elvileg.
Kedden megírom, mi lett az eredménye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!