Fiat Bravo 1.9 diesel nem indul, -13 fok. Váltót kinyomott kuplungnál egyik fokozatba sem lehet betenni. Mintha be lenne betonozva. Motort csak úgy indul ha ki van nyomva a kuplung, de amint leveszem a lábat a kuplungról, lefullad a motor. Mi az oka?
"9 éves autónál illett volna már lecserélni a váltóolajat, tök sűrű ilyen hidegben. Bowdenes, vagy rudas a váltó? Itt kell találgatni az ilyet? Ha valakinek gőze nincs hozzá, miért ír egyáltalán?"
Mert ha a 9- éves váltóban lecseréled az olajat, az nem lesz a hidegben ugyanolyan sűrű, igaz? :)
Mi a probléma a találgatással, h rudazatos, v bowdenes a váltó??? Valahonnan el kell indulni, a kérdező tök a kocsihoz, így próbálunk segíteni. Igen, konkrét infók hiányában csak találgatunk. És, ebben mi a "gőze sincs" hozzá???
Az, komám, hogy annyit nem tudsz, hogy az 1.9 jtd Bravoban rudas, vagy bowdenes váltó van.
Végülis igazad van, biztos hasonló viszkozitású a 9 éves olaj, mint a friss. Biztos nincs benne fémpor sem.
Komád neked az anyukád...
Elmesélhetnéd, mégis miért kéne tudnom, h rudas, v bowdenes? Te talán minden típusnál fejből tudod, melyik milyen, igaz?
Aztán, az olaj viszkozitása adott. Nem fog csak azért besűrűsödni, mert 9 éves. Cseréltél már váltóban olajat? Egy normális autóból 10 évesen is sárga olaj folyik le. A fémporról meg annyit, h ennyit sem értesz a dolgokhoz, mégis szerinted nem ért más az autókhoz. A váltó olajleeresztő csavarja a legtöbb esetben mágneses. Ergo az olajban normál esetben minimális fémpor kering.
Az meg egyenesen baromság, h azért nem tudja a kérdező megmozdítani a váltókart a kulisszában, mert nem volt lecserélve a váltóban az olaj. Bár biztos megfagytak benne a fémpor részecskéi.
Nem kell komolyan venni egy 25%-os "zsenit"!
A hiba pedig most már egyre inkább váltó hibának tűnik. Majd írd meg mi volt a probléma, csak hogy okosodjunk! :)
"Cseréltél már váltóban olajat? Egy normális autóból 10 évesen is sárga olaj folyik le"
Én már cseréltem néhányon, egyikből sem sárga olaj jött le. A leeresztő csavar mágnese sem tud megfogni mindent. Ezekben nem írt hülyeséget.
É nis cseréltem páron, vw konszern kocsimon. És mind sárga volt.
Az utolsó előtti A6- ban 210 ezer km után, igaz ez szűrővel ellátott tiptronicos, az utolsó pedig 170 ezer km Octavia 5- ös kézi váltós.
Egyikben sem volt előtte cserélve.
Elhiszem.
Te biztosan több és többfélét láttál. De amivel nekem volt dolgom, az bizony szép tiszta sárga volt.
Ahány gyártó, annyi féle tchnologia, esetlegesen annyi féle specifikációs olaj.
Azért nem kellene egymásnak menni, főleg nem olyankor, amikor valaki segíteni akar a másiknak. Nagyon magyar dolog. Azért köszönöm az építő jellegű válaszokat.Ment is a pont!
Annak az észkombájnnak, aki ötödszörre is megkérdezte, és fikázik: üres=neutrális (ha ez segít neked) állapotban van a váltó.(Nem, nem sebességben)
Egyébként 2-3-as váltásban eddig is recsegett a váltó.
Úgyhogy az, aki a váltóhibát írta, nagyon fején találta a szöget.
Nem egy Honda minőség, az tuti..
Kuplungszett és váltóolaj csere lesz 'csak' elvileg.
Kedden megírom, mi lett az eredménye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!