Van és ha igen mekkora a különbség e között a két olaj között?
Elvilet mindkettő 10w40-es, az első Castrol a második a General Motors hivatalos olaja. Astra G-be tölteném, a gyártó egyébként az utóbbit javasolja.
Mindegyik tökéletesen megfelel a G-astrába. Én azt szoktam tanácsolni, hogy a kedves ügyfél inkább vegye meg a közép kategóriás "olcsóbb" olajat (persze itt nem a Tesco gazdaságosra gondolok) tehát a GM olaj pont ilyen és cserélje gyakrabban,
mint hogy csúcskategóriás olajjal 20.000 km-menjen, mert a gyártó ezt írja elő.
Ez marketing fogás! azért írnak elő 20-30.000 km-es csereciklusokat, hogy a kedves vásárló úgy érezze, hogy erre az autóra aztán alig kell költeni.
Papíron mindkettő jó, gyakorlatilag a GM-ről sok rosszat hallottam, bár én sosem használtam. Nekem személyesen és még néhány fórumtársamnak a Castrollal is rossz tapasztalatunk volt, hamar leromlott a viszkozitása, és a motor hidrotőkéi melegen szólni kezdtek. Biztos közrejátszott az autó kora is, de más olajjal nem csinálta ezt. Igaz, ez 6-7 éve volt, és a Castrol elvileg egy gyakran hamisított olaj, de nem noname webshopból volt pedig.
Egy G Astra nem érdemel meg egy 5W40 szintetikus olajat?
#2
Ott a pont! A 20 éves bontószökevényem is 5W40-es Motult kap 10ezrenként és szigorúan MANN szűrőkkel :D
Hát akkor szinte mindegy, ha szar a motorod, nincs mit félteni rajta. Elhasználódni nem fog az olaj, nem lesz rá ideje. Egyébként a melegoldali viszkozitása mindkét olajnak hasonló, márpedig melegen eszi meg, tehát a 10W-t sem fogja kevésbé enni. Ha csökkenteni szeretnéd az olajfogyasztást, akkor a melegoldali viszkozitáson kell emelni, tehát mondjuk 10W50-et vagy 10W60-at rakni vele. Kopás szempontjából nem előnyös, de az olajfogyasztásod mérséklődhet.
Mivel a javítás drága, bontott motoron nem gondolkodtál?
Olajfogyasztást olajjal javítani nem nagyon lehet. Ajánlották a magasabb viszkozitású olajat,de ezek elég drágáék. Akkor ott a Mol Botond ( 20W50 ) az legalább olcsó, igaz tüzet kell rakni alá télen, hogy átforduljon a főtengely :D
Ha eszi akkor amúgy felesleges bele a drága olaj, megküldöd valami 5W40-es Mannollal azt kész.
Annak a motornak már nem árt semmi....
Lehet venni Angliában egy donort, a komplett kocsit leharcolt kasztnival megkapod £150-ért, a baj hogy enni fogja az olajat az is. Az angol eltekeri a kulcsot, padlógáz, autópálya. Jó esetben kicsit tovább húzza a motor ha néha cseréltek olajat benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!