Hűtővíz nélkül járat a motor, lehet baja?
Pedig semmi értelme napi szinten járatnod.
Hidegben a kémia reakciók lassabbak, ezért az akkumulátorból is nehezebben szabadul fel az áram, állítólag a kapacitása is csökken. Emellett a motorolaj sokkal sűrűbb, ezért nagyobb áram kell az indításához. Amikor az akkumulátor gyengélkedik, akkor nyáron még elegendő a teljesítménye az autó beindításához, télen viszont nem. A te akkumulátorod már előtte rossz volt, csak a hidegben nem volt elég kapacitása, hogy három hétig kitartson és beindítsa az autód.
Te amugy minek tartasz autót?
Azt írtad tavaly is így ment tönkre az akkumlátor.
Ha nem használod az autót akkor add el:-D
Na de mindegy, ha már meg van az autó és csak minden második hónapban ahsználod akkor azt kell tenned hogy fogok a pici kic kezeddel kiveszed az akkumlátort beviszed egy fagymentes helyre, és ha sokáig nem használod akkor 2-3 hetente egy akkumlátor töltövel feltöltöd, és akkor nem fog tönkre menni
És autózgathatsz 2.3 havonta mikor rád jön az autózhatnék:-D
Ajjjajj... a frissfórumos válaszolók megint hogy bekajálták Aranka39 újabb hülyeségét.
Aki már évek óta jár ide, a stílusáról megismeri: modoroskodó aprólékossággal kidolgozott kérdések, szándékolt helyesírási hibákkal valami olyan műszaki blődségről, hogy borzasztó.
De legalább van egy kis szórakozása az embernek.
Amúgy a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében oktatni kell szerkezeti és üzemeltetési ismereteket, a vizsgán is van 5 ilyen kérdés.
Mindig van valami apróság, amin a kérdező elcsúszik.
A motor futása alatt 90%-ban hidegen kopik, melegen szinte egyenlő a nullával. Ilyen hidegben, ha nem mész sehova, hagyd békén szerencsétlen autót, elvan ott, ahova leraktad.
Ha 1 héten keresztül járatod napi 10 percet, akkor hidegen fog járni a motor, mert annyi idő alatt alapjáraton nem melegszik fel. Ezzel annyit érsz el, hogy többet kopik a motor, mintha melegen több 10 ezer km-t mennél.
De ha mennél valahova, akkor tartsd 2000 körül a fordulatot, amíg melegszik a motor, az a legjobb neki.
De ilyen mentalitással inkább vegyél egy macskát, azt simogathatod napi 5-10 percet, anélkül, hogy baja lenne.
A járatás baromság. Csak feleslegesen terheled az akksit mikrociklusokkal (indításkor nagy áram, amit aztán visszatölt.) Ez hosszú távon károsabb neki, mint 1-2 hét állás. Kiveszed az akksit beviszed a pincébe és ráraksz egy csepptöltőt és akkor nem kell feleslegesen szétcseszned az autót.
ui.:
Aha, szóval tavaly nyáron tetted le a jogsit, de múlt télen már megvolt a kocsi. Gondolom a szomszédnak meg duplamotoros ezres szviftje van.
#17
Ebből 2 hülyeség. A jobb gumi mindig a hajtott kerekekhez kell, indulás előtt járatni is kell, főleg ilyen hidegben(persze nem kell túlzásba vinni), olvasd el mondjuk a totalcar cikkét a hidegindításról. A magas fordulattól tényleg nem megy tönkre a motor, ha meleg, de a dízelek melegen se nagyon köszönik meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!