Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtővíz nélkül járat a motor,...

Hűtővíz nélkül járat a motor, lehet baja?

Figyelt kérdés
Elnézést a buta kérdésért 19/N vagyok első kocsim, nem értek hozzá. Van egy 21 éves Opel Corsa-m. Mivel itt a nagy hideg, de most nem megyek vele sehova mostanában ezért álló helyzetben szoktam járatni a motort naponta olyan 5-10 percet. Ma azt vettem észre, h 10 perc után megindult a motor hőmérő felfelé szép lassan, holott nem ment egy métert se a kocsi. Motor leáll, megvártam míg kihül, majd megnéztem a hűtővizet, ami bizony mint olyan nem volt, vagyis üres volt a tartáj. :( Lehet ettől baja kocsinak, h tűővíz nélkül ment a motor? Mikor átlépte a 90fokos mutatót, utánna kicsivel már kapcsoltam is ki. Hétfőn megyek vele szerelőhöz, de addig töltsem fel, h üresen ne járjon? (mert ugye az aksit nem akarom megölni a hidegben) A szomszéd azt mondta vegyek készre kevert fagyállót az -35fokos ( kocsi kézikönyve szerint -30fokosnak kell legalább lennie a cuccnak benne) és egy az egybe öntsem bele azt nem kell semmivel sem felönteni. Az úgy jó lenne?

2017. jan. 6. 16:09
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:
Egyébként csak úgy megjegyzem, h tavaly télen jártam úgy, h nem járt a kocsi 3 hétig és az aksinak annyi is lett... Ha jár a motor akkor is tölti, ezért járattatom. De persze ti mind okosabbak vagytok ugye, mert ti jobban tudjátok, hogy az amúgy egész évben faszán működő aksi mitől is purcant ki. Mert persze a kémiai folyamatok nálatok nem úgy hatnak az akumulátor élettartamára tartós hideg esetén... A szomszéd is ezért járattatja a motort meg más ismerősöm is... Na nem is érdekel, h ki mit ír ide. Köszönöm azoknak akik értelmesen válaszoltak.
2017. jan. 6. 17:31
 12/19 anonim ***** válasza:

Pedig semmi értelme napi szinten járatnod.

Hidegben a kémia reakciók lassabbak, ezért az akkumulátorból is nehezebben szabadul fel az áram, állítólag a kapacitása is csökken. Emellett a motorolaj sokkal sűrűbb, ezért nagyobb áram kell az indításához. Amikor az akkumulátor gyengélkedik, akkor nyáron még elegendő a teljesítménye az autó beindításához, télen viszont nem. A te akkumulátorod már előtte rossz volt, csak a hidegben nem volt elég kapacitása, hogy három hétig kitartson és beindítsa az autód.

2017. jan. 6. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Te amugy minek tartasz autót?


Azt írtad tavaly is így ment tönkre az akkumlátor.


Ha nem használod az autót akkor add el:-D


Na de mindegy, ha már meg van az autó és csak minden második hónapban ahsználod akkor azt kell tenned hogy fogok a pici kic kezeddel kiveszed az akkumlátort beviszed egy fagymentes helyre, és ha sokáig nem használod akkor 2-3 hetente egy akkumlátor töltövel feltöltöd, és akkor nem fog tönkre menni

És autózgathatsz 2.3 havonta mikor rád jön az autózhatnék:-D

2017. jan. 6. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

Ajjjajj... a frissfórumos válaszolók megint hogy bekajálták Aranka39 újabb hülyeségét.

Aki már évek óta jár ide, a stílusáról megismeri: modoroskodó aprólékossággal kidolgozott kérdések, szándékolt helyesírási hibákkal valami olyan műszaki blődségről, hogy borzasztó.

De legalább van egy kis szórakozása az embernek.


Amúgy a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében oktatni kell szerkezeti és üzemeltetési ismereteket, a vizsgán is van 5 ilyen kérdés.

Mindig van valami apróság, amin a kérdező elcsúszik.

2017. jan. 6. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

A motor futása alatt 90%-ban hidegen kopik, melegen szinte egyenlő a nullával. Ilyen hidegben, ha nem mész sehova, hagyd békén szerencsétlen autót, elvan ott, ahova leraktad.

Ha 1 héten keresztül járatod napi 10 percet, akkor hidegen fog járni a motor, mert annyi idő alatt alapjáraton nem melegszik fel. Ezzel annyit érsz el, hogy többet kopik a motor, mintha melegen több 10 ezer km-t mennél.

De ha mennél valahova, akkor tartsd 2000 körül a fordulatot, amíg melegszik a motor, az a legjobb neki.


De ilyen mentalitással inkább vegyél egy macskát, azt simogathatod napi 5-10 percet, anélkül, hogy baja lenne.

2017. jan. 6. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

A járatás baromság. Csak feleslegesen terheled az akksit mikrociklusokkal (indításkor nagy áram, amit aztán visszatölt.) Ez hosszú távon károsabb neki, mint 1-2 hét állás. Kiveszed az akksit beviszed a pincébe és ráraksz egy csepptöltőt és akkor nem kell feleslegesen szétcseszned az autót.


ui.:

Aha, szóval tavaly nyáron tetted le a jogsit, de múlt télen már megvolt a kocsi. Gondolom a szomszédnak meg duplamotoros ezres szviftje van.

2017. jan. 6. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
36%
Bár amúgy nem meglepő,mert 10 emberből 6 mindig szentül hiszi,hogy járatni kell indulás elött,előre kell a jobb gumi,meg a magas fordulattól tönkremegy a motor.
2017. jan. 6. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

#17

Ebből 2 hülyeség. A jobb gumi mindig a hajtott kerekekhez kell, indulás előtt járatni is kell, főleg ilyen hidegben(persze nem kell túlzásba vinni), olvasd el mondjuk a totalcar cikkét a hidegindításról. A magas fordulattól tényleg nem megy tönkre a motor, ha meleg, de a dízelek melegen se nagyon köszönik meg.

2017. jan. 6. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
17: előre kell a jobb gumi (kormányzás, és a fékerő 80%-a isott keletkezik), és kell járatni. Egyrészt az autó, másrészt a vezető miatt. Nem azért vettem csillió pénzért autót, hogy az autó lelkével foglalkozva jéghideg utastérbe vacogjak az első 5-10 percben.
2017. jan. 7. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!