Hűtővíz nélkül járat a motor, lehet baja?
Töltsed fel készrekeverttel és légtelenitsed le ha légteleniteni kell.(Van sok autó amit nem kell, de van sok amit igen)
Lett e baja víz nélkül?
Olyan ez mikor gumi nélkül csinálod vagy-vagy :D
Az is lehet van benne valamennyi víz, de kitudja.
Hogyha sok víz tünt el a vízeltünés okát is javítani kell!
"de most nem megyek vele sehova mostanában ezért álló helyzetben szoktam járatni a motort naponta olyan 5-10 percet"
És mégis mi a bánatnak?Ahelyett hogy békében pihenne az autó,te beindítod,szenved szerencsétlen 10 percet hidegen alapjáraton,dús keverékkel,kicsi olajnyomással,merül az akksi a beindítástól,amiből alapjáraton nem is tölt vissza semmit a generátor.
A hűtőt pedig töltsd fel,majd figyeld hogy szivárog-e valahol a hűtőkör.
A motornak egy ilyentől nem igen lett baja,főleg ha időben észrevetted a dolgot.
Egyébként egy motornak semmi baja nem lesz attól,ha hidegen beindítják pár percre hűtés nélkül.
Vízpumpa mondjuk nem szeret üresen járni.
"Egyébként egy motornak semmi baja nem lesz attól,ha hidegen beindítják pár percre hűtés nélkül. "
Ezt az alumínium öntött hengerfejek is tudják?
"de most nem megyek vele sehova mostanában ezért álló helyzetben szoktam járatni a motort naponta olyan 5-10 percet"
Felesleges!
Nekem van amikor 3hétig be sincs indítva az autóm!
3hét után beülök, kulcs elfordít és indulok. Következő településig míg melegszik finoman felkapcsolva kisfordulaton ötödikig aztán ha üzem meleg hadddddd pörögjön amit bír minden fokozatban :D
Köszönöm a válaszokat.
Egyébként a készre kevertet máskor is használhatom? Úgy értem ha csak ez lesz a kocsiban, akkor azt használhatom egész évben?
Nincsen semmi probléma, a motorban volt még fagyálló, csak a tágulási tartályból ürült ki. Ha teljesen üres lenne a motorblokk a hőmérőd nem ment volna fel 90 fokig, mert ha levegőbe ér elromlik a hőátadás. Olyankor egyáltalán nem mér pontosan, valamit mutat, de ahhoz, hogy víz nélkül 90-re felmenjen 150 fokosnak kellene lennie a blokknak kb.
Tehát semmi gond, töltsd fel a kiegyenlítőt bekevert fagyállóval és kész.
ui. Az alapjáraton járatás nem hülyeség, persze naponta felesleges, de jó az akku-nak, mert a hiedelemmel ellentétben a generátor nagyon is tölt alapjárati fordulaton. Aki azt mondja hogy nem, az hülye, hiszen a töltéslámpa is rögtön kialszik indítás után.
A kiegyenlitő tartájban van egy min...max jelzés.
Ha hidegen nem a két jelzés között van a víz szint akkor utána kell tölteni.
És utána figyeld meg hogy ha mentél vele akkor a vízszint nem csökkent-e, ha igen akkor valahol elmegy a hűtővíz, menj szervízbe akkor.
Egyébként ha nem jársz az autóval, hülyeség 10 percekre beindítani, azzal csak ártasz neki.
vedd ki az akkumlátort és vidd be meleg helyre(pince, padlás, garázs, előszoba) és akkor ugy nem merül le sokáig.
Biztos nem ugy járattad hogy nem volt benne hűtővíz, mert akkor meghalt volna, volt benne csak kevés.
Mindenképp töltsd fel.
Ui: Attól hogy fiatal nő vagy még nem kéne ennyire butának lenned.
A KRESZ nek egyébként van müszaki üzemeltetési része is...
Azt nem tanultad meg mi?:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!