Peugeot 405 GRX 1.8 TD 1992 90LE mi baja lehet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sajnos ez hengerfej hibára utal egyértelműen. Az égéstérben keletkező nyomás bejut a hűtéskörbe, ahol jelentős buborék képződést és nyomás növekedést okoz. Emiatt tolja ki a fagyállót a túlfojón. Persze a legmagasabb ponton összegyűlik a gáz és kiszorítja a fagyállót, emiatt nincs fűtés.
Sajnálom, ez rossz hír, de ha szerencséd van egy hengerfej tömítés cserével megoldódik. (leszerelés után a hengerfej alapos vizsgálata szükséges!)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én azért elsőnek csak a termosztátot nézném meg.
De még , igaz azóta gondoltam rá, hogy a vizpumpa is lehet rossz. Persze hengerfej probléma is benne van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha a kipufogón víz távozik akkor már nagyon nagy lenne a baj. A hengerfej hiba úgy kezdődik, hogy egy tűhegynél kisebb rés keletkezik a tömítésen, vagy repedés a hengerfejen, de a peu.-ra nem jellemző a repedés, viszont a tömítés ilyen korban már gyakran szétrohad.
Tehát a lyuk annyira kicsi, hogy a víz nem folyik bele az égéstérbe, viszont a gáz már kiszivárog rajta. Aztán ez a lyuk idővel egyre nő, és a végén már beleszivárog a fagyálló is. Na ekkor már elég nagy a baj, mert leállítás után teleszivárog az égéstér és mivel a folyadék összenyomhatatlan, a reggeli első indításnál hidraulikus ütést kap a motor, emiatt pedig elgörbül a hajtókar, ami motorcserét eredményez általában.
(Én cseréltem emiatt már több motort is).
De ez csak az én véleményem, a többi a te dolgod. Ha járó motornál leveszed a kiegyenlítő sapkát, nem szabad buborékolnia! Ha folyamatosan jönnek a buborékok, akkor nekem van igazam. Drukkolok, hogy ne így legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!