Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW tipusok, szériák, kűlőmbsé...

BMW tipusok, szériák, kűlőmbségek, motortipusok?

Figyelt kérdés

szoval azzért lenne ez a kérdeésem mert ősszevagyok zavarodva eddig hidegen hagyott a bmw de! most nagyon kezdtek megtetszenni és sokat olvasgatok de!

megvan az hogy 1es széria az a legkisseb, 3as sportos 6hengeres ,5 ős széria a sportlimuzin ,m3 legsportosabb,de e60,e49 stb ezzek az évek?? és hogyvan ez hogy melyik pl. 230 és 320 vagy 330 ál a legkőzzeleb egymáshoz felépitésben és motorbaan?? és bármilyen érdekeséégeket is irhadtok és hogy motroban melyikek a legjobbbak ,melyik jobb rővidbben,,hoszzuban stb

bocsi a helyesirásért de most hosszu elmagyaráznom



2017. jan. 2. 20:24
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

pl.: 230 és 320 vagy 330, itt az első szám jelzi a szériát tehát 230 azaz 2-es bmw, 320 és 330 az 3-as bmw az utána következő szám a motor "mérete" ami manapság inkább a teljesítménypaletta fokait jelzi.


e60,e46 ezek pedig a verzió számok



Motorok terén talán az m50b25 ami agyonüthetetlen (e36 / e39 23i és 25i végződésű autókban van)

2017. jan. 2. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

[link]


Okosodj

2017. jan. 2. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
U kőszi szépen most egy jo pár orát eltőltők azonn a weboldalon
2017. jan. 3. 09:39
 4/11 anonim ***** válasza:

Valamennyire már leírták előttem.

Tehát az első szám a széria: 1,2,3,... A nagyobb szám általában nagyobb méretet is jelöl. A BMW-nél ez olyan, mint az Opelnál az Astra név. Az E számok a Entwicklung (fejlesztés) rövidítéséből jöttek, a fejlesztés sorszámát jelöli. Egy adott E számú autó egy adott típust jelez. Az E46 pl. a 3-as széria, amit a 90-es évek végétől a 2000-es évek közepéig gyártottak. Tehát ez olyasmi, mint az Astráknál az F, G, H, stb. jelölés. Később már F számokkal, sőt már G-vel jelölik őket.

A második és harmadik számjegy régen általában egyezett a köbcentivel, de nem mindig, ma pedig általában köze sincs hozzá, csak a teljesítményszintet jelöli. A hengerek számát csak akkor tudod meg, ha ismered az adott motort. Pl. az E36 328i az 2,8 literes hathengeres volt, de a mostani F30 328i már négy hengeres, 2 literes turbomotor. De már az E36-ból is volt 1,9 literes 316i meg 2,5 literes 323i.

Az, hogy mi a jó, attól függ, hogy mennyit szánsz az autóra, és mit vársz el megbízhatóság/szervizigény szempontjából. A legnehezebb mellélőni a hathengeres szívó benzinmotorokkal. Ebből szinte mind jó, ameddig én követem a BMW-ket (M20, M50, M52, M52TU, M54). Négy hengeresekből inkább a régi, M42-42-44 motorok ajánlottak, utána bejöttek az N jelölésűek, már jóval rosszabb hírűek. Dízelből elvileg a 150 lovas 320d talán a legjobb, de mára erősen függ a megbízhatósága az előző gazdáktól, illetve ennek is megvannak azért a dolgai, de viszonylag könnyen orvosolhatók, ha ismeri valaki a költséghatékony megoldásokat (szívósori pillangók dugózása pl.).

Véleményem szerint nehéz dolog most a BMW vétel, mert a jó típusai 15-20 évesek, ezekre a kora miatt kell majd költeni, a fiatalabbak pedig megbízhatatlanabbak, bonyolultabbak, ezért visznek el több pénzt. Ha neked megéri a minőség és a vezetési élmény a többlet költséget, akkor érdemes a márkával foglalkozni.

2017. jan. 3. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

aha értem kőszi,és a benzines soros 6hengeresekből 2006-2010 ig melyikek a legjobbak szerinted??

nekem amugy a2008kőrüli 320i-330i -k tetszenek a legjobban de a 320as ok motra nem tul gyenge ahozz a nagy kasztni hoz??

2017. jan. 3. 17:41
 6/11 A kérdező kommentje:
most kaptam meg hogy n54 es motor van ezekben szovall ennek őrülök
2017. jan. 3. 17:45
 7/11 anonim ***** válasza:
Nono, én M54-et írtam, nem N54-et, ami már egy modern, közvetlen befecskendezéses turbómotor. Jó esély a szopórollerre. 5 perc alatt találtam pár típushibát: magasnyomású üzemanyagszivattyú gyakran elromlik. Állítólag 2010 után jött ki javított típus, ami már kevésbé hajlamos elfosni magát. A szelepfedéltömítés gyakran folyik, a szelepfedél maga hajlamos elrepedni, a wastegate zörög, a szelepek elkokszolódnak, ezért ki kell szóratni dióhéjjal időnként, megeszi az éjszíjat a szervo tárcsája miatt, amit szélsőséges esetben a motor bekebelez a szimmeringet át, és bent eltömíti az olajszivattyút, amitől lecsapágyasodik a motor. Meghibásodik a vanos, a befecskendezők, a vízpumpa...
2017. jan. 3. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

áááá értem,ez nagy szivás mert az m54túl régi és a 2010től pedig túl ujj....várj most jut eszembe hogy 2020 ra már teljesen jo lesz az áruk nem??

mert most lett jogsim és az család 1.4 es peugeot 306 xr el járkálok és most épp gyűktők egy golf v gti re és kb 2022 kőrűl szeretnék bmw-t szoval akkor addigra már biztos jo árban lesznek a 2010-13 asok

és akkor aztmondod hogy azok már ténleg jok??

a 3as széria?

2017. jan. 3. 19:16
 9/11 anonim ***** válasza:
Ó, az még nagyon messze van. Addigra ezek már lehet, hogy mind a bontóban lesznek. :) Nem tudok olyan tartós új BMW-ről, mint amilyenek a régiek voltak. Alapvetően szarabbak lettek az autók az utóbbi tíz évben, a prémium kategóriában pedig prémium szervizköltségekkel és magas szervizigénnyel kell számolni, különösen igaz ez a BMW-re.
2017. jan. 3. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
ja azt értem de ha 2 évet kibirná nálam én simán cserélgetném őket
2017. jan. 3. 19:40
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!