Tolókerekes váltós autóknál miért kell kétszer kuplungozni?
Figyelt kérdés
2010. máj. 3. 23:26
1/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mivel szinkrondob és szinkronagy nélküli nyomatékváltókról van szó, a kétszeri kuplungozással (illetve visszaváltáskor emellett gázfröccsel) hozzák azonos szögsebességbe a forgó fogaskerekeket, így a kapcsolódásuk nem jár recsegéssel, illetve töréssel.
2/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt meg honnan veszed? A ketszeri kuplung a nem szinkronos valtos autoknal hasznalando. Semmi koze, hogy elso vagy hatso meghajtas. Lehet, hogy arra gondolsz, hogy a sebesseg lefele valtasakor egy olyen kozbe gazt hallasz. Olyankor egy kis fordultaszam noveles utan valtanak lefele. Erre azert van szukseg, mert kulonben motor fekezessel a hatso resze az autonak megugrik egy kicsit. Normalis vezetesnel erre sincs szukseg.
3/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez hülyeség...Nem két tengelyt hozol közel azonos fordulatra gázfröccsel és ezáltal könnyebben végbemegy a visszaváltás?Lásd busz, teher verda, régi trakik, stb...
5/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem tudom kinek szolt az "ez hulyeseg" de amit en irtam a lefele valtaskor hogy megugrik az auto hatso fele az igy van. Az ujfajta valtok szinkronosak es nincs szukseg semmifele kozbe adagolt gazra, hogy valtani lehessen. Az a szinkron feladata. Amikor megvettem a BMW-met ujra tanultam a vezetest. A sportos vezetest. Normalis vezetesnel csak csuszos uton van kulonbseg. Most mar 5 eve vezetem es sokkal konyebb mint az elsokerek meghajtasut, de szo sincs dupla kuplungrol. Az a kamionoknal kell visszavaltaskor. Sot az is a regebbi tipusoknal. Gondolom erre gondolt a kerdezo.
6/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze!Mid van?M5 E-34?M5 E-39?Vagy valami üszkös E-30?NA ÉN AZÉRT MEGNÉZNÉM MIKOR AKAR MEGELŐZNI AZ AUTÓ HÁTULJA VISSZAVÁLTÁSKOR???Vagy hóban jársz?
7/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Feleslegesen okoskodsz. Latszik, hogy nem vezettel ilyen autot. Senki sem mondta, hogy megelozzi a hatulja az elejet, hanem hogy megugrik a hatulja. 18 eve vezetek. Te gondolom annyi eves lehetsz. Es ha annyira erdekel E36-os 325i-m van. Gondolom neked ez az auto egy okori valami, de nekem teljesen jo.
8/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hallod!Ezt írd be bármelyik Bmw fórúmba és közröhej tárgya leszel!Nem vagyok vakon, de azt sem hinném, hogy a 24 szelepes 192 lovas ilyenkor megugrana, mert igaz, ebben a kasztniban csak 18 is-t és 28i-t vezettem, de azért ez erős túlzás részedről....
9/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De ha az okoskodásomra is kíváncsi vagy:mivel a Hardy tárcsa hivatott átvinni a nyomatékot a kardántengely által megforgatott hátsó taktusnak, visszaváltáskor esetleg az áttétel különbség és a durva kuplung használat miatt, fékeződhetnek egy ici-pici pillanatra a hátsó kerekek, de ezt is kétlem, mert ez ügyben mit is ér a dupla kuplung, vagy a gázfröccs???Mert ha azt írnád a váltóban a tengelyek közti fordulat eltérésének kompenzálására történik ez a dolog, akkor arra simán rábólintok, de mivel egyenes fogazású lehet a fogaskerék(ami az általad emlegetett autónál nagyon nem az)akkor megint csak oda lyukadok ki, könnyebben végbemegy a kapcsolás...De ha te mondod...
10/11 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na pont az amirol irtal, hogy amikor hirtelen a motort raengeded a valtora visszavaltaskor, akkor a hatso kerekek fekeznek az elsok nem es ha egy nagyobb ives kanyarban vagy, akkor cifra lehet. Gondolom ezzel egyezel. De viszont az is igaz, hogy konnyebb a visszavaltas. A visszavaltast profiktol tanultam, ok hivtak erre fel a figyelmem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!