Létezik olyan tömeggyártású autó ami Forgódugattyús (Rotary Engine) motorral jött ki a gyárból?
Jó ez a bla bla a wankelről, csak sztem bullshit. Azért nem vállalja be senki mert egy gazdaságtalanul fenntartható benzintemető és kész.
Aki ilyet szeretne annak ekkora fogyasztás mellett sokkal nagyobb megbízhatósággal kínál autót a többi gyártó.
Az új áráért vagy a használtért? A legerősebb gyári Renesis csak 230lóerő volt, ugyanezt normálisabb motorok tudják 9000 nélkül is. Ugyanaz a szindróma, mint anno a Honda 1.6-os Vtec motorjainál, valahol a csillagos égben leadja a 160 lovat,alul meg nagyon gyengusz... Aztán lehet bujkálni a magas fordulat mögé.. :D
Használtan meg nem véletlenül annyi az ára az RX8nak amennyi.
"ugyanezt normálisabb motorok tudják 9000 nélkül is. Ugyanaz a szindróma, mint anno a Honda 1.6-os Vtec motorjainál, valahol a csillagos égben leadja a 160 lovat,alul meg nagyon gyengusz... Aztán lehet bujkálni a magas fordulat mögé.. :D
"
Tudják,turbóval ,vagy akkora lökettérfogatú szívóval,amivel ugyanott vagyok fogyasztásban.
A Wankel meg pont nem az olyan embereknek van,akik nem tudnak értékelni egy 160 lóerős 1.6-os szívómotort,ami 8200-t forog gyárilag.
Nem mindenkit az hoz lázba,hogy már alapjáraton tudja a nyomatékcsúcsot.
"Tudják,turbóval ,vagy akkora lökettérfogatú szívóval,amivel ugyanott vagyok fogyasztásban."
A feltöltött motorok fogyasztásban alá is mennek rendesen a Wankelnak. A sima 3 literes szívó benzinek sem akkora benzintemetők, mint a Renesis, bár tényleg közel vannak hozzá :)
A wankeles Mazdák rétegautók, ezzel nincs is gond,csak ne állítsuk be úgy, hogy ez jó amikor nem az.
A legerősebb 1,3-as wankelmotor az RX7 ben volt, a 13B-REW kódú motor (1999), ez 280 lóerő, abból az 1308 köbcentiből...
A wankel motor egy nagyon jó és nagyon megbizható motor, az össz kopás miatti meghibásodása előre számolható, tervezhető, nem hiba hanem tulajdnonság! Viszont NEM való utcára, szenved alacsony fordulatszámon, ez a motor azt szereti ha óvatosan kiméletesen lassan bemelegitik, ha elérte az üzemi hőmérsékletet nyomják neki mint a barom... szereti a tartósan 7000 feletti használatot is, majd utána egy kis kiméletes levezetés amig vissza nem hűl alapállapotra, és utána leállitás csak... szereti ha prémium üzemanyagot és gyakran prémium motorolajat kap, szereti a sűrű gyertyacserét (25e ként)...
A versenypálya, élményvezetés az a terület ahova tervezték, nem a gyereket vinni reggelente az óvodába... Mellesleg a wankel motor előnyei nem csak a teljesitmény, hanem kicsi mérete és súlya miatt hátrébb és lejjebb rakható a motortérben, az autó súlypontja hátrébb és lejjebb kerül, ami hihetetlenül megnöveli a kanyarstabilitást úttartást... és ezzel egyidőben a motorral együtt a váltó is hátrébb kerülhet, ezért a váltó rudazata nagyon rövid, nagyon pontos kis váltója van, és a kardán is rövidebb...
Mellesleg aki wankeles autót vesz, az tudja ez mivel jár és nem sajnálja rá a pénzt... mellesleg nekem az van, és olcsóbb mint a dohányzás...
aki suzuki swift fenntartási költségekre vágyik, az vegyen suzuki swiftet, aki azt akarja hogy ne kelljen 300e km ig hozzányúlni, az meg vegyen szívódizelt...
Akinek meg van pénze majomra legyen pénze banánra is!
"Akinek meg van pénze majomra legyen pénze banánra is!"
Ez itt a lényeg, kérem szépen.
Az a baj, hogy már beszélni sem szabad róla, de van a magyar FDRM motor,
ami tényleg forgódugattyús rendszerű az egyetlen, de az magyar nem kell senkinek, inkább lehullanak a repülőgépek!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!