Létezik, hogy 2 év alatt elromlik egy akkumulátor?
Figyelt kérdés
Idén tavasszal lenne 3 éves a régi, 94-es 1.3-as Swift akksija, ,,zselés" akksi. Többször merült már le teljesen és az itthoni, hagyományos töltővel töltöttem fel. Eddig szépen tekert, mindegy volt milyen hideg van. Pár hete megjelent egy probléma, hogy hidegen nehezen indult (csak gáz adásra), de tekert az akksi. Akkor megállapítottuk, hogy valahol injektor baja lehet. Pár napja meg megjelent az is, hogy az akksi sem akarja már tekerni legelőször hidegen. Ma alig indult be, most töltőn van az akksi. Járattam pár percig a motort, utána könyebben indult, tehát nem generátor baj. Mi lehet a baja az akksinak vagy bárminek?
Ezen sehol, ez egy hagyományos Varta Black akkumulátor. Lassan 10 éve árulok akkukat (is), én most már csak akkor adok az ügyfélnek Vartát (Bosch ugyanaz, egy gyártósoron készülnek), ha az ügyfél kifejezetten ezt kéri.
10 akku meghibásodásból nálunk 7-8 a fenti két gyártó akkujaira esik.
Érdekes módon a gyári, OE első-beépítésú akkujaik sokkal tovább bírják.
2017. jan. 1. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
22/27 anonim válasza:
Mérni kell egy nyugalmi áramfelvételt (minden le van kapcsolva, ajtók becsukva, kulcs kivéve). Néhány század amper normális, tized vagy fölötte már nem igazán.
2017. jan. 1. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
23/27 A kérdező kommentje:
Szóval akkor akku baj van?
2017. jan. 1. 14:36
24/27 anonim válasza:
Majdnem biztos, hogy az akku torka véres, a többszöri teljes lemerülés meg szokta viselni.
De ettől függetlenül, nincs kizárva, hogy a kocsival is van még valami. Ha nem is akarsz autóvillamossági szerelőre költeni, de legalább egy hozzáértő ismerős nem ártana, aki kiméregeti, és a durva problémákat kizárja.
Szerintem ha leszeded a tetejéről a Varta matricát, alatta találod a cellák kupakjait. Ha így van, nézd meg a folyadékot bennük. Több ismerősöm is esküszik rá, hogy náluk a gyengélkedő gondozásmentes akkuk celláiban a lamellák teteje szárazon volt, és utántöltés után még működtek egy darabig.
2017. jan. 1. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
25/27 anonim válasza:
Ezzel a töltögetéssel csak óvatosan. Egyszer én is kipróbáltam egy gondozásmentes akksin, feltöltöttem a cellákat aztán az első úton ki is nyomta a két oldalsó "szelepen" az elektrolit egy részét :)
2017. jan. 1. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
26/27 anonim válasza:
A hozzászólók nagy többsége, nem sokat foglalkozott az akkumlátorok lelki világával. Na szóval.. Legelső lépés.. Multiméter elő. Autó megáll.. fél óra állás után motorháztető felnyit. 20V-os méréshatáron rámér. 12,6-12,9V közt kellene lennie. Ha minden ok. 12,4 olyan 50%-os töltöttség. 12,25V 25%-os. Ez alatt kakukk.. Ekkor nem is igen indítana. Következő akit valaki írt. Autó töltése.. Járó motornál 14,2-14,5V közt mérsz az aksin.. ha kevesebb.. ha több.. irány a szerviz. Következő.. Multiméter vezetékét áttenni (10A-es lyukba) Mindent kikapcsolni az autóban. Motor áll. Majd az aksival sorba tenni a multimétert. Ekkor 20-50.. max. 75mA. Ha több.. irány az autóvillamossági műhely. Aksit tölteni a kapacitása 1/10-ed részével.. (44Ah max 4,4A, de ha jót akarsz akkor lassan 2A körül 8-10 óra)Ha nagyon gatya az aksi akkor sincs minden veszve regenerálható.. Töltés, merítés max. 11V-ig!, majd lassú 1,5A-es töltés 8 órán át. Helyre rázza, nagyon jót tehet. De mint látod, sok mindent kéne mérni. Minimum kiviszed a multit és minden nap megmérek hogy mit mutat. 12,6V körül kell mérned minden nap amikor minden rendben van. Ha ez alatt mérsz, akár 3 tized volttal is az már gáz. :D
2017. jan. 2. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
27/27 anonim válasza:
Utolsó vagyok, nekem is zárt rendszerű ólom akumlátorom van az autóban. 6 éve! Nem zselés, olyan autóban nincs! Ugyanolyan ólomaksi. Ha töltöd akkor multit rá és néha meg kell nézni.. Töltés közben fog nőni a feszültség.. max 15V!-nál tovább ne engedd, mert e felett intenzíven főzi a savat.. két kis szelep van rajta, ezen engedi el amíg tudja.. ha nem bírja akkor felfúvódik és tovább had ne mondjam. Szóval 15V.-nál nem feljébb.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!