Lehetséges-e Volkswagen polo 9n 1.2 12V benzin típusú gépjárműhöz fordulatszám ejtés késleltetést programoztatni valamilyen chiptuning módszerrel, váltás simábbá tételéhez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minek? A fordulatnak vissza kell esnie, hogy simán vegye a következő fokozatot.
Egyszerűbb átprogramozni egy másik vezérlőegységet. Azt, amelyik most még fakezű és botlábú, hogy megtanuljon simán és gyorsan váltani. Gyakorlással menni fog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hűha.
Simán váltani akkor lehet ha már esik le a fordulat. Én ha nagyon gyorsan kapcsolgatok és még nem esik le a fordulat akor ránt. Opelem olyan hogy ha visszaengedem a gázt. Benyomom a kuplungit. Akkor talán még feljebb is pörög kicsit. És mintha várna kicsit mire elkezd esni a fordulat. Ilyenkor ha ráváltok akkor hirtelen lehúzza a motor fordulatszámát. Lassu váltáshoz van kitalálva. Ha szépen váltok benne akkor pont annyira esik vissza a fordulat mint amekkora lesz a következz sebességben
Na, akkor nem voltam pontos. A dolog arról szólna, hogy egy jól belőtt nagyon rövid ideig még tartaná, és csak utána ejtené le.
Nagyon sokan nem szeretnek olyan gyorsan váltani. Kényelmesen benyomják a kuplungot, következő fokozat, felengedik. Ez még ha alig egy mp-el tart tovább, mint egy sportos váltás, a motor már az alapjáratot elérte, s még a felváltásnál is a váltómű pörgeti fel a motort újra. Visszaváltásoknál meg pláne nem ideális, ha leesik a fordulat az alapjáratra, mert ott az addiginál is magasabbra fog felpörögni.
Toyota Avensisnél fedeztem fel ezt a feature-t először, és nagyon simává tette a dolgot. Ha a 9n-nél azt a trükköt csinálom, hogy terhelésváltás körül tartom a fordulatot, úgy vált az egész, fel is és leis, mint egy DSG. Magyarul ez a típus nincs jól beállítva egy átlagos váltáshoz. Ellenben valóban puha a terhelésváltása, de visszaváltáskor tud kelletlen lenni, ha motorfékkel szeretnék visszaváltásokkal lassulni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, ezért kell megtanulni váltani.
Ha az autópályán mindenki szembe jön.
Ha mindenki más kényelmesen tud váltani fordulatszámtartó varázslások nálkül.
...akkor valószínúleg nem a "mindenki"-ben van a hiba, hanem abban, aki szerint nem így kéne működnie.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mi ez a baromság? Terhelésváltás... te miről halatyolsz itt?
"Erre hab a tortán, hogy a kuplungnak sem kell eltérő fordulatokat feldolgoznia, ha nem elindulásról van szó."
Mi van??? Ha nagy motorfordulstnál kuplungolsz, akkor lesz nagyobb a kopás és a súrlódás.
Benyomod a kuplungot, a váltó forog X- el tovább, de a szinkrongyűrük ugye lefékezik, a motor fordulatot h magasan tartod és így engeded fel a kuplungot, így a váltónak fel kell vennie a fordulatot, a szerencsétlen tengelykapcsolót meg égeted, mert forog a motor oldal, mint a barom, a váltó oldal meg szinte áll.
Ez úgy kotyvasz, amit itt kitaláltál az autó tervező mérnökök fejlesztéseit fejleszve, h szinte fáj!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!