Lehetséges-e Volkswagen polo 9n 1.2 12V benzin típusú gépjárműhöz fordulatszám ejtés késleltetést programoztatni valamilyen chiptuning módszerrel, váltás simábbá tételéhez?
Minek? A fordulatnak vissza kell esnie, hogy simán vegye a következő fokozatot.
Egyszerűbb átprogramozni egy másik vezérlőegységet. Azt, amelyik most még fakezű és botlábú, hogy megtanuljon simán és gyorsan váltani. Gyakorlással menni fog.
Hűha.
Simán váltani akkor lehet ha már esik le a fordulat. Én ha nagyon gyorsan kapcsolgatok és még nem esik le a fordulat akor ránt. Opelem olyan hogy ha visszaengedem a gázt. Benyomom a kuplungit. Akkor talán még feljebb is pörög kicsit. És mintha várna kicsit mire elkezd esni a fordulat. Ilyenkor ha ráváltok akkor hirtelen lehúzza a motor fordulatszámát. Lassu váltáshoz van kitalálva. Ha szépen váltok benne akkor pont annyira esik vissza a fordulat mint amekkora lesz a következz sebességben
Na, akkor nem voltam pontos. A dolog arról szólna, hogy egy jól belőtt nagyon rövid ideig még tartaná, és csak utána ejtené le.
Nagyon sokan nem szeretnek olyan gyorsan váltani. Kényelmesen benyomják a kuplungot, következő fokozat, felengedik. Ez még ha alig egy mp-el tart tovább, mint egy sportos váltás, a motor már az alapjáratot elérte, s még a felváltásnál is a váltómű pörgeti fel a motort újra. Visszaváltásoknál meg pláne nem ideális, ha leesik a fordulat az alapjáratra, mert ott az addiginál is magasabbra fog felpörögni.
Toyota Avensisnél fedeztem fel ezt a feature-t először, és nagyon simává tette a dolgot. Ha a 9n-nél azt a trükköt csinálom, hogy terhelésváltás körül tartom a fordulatot, úgy vált az egész, fel is és leis, mint egy DSG. Magyarul ez a típus nincs jól beállítva egy átlagos váltáshoz. Ellenben valóban puha a terhelésváltása, de visszaváltáskor tud kelletlen lenni, ha motorfékkel szeretnék visszaváltásokkal lassulni.
Igen, ezért kell megtanulni váltani.
Ha az autópályán mindenki szembe jön.
Ha mindenki más kényelmesen tud váltani fordulatszámtartó varázslások nálkül.
...akkor valószínúleg nem a "mindenki"-ben van a hiba, hanem abban, aki szerint nem így kéne működnie.
Mi ez a baromság? Terhelésváltás... te miről halatyolsz itt?
"Erre hab a tortán, hogy a kuplungnak sem kell eltérő fordulatokat feldolgoznia, ha nem elindulásról van szó."
Mi van??? Ha nagy motorfordulstnál kuplungolsz, akkor lesz nagyobb a kopás és a súrlódás.
Benyomod a kuplungot, a váltó forog X- el tovább, de a szinkrongyűrük ugye lefékezik, a motor fordulatot h magasan tartod és így engeded fel a kuplungot, így a váltónak fel kell vennie a fordulatot, a szerencsétlen tengelykapcsolót meg égeted, mert forog a motor oldal, mint a barom, a váltó oldal meg szinte áll.
Ez úgy kotyvasz, amit itt kitaláltál az autó tervező mérnökök fejlesztéseit fejleszve, h szinte fáj!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!