Minden kamion fülkéjén, a lámpák felett az első sarkokon van egy duplázott lemez, ami lefedi a kamionfülke első függőleges sarkainak egy részét. Nem értem a funkcióját. Légterelő? Valamitől véd? Mi más lehet?
Igen, valóban légterelő. Aerodinamikai szerepe van.
2016. dec. 26. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
3/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, magam is úgy gyanítottam.
De minek oda légterelő? Egy kamionnak amúgy is hatalmas a homlokfelülete, az a két pici (útban levő, sérülékeny) lapocska mit számít? Hova tereli a levegőt és miért? Nem értem...
2016. dec. 26. 12:45
4/17 anonim válasza:
Nagyon sokat számít, mert pont, hogy a kamion nagy homlokfelülete előtt összegyűlt levegőt áramvonalasan tudja elvezetni a kamion fölé. Illetve a pótkocsi magasabb, mint a kamion (a kisebb fülkés kamionoknál), így ott is megállna a levegő útja. Ez több litert is jelenthet a fogyasztásban.
2016. dec. 26. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
5/17 anonim válasza:
Inkább az az oka szerintem, h ha jól megnézed, a kaion kereke elég közel van a kamion orrához. Ez a könnyű manőverezés miatt van így tervezve. Namost, a lökhárító kijebb van, mint a kamion elejének többi része. Ahhoz, h a sofőr könnyebben meg tudja állapítani kis helyen manőverezésnél az ívet úgy, h ne zúzza le a lökhárítót, ahhoz felszerelik ezeket a cuccokat, h amit könnyebben lát a sofőr.
Most már csak azt mondja el vki, h a kamionok kipufogó csövét miért rogyasszák meg!?
Majdnem mindnek meg van nyomva a kipufogócsöve. Miért?
2016. dec. 26. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
6/17 anonim válasza:
#5: Az az oldalsó légterelő biztos, hogy nem látszik belülről.
Az egy sima légterelő. Biztos van több funkciója, az egyik hogy olyan áramlások alakuljanak ki a fülkeajtónál, ami miatt nem koszolódik be az ajtó és a kilincs.
2016. dec. 26. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
7/17 anonim válasza:
Ok, Johny. De a kipufóra mi a magyarázat?
2016. dec. 26. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
8/17 anonim válasza:
Mire gondolsz megrogyasztás alatt?
2016. dec. 26. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
9/17 anonim válasza:
Kerestem képet, hátha találok, de nem. Ugye a fülke mögé, a tank elé szokták kivezetni a kipuffancsot. Namost, ugye ezek kör keresztmetszetűek gyárilag. Viszont sok kamionnál, egészen újszerűeknél is, mintha egy marha nagy fogóval összenyomnád a cső végét, nem laposra, csak megrogyasztva a cső végét. Azt tudnám elképzelni, h így merevítik a csövet, h a sofőrt elbírja, h fellépőnek használja.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!