Gyakran látom hogy a szembejövő ködlámpája fel-le kapcsol, ill. hol a bal hol a jobb világít. Ennek oka van, vagy ilyen silány szarokat gyártanak manapság?
Ja, tiszta gagyi kontakthibásak ezek a vackok. Főleg a vw konszernes vackok csinálják ezt. :)
Amúgy meg úgy van, ahogy az egyedik válaszoló írta, így van megoldva sok kocsiban a kanyarkövetés, ergó kitekert kormánynál felvillan az adott irányba mutató ködlámpa és tádám... lőn világosság! :)
Amit az 5-ös ír az a korrekt megoldás az ér is valamit,a ködlámpa meg olyan félmegoldásos dolog.Olyan mint egyes kocsikban az izzószálas nappali menetfény.Olcsó és elmondhatják ,hogy van benne, ki van pipálva.
Mellesleg nagyon régi találmány a Citroenekben volt 50 -es években és az is igazi elforduló kanyarlámpa volt,mechanikusan rákötve a kormányszerkezetre. Csak elfeledkezett róla sokáig ,de az autóipar mostanában újra "feltalálta"
A rendőrös kérdéshez: Ha nem ragyogó napsütésben megy a ködlámpa, az indokoltság eléggé relatív. Nem is hiszem, hogy ezért büntetnének. Te indokoltnak érezted. A neve alapján csak ködös időre való lenne, de a kreszben ilyen megkötés nincs.
És ha nem sík hülye rendőrről van szó, akkor aközött is különbséget tud tenni, mikor megy folyamatosan, mikor csak kanyarodás idejére.
Én egy darab ezresért aktiváltattam utólag a ködlámpás kanyarfény funkciót. Nagyon megérte, többet látok vele olyan helyen, ahol nincs rajtam kívül más fényforrás. Sőt, tolatáskor is aktiválódik.
Van izzószálas DRL is a kocsimban. Szerintem a semminél ez is jobb, így csak 2x21W megy el világításra, nélküle 140W fölött lenne a szumma (tudom, hogy egyébként nem sokat számít, de nekem mégis tetszik).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!