Mi lehet a probléma?
Citroen C3 2006 1.4 HDI-ről van szó, 180+ ezer km-el
Eddig minden reggel indult rendesen, igaz nem elsőre de nem hosszan indítottam így másodszorra de pöccre indult.
Eddig oké. Kicsit olyan a hangja mint a traktornak pár percig, ez eddig szintén oké, betudható a hideg időnek (nem garázsban áll sajnos).
Az érdekesség ott kezdődik hogy ma egyszercsak felvillant középen a kijelzőn hogy engine man(nagement) system failure, és pillanatra lefogta a kocsit, a pill. fogyasztás is leugrott 1.1 literre, utána ment tovább, valamint felvillant a service is előttem.
Ezt még vagy 3x 4x megcsinálta, utána már jó volt, leállításnál felvillan a service szintén.
Minden alkalommal lefogta a kocsit. A fordulatszám szabályzó nincs bekapcsolva, tank majdnem tele.
Még annyit tennék hozzá hogy elvileg víz van az üzemanyag szűrőben, de még eddig nem volt időnk leengedni. Lehet az a gond?
Hát a szokásos francia elektromos hercehurca. Ennyiből nehéz megmondani. Egyébként aki arra nem veszi a fáradtságot, hogy ne vizes üzemanyaggal járjon az miért akad fenn pár másodperces anomálián?
Egyébként, honnan gondolod, hogy víz van a szűrőben?
Szintén kiírta. De tényleg nem volt idő vele foglalkozni. Én személy szerint olyan szinten nem értek hozzá hogy piszkáljak, apósom autószerelő (is), vele szoktam ilyeneket megcsinálni, olyankor segítek, tanulok én is. Nem azt mondom hogy autó-analfabéta vagyok de szerelni nem szoktam. Nem mindenki bütyköli a kocsiját otthon.
Az hogy víz van benne onnan tudom hogy azt is kiírja, "water in the diesel filter". Kereszteződésben, vagy éles kanyarban mikor forgalomtól függően kicsit tempósabban kanyarodok, megdől kissé a karosszéria akkor szokta kiírni.
1. Nem könnyen indul
2. Pár perces traktorhang
Már ezelőtt is egy hulladék volt, nem normális tünetek ezek, főleg ezek a traktorhangok. Sok oka lehet, nem kezdek el tippelgetni.
Nekem benzinesem van, 350ezer km, indítás utàn kb 1 másodpercig lehet hallani hogy hangosabbak a szelepek, de pikk-pakk felkapja az olajat és elcsendesül. Pöccre indul.
Persze ne hasonlítgassuk egy benzineshez. Faternak dízel Passatja van, kb most kerül el engem futásteljesítményben (valahol 330 és 360 között van). Pöccre indul és semmi fura hangja nincs egy pillanatra sem.
A nagy gond hogy már régóta baja van a kocsidnak de senki nem foglalkozik vele. Nem tudhatod hogy pici-e a gond vagy olyan ami rohamosan rontja az állapotát (bár én a 2.-ra tippelek), ez hamarosan kuka lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!