Milyen technikával használjátok a kuplungot?
Sziasztok!
2 napja kaptam meg a jogosítványomat, másodikra sikerült átmennem a forgalmi vizsgán (minden más elsőre meg lett).
Az a problémám, hogy az oktató autója dieseles (2.0) volt és az elindulás mechanikája az volt, hogy egyesbe rakom a váltót a kuplungot szépen felengedem teljesen, majd csak ezután nyomom a gázt közepesen onnantól kezdve minden megy ahogy kell. Ez annyira ment ott, hogy talán 2x ha lefulladtam a 40 óra alatt, amit vettem az oktatóval, ami szerintem nem olyan rossz.
Viszont az itthoni családi autó benzines (1.4) és ott ugyanezzel a technikával lefullad az autó. Itthon elmondták, hogy kicsit engedjem fel a kuplungot, párhuzamosan közepesen/erősen lépjek rá a gázra, majd utána engedjem fel a maradék részét a kuplungnak. Nos, hát ez egyszer ment, amikor gyorsabban kellett volna indulni lefulladtam.
Nem igazán vagyok autó fan ember, távol áll tőlem a járművek működése, de valaki elmagyarázná miért eltérő, hogy pszchiésen is átálljak erre a módra, valamint aki hasonló cipőben jár esetleg valami praktikusság?
Amint elindulok az autóval, onnantól kettes, hármas, meg a forgalomban való közlekedés teljesen szuperül megy.
" Kezdd úgy, hogy adsz egy kis gázt, aztán elkezded felengedni a kuplungot"
"úgy még kettessel is indulhatsz"
Na, az ilyen ökör tanácsokat felejtsd el, nem véletlenül van egyes abban a fránya autóban.
gyakorolni kell és menni fog.
Egyébként az elindulást a tanfolyam alatt meg kellett volna tanítani.
Na ezért van ennyi spiller fiatal az utakon.
Faca nálunk az oktatás jelenleg minden területen ahogy látom:)
#11
Gondolom te egy olyan tipikus vezető lehetsz aki szívesen bevág bárki elé aztán úgy gyorsul előtte mint egy tetű.Tudod kereszteződésnél nem muszály 1-esbe váltani,maradhatsz kettesbe is és akkor úgy jobban is gyorsulhatsz.Dehát minek is magyarázom ezt neked,szarsz te arra hogy ki elé vágsz be,úgyis csak te létezel a világon
Fogáshatárnál nyomom a gázt.
AUDI A4 1.9TDI.
Kipróbálhatod, gáz nélkül, normál módon nem lehet vele elindulni. Lefullad. Alapjárat közelében 0 erő. 1800-as fordulatnál viszont 100-zal megyek. Ezen én is meglepődtem.
Én Golf I-en tanultam vezetni 95-ben.
Kuplungról leugorva, utána gázt nyomva sem fulladt le!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!