Milyen fedélzeti kamerát ajánlasz?
3 hónapja vettem meg életem első autóját, és már sikerült kb minden oldalról meghúznia valakinek. Bárhol parkolok (otthon, munkahely közelében) valakinek sikerül végigszántania a kocsi oldalát, sárhányóját stb.
Amellett, hogy rászántam magam a garázsbérlésre, szeretnék az autóba kamerát, ami rögzítené az eseményeket. Bízom benne, hogy lesz itt aki tud tanácsot adni és használ ilyen szközt az autóban. Tehát amit szeretnék
- Menet közben rögzítsen, az autó akksiról vegye az áramot (ha rajta van a gyújtás)
- Ha áll az autó akkor saját akksiról menjen a felvétel - általában parkoláskor húzzák meg, így ezeket az időszakokat is kellene rögzíteni
- A felvételt illetően teljesen rendben van ha mindig csak az utolsó 24 (vagy valamennyi) óra nézhető vissza.
ZÁRÓJEL
Valaki magyarázza már meg, hogy a francba tudják meghúzni a pakoló autómat állandóan? Akkor is ha orral állok be, akkor is ha tolatva, akkor is ha párhuzamosan parkolok... JA és mindig szabályosan...
ZÁRÓJEL BEZÁR
Nekem van ilyen kamerám, de állítólag nem szabad használni.
Ha föl is veszed az illető rendszámát pl aki nekimegy a kocsidnak, nem használhatod fel bizonyítékként, mert a rendszám személyes adat. Tehát még téged fognak meghurcolni, mert személyiségi jogokat sértesz.
Ausztriában állítólag meg is büntetnek, ha közúti ellenőrzésnél autós kamerát találnak a kocsiban.
Hogy ezek mennyire igazak, nem tudom. Különböző fórumokon ezt írták. Ezért a további válaszolókat kérem, hogy ne velem vitatkozzanak ezügyben!
Köszi, esetleg a tapasztalataid is leírnád? :)
Milyen típusú az eszköz, miket tud, mit hiányolsz belőle, stb... :)
Köszi
Mo-n nyugodtan használható (több éve használom).
360 fokos felvételt nem tudsz csinálni, maximum előre és hátrafelé fog rögzíteni (ha kétkamerás rendszert veszel). Szóval aki oldalról jön és távozik, arról nem lesz felvételed. Saját akksija nem teszi lehetővé több órás felvétel készítését, maximum 5-10 percet bírnak (ha bírnak). Ha parkolás közben is szeretnél rögzíteni, akkor rá kell kötnöd valamilyen külső akksira (pl az autóéra). Megjegyzem, hogy vannak olyan kamerák, melyek mozgásra, G erő érzékelésre kapcsolnak be, ezek ismerik az ún. parkolási módot.
Nekem ilynem van, de ha jól látom, már nem kapható ez a típus: Mio MiVue 538
Ami tetszik benne:
- A formája. Nem az a gagyi kínai hatású. Jó minőségű anyagkoból van érzetre is összerakva.
- Kicsi, kis helyet takar ki a szélvédőből. Én felraktam a visszapillantó mögé.
- GPS van benne, rögzíti a helyet, sebességet is.
- Három irányú gyorsulásérzékelő van benne. Bár ez ikább csak érdekes, mint hasznos. Szoktam nézegetni, hogy hány G oldalterhelés hatott rám egy sportosabban vett kanyarban...
- Nappal jó minőségű képeket készít, éjszaka is elfogadható.
Ami nem tetszik:
- Nem indul és áll le alapból automatikusan. Akkor indul ha tápot kap. Azaz vagy manuálisan bedugjuk a töltőt, vagy ha olyan az autó, hogy csak gyújtásra ad 12V-ot akkor.
Az én autóm nem ilyen. Barkácsolnom kellett hozzá, külön gyújtásra aktív 12V-ot húztam neki a biztosítéktáblától, amire rákötöttem. Így már komfortos a használata.
- Van olyan funkciója, hogy mozgást érzékelve bekapcsol. Ez az én autómhoz alapból tök jó, mert állandó áramellátása lenne a szivargyújtóba dugva. De a fenti bekötés miatt ez pont hogy használhatatlan, mert most csak gyújtásra kap áramot. Saját akkuról jó ha két percig bírja.
Első válaszoló tömény valótlanságot ír. A menetrögzítő kamera jelenleg nem szabályozott állapotban van.
Azaz sem tiltás, sem megengedés sincs. És amit nem tilt a jog, azt szabad.
Másik észrevételem, hogy a jogtalanul készült hang- vagy képfelvétel felhasználható, s ha a felvételkészítésnek a célja a bizonyítás volt, akkor büntetés sem jár érte.
Ami valóban tilos, az a nyilvános közzététel.
***
Alapvetően ezek a kamerák 170-180 fokos szöget látnak. Kb. ez a jellemző. De nem a kocsi oldalát, hiszen a szélvédőn néznek ki előre.
Maximum a kocsi elejének oldalról neki menő kerül a felvételre, ha a beállítás szöge olyan (picit lefele néz).
Ami nekem van, az vagy látja a közlekedési lámpákat, de akkor nincs benne a kocsi orra. Vagy látszik a kocsi eleje, de a lámpák nem.
Oldalra nem tudsz tenni kamerát, hátra igen, de az sem fog mindent látni.
Persze megkísérelhetsz az ajtókra is szerelni, de nem fog zavarni?
Meg négy kamerát árammal is el kell látni. A 20 ezer forint alattiak hamar elromolnak. Ha veszel, jobb minőségűt keress.
Ja, s még egy az elsőhöz: Annyira nem igaz az, amit ír, hogy még un. fekete doboz is kapható.
Ebben beépített GPS is van, s sem a felvételt, sem az egyéb adatokat nem lehet manipulálni.
Tehát ezek alkalmasak gyorshajtási ügyekben is, illettve több olyan más dologban, amelyben lényeges a pillanatnyi pozíció, sebesség stb.
Az egyetlen dolog, ami igaz: egyes országokban tilos. Ausztria valóban ilyen (oda a google kocsiját sem engedték be.)
Maximum előre és hátra tennék, de elsőkörben előre elég. Ha párhuzamosan parkolok és valaki meghúzza, akkor elméletileg ahogy tovább megy a vétkes autó látszani fog a rendszám táblája. Tehát oldalra nem terveztem :)
Az előre néző kamera szerintem az esetek 80%-ában elég lehet.
A parkolás közbeni megfigyelést engedd el, egyrészt nem fog látszani semmi, főleg éjszaka, másrészt amiatt fogják feltörni a kocsit, aztán másnap már menet közben se lesz mivel videózni. Egy 64 gigás kártyára amúgy is csak 10-12 óra felvétel fér egy jó minőségű kamerával.
"Saját akksiról menjen a felvétel."
Az autós kamerákban csak jelzésértékű akksi vagy kondenzátor van, általában pár másodpercet, jobb esetben pár percet bír. Csak annyi a funkciója, hogy a tápellátás megszűnésekor biztonságosan el tudja menteni az utolsó fájlt, üzemeltetésre teljesen alkalmatlan.
Egyetlen megvalósítható megoldás létezik arra, amit akarsz, állj olyan helyre, ahol látod az autót az ablakból, és tegyél ki a párkányra egy kamerát.
"A 20 ezer forint alattiak hamar elromolnak."
Ehhez képest a 13 ezres Overmax kamerám 3 éve folyamatosan működik...
:)
Hatos válaszoló töményen nem tud egy hétköznapi egyszerű szöveget értelmezni!
"A fedélzeti kamerák felvételének legalább három esetben vehetnénk hasznát. Felhasználhanánk például a bíróságon, bizonyítékként, illetve kárrendezés esetén a biztosítónknál. A harmadik lehetőség, hogy feltöltjük egy videómegosztó oldalra mások szórakoztatása. Külföldön mindegyikre vannak működő példák, Magyarországon azonban egyelőre mintha sem a társadalom, sem a jogi környezet nem lenne felkészülve az autós kamerákra...
...Ezzel kapcsolatban amellett viszont nem szabad elmenni, hogy a másik fél egy, az alapügytől független perben kérheti jogkövetkezmények alkalmazását amiatt, hogy az információs önrendelkezési jogának megsértésével készítettek róla felvételt – figyelmeztet a NAIH."
Forrás: totalcar.hu
Magyarországon jelenleg senkiről nem készíthetsz se videófelvételt, se hangfelvételt a beleegyezése nélkül. Így szól a jelenlegi szabályozás. Még akkor sem ha pl az illető a te kocsidat töri fel a felvételen, mert ezzel is jogot sértesz.
De akkor jöhet megint, hogy én hazudozós cikkeket írok a totalcar.hu-n és hogy én hozom az aggályos jogszabályokat a NAIH-nál!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!