Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda 6 dízel erővesztés, de...

Seatis kérdése:

Mazda 6 dízel erővesztés, de csak az első indítás után! Egy leállítás-újraindítás megoldja. Miért csinálhatja? Valakinek volt már hasonló problémája?

Figyelt kérdés
Egy 2008-as Mazda 6 2.0 CD-ről van szó. A problémám, hogy a nap folyamán az első indítás után nincs erő az autóban, olyan mintha a turbófeltöltő nem dolgozna. Bármennyit megyek így, az erő nem jön vissza, hiába melegszik be, egészen az első leállítás-ujraindításig. Egy leállítás-ujraindítás után a teljes erő villámcsapásszerűen visszatér, és így is marad a nap folyamán akárhányszor állítom le és indítom újra. Csak az első hidegindításnál jön elő a probléma. Semmilyen más tünet nincs, egyáltalán nem füstöl, fogyasztása kiváló, hibajelzés nincs, kb 3000km van az olajban.

2016. dec. 11. 13:12
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem sanszos a turbó.

Ne használd így, mert baleset veszélyes. Ha menet közben talál elmenni vészüzembe pl egy előzés közben, akkor lehet nézegetni.

Hibajelzés nincs, azt írtad. Kiolvasás során sem mutat semmit a hibatár? A turbógeometria léptetőmotoros, vagy vákumos? Mert szerintem ott lesz a gond. Nem nyitnak a turbó lapátok, vagy leragadnak és melegedés után be tud szabályozni a léptetőmotor, vagy a vákumdob.

2016. dec. 11. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Tehát meg kéne nézni a hibatárat, a turbónyomás szabályozó hibát illene mutatnia, amennyiben ez a baj.

Oszt ilyen hidegindítás során meg kéne nézni, h gázadásra hogy reagál álló helyzetben a turbó geometria állító szerkezet nyit- zár- e, illetve ezt összehasonlítani a bemelegedett, újraindított állapottal!

Lehetne egy egyszerű vákumcső törés is, de akkor nem lenne jó melegedés után sem.

2016. dec. 11. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Tomcatters ***** válasza:
100%
Ez sztem az ECU hibaja lesz , megbolondult valamitol :) szerkezeti hiba nem igen lehet, hiszen 2. inditas utan jo,valamit korlatoz az ECU :)( akkut nem csereltel ?
2016. dec. 11. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy fogalkoztatok a problémával!

Hibatárat kiolvastam 3 hibakód van, de pending alatt vannak, szóval még nincsenek ténylegesen beírva a DTC-be.

A DTC amúgy 40.000 km-re volt utoljára törölve, azóta nem volt benne hibakód.

A hibakódok:

P0299 - Turbo / Super Charger Underboost

P1260 - Theft Detected, Vehicle Immobilized

P2459 - The regeneration frequency of the diesel particulate filter is not OK

A középsőnek gondolom nincs köze hozzá, de azért leírtam, az első pedig sok újat nem mond. DPF regenerációjával kapcsolatban nem vettem észre különöset, DPF lámpa soha nem világít, motorolaj mennyisége nem növekszik rendellenes mértékben, fogyasztás nem nőtt meg...

Még annyi, hogy a probléma nem függ a melegedéstől, mert ha kb 30 másodpercen belül leállítom az autót az első hidegindítás után, az erő akkor is visszatér, még hideg motornál, bár hidegen nem szoktam gyilkolni, most muszály volt kipróbálnom.

Még annyi, hogy az autóban 194.000 km van, én kb eddig 6000 km-t tettem bele, mióta meg van.

2016. dec. 16. 10:34
 5/5 A kérdező kommentje:
Ja, az akku nem lett cserélve, ECU-hoz, elektronikához nem lett nyúlva.
2016. dec. 16. 10:36

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!