Mercedes W126 300SD? Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
Most akarom megvenni életem első autóját. Azt tudom, hogy csak régi mercedes kell. Eddig 190-est, W124-est nézegettem, de az egyik ismerősöm családjában van egy ilyen W126-os 300SD eladó. Azt hiszem 1984-es. Vajon ez szívó, vagy turbódízel? Illetve, tudom sokat esznek ezek a kocsik, de mégis egy dízellel azért gondolom 9 literrel el lehetne járogatni.
Az a nagy baj, hogy gyönyörű autó, és már-már a józanész sem számítana...:D
Az eredeti SD-kben 5 hengeres, 3000-es, 125 lovas turbós motor van. Nagyon ritka mifelénk, amerikai piacra készült, a dízel 126-osok többsége utólag lett benzinesből átalakítva.
9 literrel tutira nem fog eljárogatni. Amúgy tényleg szép autó, de napi használatra már nemigen való.
"Az a nagy baj, hogy gyönyörű autó, és már-már a józanész sem számítana...:D"
Ez a baj :D Megkíméllek a példabeszédektől, már csak azért is, mert én ugyanígy voltam, megvalósítottam és hihetetlenül megbántam. Aztán rájöttem, hogy mégse volt annyira rossz, de ezt majd később.
Naszóval... mint előttem írták, 126-osból amerikai piacra volt diesel, az itthoniak 99%-a át van alakítva. Van, aki a jó öreg OM617-es motort rakta bele (5 henger, gömbölyded szelepfedél) és van, aki az OM603-at (6 hengeres, kocka szelepfedél). Természetesen mind kókány, de alapvetően együtt lehetne élni vele.
A kőkemény valóság azonban, hogy a 126-osokat kíméletlenül leélték, az átalakított dieseleket pedig főleg, hisz az esetek többségében a menőzés fillérekből volt a cél (a kettő kizárja egymást, ugye...). Jelenleg 126-ost 800 ezer - 1 millió alatt venni öngyilkosság, de még afelett sem életbiztosítás. Az összesnek ki van a bele. Hiába Mercedes-Benz, a márka jellemzőit már csak nyomokban tartalmazzák, ami egy 126-osnál (ami bizonyos szempontból etalon) külön fájó. Szóval, ha jó mercit szeretnél, akkor ne vegyél 126-ost. Ha menőzni szeretnél, akkor se, mert az igazi pénzes sunák (akiket érdekel is) lesz"rnak egy ilyen autót.
190-es, W124esek szintén majdnem mind szívás, de olcsóbbak, ez nagy fegyvertény. Ezeket is az örök élet filozófiájában szervizelték, értsd: "minek rá költeni, hisz bírja!". Fogyasztásuk JÓVAL barátibb a 126-osnál, hisz jobb az alaktényezőjük (W201: 0,32; W124: 0,29 vs W126: 0,36), könnyebbek (W201 200 D: kb. 1150 kg; W124: 1290 kg vs W126: 1550-1700 kg), ebből kifolyólag dinamikusabbak. Ráadásul ezekbe már a modernebb OM60x szériás motorokat rakták a régi OM61x helyett, ami jó eséllyel megtalálsz a kókány 126-osokban. A differencia olyan 3-4 liter. Egy W201 200 D-vel eljársz 7 liter körül a 11-12 helyett, miközben ugyanolyan lomha.
Még sok mindent lehetne írni, de leegyszerűsítem. Ha mindenképpen merci és nincs sok pénzed, képes vagy bizonyos kompromisszumokat kötni, akkor én egy W201 2.0 vagy 2.5 D-t ajánlanék, mert ár/érték arányban ezek a legkedvezőbbek jelenleg a mercik közül. Jó autók, hozzánk a hangulatot. A benzineseket kerüld, KE-jet, senki nem ért hozzá, hulladrága minden (O2 szenzon 200 ezer??!!!).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!