Melyik a legjobb gumiabroncs márka? Miért nem jó a 4 évszakos gumi?
"Melyik a legjobb gumiabroncs márka?"
Mi az hogy legjobb??MIBEN?
"Miért nem jó a 4 évszakos gumi?"
Mert semmiben sem jo igazan...
Már azért kezdenek jó 4 évszakosakat gyártani amik ugyan elmaradnak kicsit a téli teljesítménytől (már nem is olyan nagyon) de a nyáriak teljesítményét hozzák és kopásban és fogyasztáscsökkentésben is jók.
Eddig azért nem voltak jók a 4 évszakos gumik mert annyira nem erőltették ezt a gyártók. De valahogy az utóbbi években egyre több gyártó kísérletezik azon hogy lehet egy igazán használható 4 évszakosat összehozni. Nem lehetetlen vállalkozás összehozni csak sok kutatómunka és tesztelés kell hozzá.
Más téren is nagyon beindultak mostanában a gumigyártók. Új ötletek jönnek mint az önjavító vagy a hangszigetelős gumi. Nem tudom mi - talán az elmúlt válság hozta ki belőlük ezt a nagy újítási kedvet. Már olyan gumik fognak jönni amikbe nem is kell levegő. Hihetetlen mi lesz itt 5-10 év múlva és akkor ezek még csak a gumik. Az autók terén is nagy változások lesznek. Izgalmas korszak jön.
A négyévszakos gumi ma már jó. Mármint a prémium kategória legteteje. Olvasgass teszteket.
A Michelin Crossclimate A nyári és a téli gumik között is jól vizsgázott. Nem dobogós, de a mezőny első felében van.
Erről egy jó regényt lehetne írni...
Mi a jó neked? Nekem az ami tapad, hogy lehessen vele dinamikusan közlekedni. Sokat autózom és sokszor sietek. A nagyapámnak az a jó ami olcsó kis lemezfelnijére és sosem kopik el.
Általános szabály, hogy ami mindenre jó, az semmire sem az igazi, ilyen pl a 4évszakos gumi. Jó az télen is, annak aki kijár az állomásra kocsival, onnan vonatozik a melóba, hétvégente pedig esetleg lerendezi a nagybevásárlást.
Nekem nem jó, nekem a lökhárítóig érő hóban is ki kell tenni az indexet és elhúzni a többiek mellett.
Nem elég hogy van a téli-4évszakos-nyári, de az egy szezonosokban sem mindegy hogy mire van kihegyezve, ez sokszor a nevében is benne van. Vannak az üzemanyagsporlós, lassan kopó gumik (Ecomax, stb) és a tapadó gumik (Premiumcontact, Sportmaxx, stb). Tehát pl nyáriból sem mindegy hogy melyiket veszed, olyan nincs ami jól tapad szárazon, esőben, nem kopik és üzemanyagsporlós.
Szárazon végülis mindegy mivel mész, a téli jobban nyúlik, de jól lehet vele közlekedni. Esőben már érhetnek meglepetések, tehát nyári gumiként egy olyanra szavazok ami jól teljesít esőben. Télire pedig egyértelmű hogy fontos a jó gumi.
Hogy mit vegyél, az nagyban pénztárca és használatfüggő.
Szóval télire egy jó középkategóriás gumi, 3-4 év és csere. Jelenleg Falken HS449 van, nem tudom még mi lesz a következő.
Nyárra a favorit a Dunlop Sportmaxx lenne, de irreálisan drága a méretemben, Uniroyal Rainsport3 lesz.
Mellényomtam, lemaradt még:
Mivel a gumi öregszik, veszít a tapadásából. A kocsihoz kaptam jó mintázatú Michelin Alpine gumikat, de 1000 évesek voltak, így télire teljesen alkalmatlanok, kuka.
Ha sokat autózol akkor érdemes egy jó garnitúra nyári és téli, ha keveset, akkor inkább egy normálisabb téli és 4-5 évente lehet cserélni. Hiába tartogatod mert nem kopott, nem tapad már jól.
Persze lehet közlekedni télen nyárival is, óvatosan a felnin gumi nélkül is elgurul az autó, de ha a szembe jövő kamion megcsúszik és a pót keresztbe jön feléd, akkor nem mindegy hogy mennyire irányítható az autód. Ha már annyira el tudod kapni a kormányt hogy ne varázsolja kabrióvá a szeretett kocsidat (és titeket benne..), hanem berándot az árokba, akkor már megérte a befektetést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!