Mennyibe kerül havonta fenntartani egy autót?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Havi szintre maximum üzemanyagköltséget tudod lebontani.
Ezt neked kell tudnod,hogy mennyit mész vele,és mennyit fogyaszt.
Ha évenként nézzük,akkor ott az olaj és szűrőcsere,ami 10 ezer kilométerenként vagy legalább évi 1x illik megtörténjen.
Ez anyagárban olyan 10-15 ezer forint,aztán vagy megcsinálod magad,vagy fizetsz munkadíjat.
Utána ott a teljesítményadó,és a kötelező biztosítás,amit szintén kalkulátorral tudsz megnézni.
Hogy ezen felül mennyit kell rá költeni,az abszolút az adott autótól függ.
Lehet ez éves viszonylatban 500 ezer,vagy akár 1 millió,sőt akár felette is,de kijöhet úgy is a dolog,hogy olajcserén kívül semmire se kell költeni adott évben.
Na meg emberfüggő is,van akinél belefér valami és úgy jár vele,valakinél nem.
Először is a típusát. Utána megnézed hogy az adott típusnál hány kilóméter után kell olajat, fékbetétet, olajszűrőt, légszűrőt, vezérműláncot stb..tehát kopó alkatrészeket cserélni, listázod az áraikat. Kiszámolod hány kilómétert használod egy évben, és mennyi ideig akarod megtartani. Megnézed ezalatt mit kell várhatóan szervizelni a kilóméteróra állás alapján, összegzed, és elosztod nálad töltendő évek számával, utána hozzáadod az éves adókat ès a kötelező biztosítást, majd elosztod az így kapott összeget 12-vel, és hozzáadod a havi megtett kilóméternek megfelelő benzinnek az árát. Feltételeztük hogy a gumik jók, és semmi váratlan dolog (repedt szélvédő, letört lökhárító, besült dugattyú stb..) nem történik (sajnos nagy eséllyel fog).
És ugye a műszaki vizsgák díját bele sem vettem. Így kapsz egy összeget, amennyibe biztosan fog fájni havi szinten az autótartás, ennél csak nagyobb lehet, kisebb nem. Jó számolgatást!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mint már írták, az alap költségek ha meg sem mozdulsz:
Biztosítás, teljesítményadó, műszaki vizsga
Ha nincs semmi probléma a kocsival, akkor a használat mellett rendszeres az üzemanyag.
Innentől pedig jönnek a változó költségek, pénztárcafüggő dolgok
Olajcsere: Botond vagy Motul olaj, hulladék vagy Mann szűrők. Rendszeres olajcsere vagy pedig mindig húzod egy kicsit.
Na meg kopó alkatrészek àllapota a vásárlásnál: fék, gumik
Ha hiba van: pl kopog a futómű akkor kicseréled gyorsan jó minőségű alkatrészre vagy műszaki előtt beraksz egy kínait?
Ha rohad a kasztni akkor jól van az úgy vagy megcsináltatod?
A szerelést megcsinálod otthon vagy szerelőre bízod?
A legolcsóbb ha gombokért veszel egy egyben lévő, vállalható gumikon guruló Suzukit, használod míg teljesen szétesik (csak olajcsere, esetleg fék), majd eladod és veszel másik olcsó Suzukit.
A legdrágább ha veszel egy régebbi komolyabb (felsőkat) autót és próbálod gyári állapotban tartani minőségi alkatrészekkel.
Ez persze a 2 véglet, de nem igazán tudjuk hogy milyen autót akarsz. Ha átlagautónàl maradunk és szerencséd van akkor kifogsz egy jó vételt és szeretni fogod, ha nincs szerencséd akkor kifogsz egy pénztemetőt amire ráköltesz egy zsák pénzt és felgyújtod/olcsóbban eladod mint ahogy vetted.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Autónál inkább egy évre kell kiszámolni a fenntartási költséget, mert évente fizeted az adót, biztosítást, ilyesmi, illetve ha nem mész túl sokat, szervízbe is csak egyszer viszed (olajcsere, stb). Aztán majd ezt a számot eloszthatod 12-be, hogy lássad, mennyit kell félretegyél havonta az autóra (de ettől te mindig többet kell félretegyél, mert soha nem tudni, mikor jöhet egy váratlan kiadás az autóra). Havi költséget csak a benzinnél van értelme számolni, de ez is nagyban attól függ, hogy mennyit mész, mennyit eszik az autó, stb, illetve nem biztos, hogy minden hónapban ugyannyi kilómétert mész.
Amúgy egy átlagos, nem nagyteljesítményű benzines autóra elég félretenni havi 15 ezret, az nagyjából fedezi a biztosítást, adót, szervizeléseket, még a gumi is belefér talán. Erre jön rá még a benzinpénz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ne felejtsük az amortizációs költséget sem! Minál drágább az autó, annál többet veszít az élete során általában (kivételektől eltekintve).
Vegyünk egy egyszerű (számoláshoz sarkított) példát:
2M-ért veszel autót, majd egy év múlva úgy hozza a sors,. hogy el kell add, de csak 1,5M-et kapsz érte. Ekkor egyrészt volt 500k költséged az amortizáción és 2M*2%=40e Ft kötlséged az elmaradt kamat kapcsán, amit azért kaptál volna, ha az autóvásárlás helyett pl takarék kincstárjegybe teszed a pénzed egy évre.
Sőt, még ha a jelenlegi 1% körüli inflációval korrigálod az eladási árat, akkor további 500k*1%=5k Ft a költséged.
Összegezve tehát 500k+40k+5k=545.000Ft-ba került az autóbirtoklás úgy hogy még nem is csináltál vele semmit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kb, úgy tudod kiszámolni, hogy megnézed mennyi az új ára ennek kb, 5-7%-t kell rákölteni évente.
Plusz üzemanyag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!