Tankolhatok 98-as benzint,95-ös helyett?
BMW e36 320i-ról lenne szó. 1998-as.
Érdemes olyat tankolni? vagy maradjak a 95-ösnél?
A #7-es írta le az igazságot: "Ha utána tud menni a gyújtáselektronika a jobb benzinnek..."
Az, hogy a szóban forgó BMW erre képes-e már más kérdés. Én eddig csak egy olyan autót vezettem viszonylag sokáig, aminél ez igaz volt, egy '93-as Audi 100. Egymást követő napokon minden reggel 150 km-t tettem meg vele, 95-ös benzinnel 8,02 liter/100km a legjobb 100-assal pedig (asszem Nitro+ vagy mi volt a neve) 7,64 liter/100km volt az átlagfogyasztásom. Próbálkoztam kíváncsiság kedvéért oktánszámnövelő adalékokkal, E85-tel, Benzin-Talnol, Benzin-Benzol keverékekkel is. Üzemanyagtól függően 110-es oktánig csökkent a fogyasztás felette már nem igazán (pl. a benzinhez adott E85 akármennyiére is emelte meg az oktánszámot a fogyasztás mindig nőtt).
" a nitro 100+ racing valamit csak érhet, mert annyi hülye nem lehet, mint ahányan tankolják"
Együnk lószart! Egymillió légy nem tévedhet...
Nem tudom van-e értelme még közbeszólni, annyi "okosság" érkezett... :-P
Szerintem ehhez hasonló cikkeket olvass végig:
Gugli a barátunk, keress és találsz.
Összefoglalva: esetedben az oktánszám növelés felesleges, kevesebbet nem fog enni. ....elvileg.
Egy kis adalék: szerelő ismerősöm egyik kliense bevitte a kocsiját hozzá, ... fene tudja miért, de lefejtettek belőle egy kevéske benzint, amit aztán elvitt a MOL-os laboráns haverhoz. Bemérték. A 95-ösként vásárolt üzemanyag oktánszáma 92 egész fene-tudja-mennyi-tized volt.
A kutakon felírt 95-98-100 az nem feltétlen oktánszámot jelent, hanem valójában termék elnevezést.
Lásd Shell 100, az is a valóságban 98-as oktánszámú ismereteim szerint, de plusz adalékok miatt így jelölik a különlegességét.
Ha pl egy 95-re belőtt autó az eddigi 95-ösként vásárolt benzin után a 98-astól kevesebbet eszik, az úgy lehetséges, hogy eddig a motor nem kapta meg a gyári előírt 95-ös oktánszámot.
Én a saját E36-omba Shell 100 plusz nitro turbo izé-hozét tankolok, nem az oktánszám miatt, hanem az adalékok miatt. Jótékonyan hatnak a motor élettartamára.
És azt is érdemes tudni, hogy szinte minden kút a nyers üzemanyagot a MOL-tól veszi és maga adalékolja. Kivétel pl. az ukránok és a Shell 100. Az ukránok sajáttal dolgoznak (ha minden igaz, nem érdekelt sosem...), a Shell 100 pedig nyugati import.
A MOL technológia kiváló, csak a betöltött nyers olaj nem a legszuperebb, valami kelet orosz rosseb-tudja-mi-franc és így a végtermék sem tökéletes.
A nyugati finomítok jobb alapanyagból jobbat tudnak előállítani.
Ezért is érdemes nyugaton mindig jól betankolni.
Szumma-szummárum: az adalékok miatt jobb lehet a 98, de lóerőket ne nagyon várj.
(A fenti infók sok embertől összegyűjtött kis csokor volt. Nem vagyok olajmérnök, csak mérnök. A tévedés jogát fenntartom, ha nekem hazudtak, akkor tévedtem. Ez van.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!