Megéri autószerelőnek lenni?
Akinél ez kérdésként merül fel, annak nem.
Kell ahhoz a szaknához elhivatottság, akinek valóban megéri, az vállalkozásban csinálja, amihez viszont 10-20 milliós induló tőke kell majd, addig pedig több éves gyakorlat.
A gyakorlat megszerzéséhez pedig egy jó munkahely.
Ma már nem a csavarkulcsok, csavarhúzók használata az alap, számítógép, kód kiolvasás, digitális műszerek
Na igen. Jó kérdés. Valószínű, hogy nem követed a trendet..
Ha jó érettségid lesz, amúgy vágod az angolt, akkor reménykedhetsz, hogy egy jó szakmára sikerül szert tenned.
Ugyanis a tiszta villanyautóé a jövő.
Ebből a jövőképből kiindulva először autóvillamossági-szerelőnek jelentkezz.
Aztán tiéd a világ(persze ha érzéked lesz hozzá, és érteni fogod hogy az elektronok miért, és mennyi, meg hol?)
Ha ezután mész autószerelőnek, akkor Mesterúrnak fognak szólítani, te leszel a király.
Ha csak az én szerelőmből indulok ki akkor igen!
Egy sima mezei autószerelő a srác akinek még a szakmája sincs meg! Egy autószerelő cégnél dolgozik napi 8 órát majd munka után a másik 8 órát otthon a kis garázsába tölti és fusizik ismerősöknek haveroknak. Hát mit ne mondjak elég jól megél :D
Alapvetően egy nagyon szopatós meló,egész nap kicsavart testhelyzetben küzdesz a berohadt ,beletört csavarokkal és a fél autót lebontod egy vacak cső kicseréléséhez,és akkor az elektronikai gebaszokról még nem is beszéltünk,amit 100ból ha 1 szerelő tud jól diagnosztizálni de arra is rámegy 2-3 napja ,amit senki nem fog megfizetni neki órabérben.
Amúgy meg csak saját műhellyel éri meg. Alkalmazottként kihajtják a beled és gombokat dobnak hó végén. Viszont a saját műhely nagyon de nagyon drága. Úgy szokta az egyszeri alkalmazott csinálni,hogy megsúgja a betérő ügyfélnek a telefonszámát,és akkor legközelebb hozzá jön majd a "sufniba" olcsóbban szereltetni. Így szépen lassan felcsövesedsz ,nő az ügyfélkör és lesz pénzed komolyabb szerszámokra,aztán akár alkalmazottra is.
A villanyautó komoly elterjedése még vagy 30-40 év,és annyira nem lesz bennük elromló alkatrész hogy fele szerelőgárda megy a levesbe. Se olajcsere,se hűtővíz se kuplung- váltó ,se kopó fékek se turbó se közös nyomócső, befecskendezők és sorolhatnám azokat a dolgokat ami ma eltartja a szerelőket...Lesz akkufelújító meg motortekercselő ,meg valami szemüveges kocka, aki programozgat és ennyi.De a mai belsőégéses motorral szerelt autók ha hirtelen holnapra leállna a gyártásuk,ami nagyon nem várható ,akkor is legalább 20 évig munkát adnak.
Előző van olyan is aki gépészmérnökként szerel autókat. Azzal mi van? Vagy ha mindenkinek lesz egy büfészakos műdiplomája akkor ki fogja megjavítani az autódat?
Ez nem beolvasás csak érdekel a véleményed.
#5: szerinted a villanyautó majd pinafingon siklik? Ugyanúgy van futóműve, kormányműve, kasznija.
Gondolj bele milyen szép lóvét le lehet majd akasztani egy kerékcsapágy cseréért, amit az agymotorban kell elvégezni, vagy azért a brutál lengéscsillapítóért, ami az egész rugózatlan tömeget kordában tartja. (azt majd szereted mikor a 200 ezer lesz a kopóalkatrész darabja, amiből 60-100 ezer cseppen le neked a bárditól/unixtól a listaárhoz képest....
Egyébként meg a villanyos résszel is bőven lesznek gondok, nem kell félni az új dolgoktól. A computer jó segítség, ha tudod használni. Meg az oszcilloszkóp, meg a multiméter.
Kicsit jobban bele kell tanulni a villanyos dolgokba, nem olyan ördöngősség az.
Talán kevésbé lesz "mocskos" a meló, nem tocsog majd olajsárban minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!