Megéri autószerelőnek lenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akinél ez kérdésként merül fel, annak nem.
Kell ahhoz a szaknához elhivatottság, akinek valóban megéri, az vállalkozásban csinálja, amihez viszont 10-20 milliós induló tőke kell majd, addig pedig több éves gyakorlat.
A gyakorlat megszerzéséhez pedig egy jó munkahely.
Ma már nem a csavarkulcsok, csavarhúzók használata az alap, számítógép, kód kiolvasás, digitális műszerek
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na igen. Jó kérdés. Valószínű, hogy nem követed a trendet..
Ha jó érettségid lesz, amúgy vágod az angolt, akkor reménykedhetsz, hogy egy jó szakmára sikerül szert tenned.
Ugyanis a tiszta villanyautóé a jövő.
Ebből a jövőképből kiindulva először autóvillamossági-szerelőnek jelentkezz.
Aztán tiéd a világ(persze ha érzéked lesz hozzá, és érteni fogod hogy az elektronok miért, és mennyi, meg hol?)
Ha ezután mész autószerelőnek, akkor Mesterúrnak fognak szólítani, te leszel a király.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha csak az én szerelőmből indulok ki akkor igen!
Egy sima mezei autószerelő a srác akinek még a szakmája sincs meg! Egy autószerelő cégnél dolgozik napi 8 órát majd munka után a másik 8 órát otthon a kis garázsába tölti és fusizik ismerősöknek haveroknak. Hát mit ne mondjak elég jól megél :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Alapvetően egy nagyon szopatós meló,egész nap kicsavart testhelyzetben küzdesz a berohadt ,beletört csavarokkal és a fél autót lebontod egy vacak cső kicseréléséhez,és akkor az elektronikai gebaszokról még nem is beszéltünk,amit 100ból ha 1 szerelő tud jól diagnosztizálni de arra is rámegy 2-3 napja ,amit senki nem fog megfizetni neki órabérben.
Amúgy meg csak saját műhellyel éri meg. Alkalmazottként kihajtják a beled és gombokat dobnak hó végén. Viszont a saját műhely nagyon de nagyon drága. Úgy szokta az egyszeri alkalmazott csinálni,hogy megsúgja a betérő ügyfélnek a telefonszámát,és akkor legközelebb hozzá jön majd a "sufniba" olcsóbban szereltetni. Így szépen lassan felcsövesedsz ,nő az ügyfélkör és lesz pénzed komolyabb szerszámokra,aztán akár alkalmazottra is.
A villanyautó komoly elterjedése még vagy 30-40 év,és annyira nem lesz bennük elromló alkatrész hogy fele szerelőgárda megy a levesbe. Se olajcsere,se hűtővíz se kuplung- váltó ,se kopó fékek se turbó se közös nyomócső, befecskendezők és sorolhatnám azokat a dolgokat ami ma eltartja a szerelőket...Lesz akkufelújító meg motortekercselő ,meg valami szemüveges kocka, aki programozgat és ennyi.De a mai belsőégéses motorral szerelt autók ha hirtelen holnapra leállna a gyártásuk,ami nagyon nem várható ,akkor is legalább 20 évig munkát adnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előző van olyan is aki gépészmérnökként szerel autókat. Azzal mi van? Vagy ha mindenkinek lesz egy büfészakos műdiplomája akkor ki fogja megjavítani az autódat?
Ez nem beolvasás csak érdekel a véleményed.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5: szerinted a villanyautó majd pinafingon siklik? Ugyanúgy van futóműve, kormányműve, kasznija.
Gondolj bele milyen szép lóvét le lehet majd akasztani egy kerékcsapágy cseréért, amit az agymotorban kell elvégezni, vagy azért a brutál lengéscsillapítóért, ami az egész rugózatlan tömeget kordában tartja. (azt majd szereted mikor a 200 ezer lesz a kopóalkatrész darabja, amiből 60-100 ezer cseppen le neked a bárditól/unixtól a listaárhoz képest....
Egyébként meg a villanyos résszel is bőven lesznek gondok, nem kell félni az új dolgoktól. A computer jó segítség, ha tudod használni. Meg az oszcilloszkóp, meg a multiméter.
Kicsit jobban bele kell tanulni a villanyos dolgokba, nem olyan ördöngősség az.
Talán kevésbé lesz "mocskos" a meló, nem tocsog majd olajsárban minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!