Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motoroknál több helyen azt...

Motoroknál több helyen azt olvastam, hogy főképp első féket használjunk, de miért?

Figyelt kérdés

Tehát több helyen hallottam, és olvastam, hogy száraz időben nagyjából 70%-ban első féket, 30%-ban hátsót használjunk fékezéskor. De ismerek olyat aki szinte csak első féket használ, max vészfékezéskor használja a hátsót is.

Nekem ez abszolút nem logikus, hiszen ha az első kerék leblokkol, akkor onnan már majdnem lehetetlen visszahozni a motort. Míg ha a hátsó megcsúszik, a fékerő csökkenésével elég nagy esély van visszahozni, ha csak nem "vibrál be" az egész motor.


Pedig biztos nekik van igazuk, hiszen a motorgyártók is általában előre raknak tárcsaféket, hátulra sokszor elég a dob is.

Viszont szeretném megérteni, hogy miért. :)



2016. nov. 22. 11:19
 1/4 anonim ***** válasza:

Azért mert hátsó fékkel kis lassulást lehet csak elérni. Kicsi a súly hátul, könnyen megcsúszik. Autónál is az első fékek fognaj jobban. Ott van hogy 200 ezer km alatt kítszer cserélsz elsu féket míg a hátsóhiz hozzá se kellett nyúlni. Fékezéskor előre fele dől a súly, ezírt az elsz kerekekre megy a súly, a hátulja emelkedik a jármonek, és nem nagy tapadás jut a hétsó kerekekre. Könnyen megcsúszik. Nem sokat ér.

Így van motornál is. Persze két fék használatával lehet megállni leghanarabb. Aztán első fék, aztán hátsó fékkel tart a legtovább megállni.

2016. nov. 22. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Motorokon is szeria felszereltseg mar az abs....ugyhogy szo sincs blokkolo kerekről!Es mivel fekezesnel elöl van a súly ezert az elsovel lehet nagyobbat lassitani!
2016. nov. 22. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Meg a lo.aszt széria!
2016. nov. 22. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Ez pont egy elég nagy tévhit, és rossz szokás a motorosoknál, mégis terjesztik. Pont az egyenletes koptatás, és az egyenletes fékerőelosztás lenne a cél, tehát egy komolyabb lassításnál húzod mindkét kart például.

Egyébként kezdőként tényleg vigyázni kell a hátsó fékkel. Mert ha véletlenül blokkol a hátsó kerék, akkor abból esés lesz. Az ABS-ben se bízzál, mert csomó motornál már nem működik.

Amiért pedig elől van a nagyobb fék: azért, mert fékezésnél előre helyeződik a súlypont, oda kell a nagy fékerő és a tapadás. Ugyanezért van az autóknál is elől sokkal nagyobb fék, mint hátul.

2016. nov. 22. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!