Az orsz autógyártás miért elmaradottabb technológia szellemben gördíti le futószalagról termékeit, mint pl az amerikai márkák?
Orosz akar lenni?
Megeshet hogy a technológiájuk elmaradottabb, de hogy minőségileg 1000x jobbak szinte bármi másnál, az biztos. Minőségre mennek nem a technológiára.
Egyrészt politikai-történelmi okai vannak. Amikor összeomlott a szocialista rendszer, az az orosz gazdaságra nem volt épp pozitív hatású. Nem volt pénz fejlesztésekre, újításokra, így kb megrekedtek azon a szinten.
Másrészt, ami össze is függ az elsővel, az igények mások. Olcsó tömegautókra van szükség a belpiacon, mert sok a kispénzű ember, akik drága autót nem engedhetnek meg maguknak.
A minőség, hogy jó-e vagy nem, az viszonyítás kérdése. Ár érték arányban, 2-2,5 millióért nem rossz.
Viszont a motorok kb az európai/japán gyártók 90-es évek végi szintjét tudják. Nincs semmi túlbonyolítva. Minden a régi jól bevált egyszerű (= elavult?) szerkezet. Ezért nem is fog fogyasztási versenyt nyerni, se teljesítmény/nyomatékban nem tudnak ennyit hasonló lökettérfogattal, mint más gyártók motorjai.
Az összeszerelés minősége, anyaghasználat is ezen a szinten van. Végülis a célnak megfelel, de vannak elég fapados megoldások, sorjás műanyagok, lötyögős, elnagyolt illesztések és hasonlók... Nem a levegőbe beszélek, ültem már Kalinában és Grantában is.
Ha egy mai európai átlagautót pl egy Opel Astra K-t, összehasonlítunk egy Lada Kalinával, ég és föld lesz a kettő. Egyértelmű hogy nem egy kategória. De persze árban sem az.
"de hogy minőségileg 1000x jobbak szinte bármi másnál, az biztos. "
Gondold már át ezt mégegyszer.
A szuperjó minőséget megcáfolnám ezzel a cikkel:
Azért, mert az orosz felfogás más. Nem nagy dizájnerek ők, működjön, az a lényeg. Az hogy most hogy néz ki, mi van benne, milyen anyag, az már mindegy. Téglatestre ráraknak 4 kereket, beleraknak egy kormányt meg egy motort és kész az autó.
És most hagyjuk, hogy bezzeg a zsigulis, kocka ladás, nivás időszak de jó volt. Persze, hogy jó volt, mivel nem volt más, csak hasonló kategóriájú autók, vagy még nomádabbak. :D Skoda 120, Wartburg, Trabant, Polski Fiat, stb. Persze, hogy az volt jó, ami van. Aztán amikor a nyugati rokon begurult a W123-mal meg az egyéb akkori kocsikkal, hirtelen csönd lett.
Valószínű azért sem teszik, mert ma a gazdag orosz megveszi az S Mercit, 7-es BMW-t, Porsche Cayenne-t. Erre a szintre felhúzni egy Ladát vagy egy bármilyen megmaradt orosz autógyárat, hát nem kis pénz. Wikipedia szerint most 4 aktív gyártó van, abból kettő inkább teherautó / terepjáró. UAZ meg ZiL. Autó meg GAZ, illetve AvtoVAZ (Lada). Tehát a "nyugat" annyira leigázta az autógyártást, hogy az orosz cégeknek nem kis pénz lenne fejleszteni nívós orosz autót, amit nem biztos, hogy sokan vennének a nyugati gyártók elterjeszkedése miatt. Mire egy nívós orosz autó piacra kerülne, addigra legördül 2 új 7-es BMW generáció...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!