Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Corsa C futómű probléma?

Opel Corsa C futómű probléma?

Figyelt kérdés
Mi lehet a gond: ha megyek vele az útegyenetlenséget remekül veszi, mintha új lenne az autó, nagyon szépen csillapít. Viszont, ha vonatsínen vagy villamossínen megyek át vele, már akkorát koppan, hogy azt hiszem kiesik a kerék. Nagyjából olyan hatás kelt, mintha egy székre tettem volna kereket. A másik zavaró probléma a hátsó lengéscsillapító körüli zaj. Menet közben is jól hallható zaj, ha az út nem túl tökéletes, ami recsegő-ropogó hangot hallat. Ezt főleg akkor hallom, amikor lassan megyek és és kisebb nagyobb gödrökbe megy a hátsó kerék. Hátsó lengéscsillapító kenés probléma? A műszakin nem mondtak olyasmit, hogy a futóműn bármi cserére szorul. Tudna valaki segíteni?

2016. nov. 17. 08:30
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

elöl lehet tornycsapágy probléma, de akár lengéscsillapító is okozhatja, de én első körben a toronycsapágynál nézelődnék. Valószínűleg csere. Hátul valószínűleg lengéscsillapító, és/vagy rugó baj (szerintem). A tornyokat is nem árt átnézni, azért a legfiatalabb C corsa is már jópár éves, és hiába adnak rá 12 év átrozsdásodás garanciát, mégis csak Opel, ők meg mindig is szerettek rohadni.

Az, hogy a műszakin nem mondták, hogy baj lenne, még nem jelenti azt, hogy nem a lengéscsillapító kopog. 30%-on teljesítő lengéscsillapító még megfelel, de nekem volt olyan, hogy az 50% körüli lengéscsillapítóm kopogott (egy korábbi Kadett E autóm esetében is, de a mostani Vectra A-nál is előfordult)

2016. nov. 17. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Na látom rögtön belefutottam egy hozzá értővel. Köszönöm! Épp ezeket az alkatrészeket nézem, látom nem túl drága, esetleg torony szilenteket is feltétlen érdemes kicserélni? Ezekből az alkatrészekből érdemes márkásat választani (Sachs, Monroe, Ruville) vagy teljesen mindegy?
2016. nov. 17. 09:13
 3/19 anonim ***** válasza:
A lópélót toronycsapágy...lengőkar szilent!
2016. nov. 17. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
lengőkarszilent? nekem attól "csak" úszott az autó sávváltáskor (kicsit megcsóválta magát), de nem kopogott. Ellenben a lengéscsillapító/toronycsapágy okozott kopogást (nem csak opelnél tapasztaltam) Ettől függetlenül ha már futóművezel, szemrevételezheted a lengőkar szilenteket is, kárt nem okozol vele. Ezt azért nem írtam, mert nekem nem ez volt a tapasztalatom eddig.
2016. nov. 17. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
ja, 3-mas, ha kivan a toronycsapágy, és "lötyög", az már hogy a viharba ne okozhatna kopogást? Mesélj még...
2016. nov. 17. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

Na szóval: amire én gondoltam első körben, az a toronycsapágy szilent, ami legfelül van, aztán toronycsapágy (szerintem nem volt még cserélve szervizkönyv szerint), végül lengéscsillapító. Mit gondolsz érdemes-e cserélni így kompletten az egészet, ha már megbontják? Kiszámoltam (35.000ft lenne az alkatrész Monroe csillapítóval) és a szerviz 15.000ft kérne munkadíjnak. Amit még észrevettem: nagy esőzés volt a múlt héten és a nejem, mikor áthajtott többször fekvőrendőrön "roppant-nyisszent" az első futómű. Az autóban egyébként 88.000km van és 2002 es születésű, és még biztosan nem volt cserélve az első lengéscsillapító.

Véleményed?

2016. nov. 17. 11:07
 7/19 anonim ***** válasza:

88 ezer után érdemes már cserélni, valóban, pláne ha sokat városozol. De azt számold, hogy futómű alkatrészeket párban cserélünk, sose csak az egyik oldalon. Tehát, ha pl a bal első lengéscsillapítót és/vagy bármit cserélsz, akkor azt a jobb oldalon is ki kell cserélni.

De egy 2002-es autó 88 ezer km-el, az vagy átb@$zásnak(kivéve ha újonnan vetted, és ti hajtottatok ennyit bele azóta), vagy ajándéknak minősül.

Minden esetre érdemes lenne ezeken a dolgokon felül is átnézetni egy futóművessel, és beállíttatni a futóművet, illteve ő tutira megmondja, mit kell cserélni. Így "távgyógyítással" csak tippelgetni, tanácsot adni tudunk.

2016. nov. 17. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
Azért sokat segítettél, már csak azért is, mert Te is olyan alkatrészekre gyanakszol, amire én is. Az autó meglepő módon ki van kímélve, valós volt az akkori 78.000km. Egy idős belgyógyász úré volt, aki még táblázatba is foglalta, mikor mennyit ment az autóval és mennyit fogyasztott. És mindez stimmel a szervizkönyvbe is. A műszakin is annyit mondtak, hogy valóban rendben van az autó, de én is úgy érzem, hogy bizonyos alkatrészeket cserélni kell rajta.
2016. nov. 17. 11:23
 9/19 anonim ***** válasza:

mondom, vidd el futóműveshez.

Én múltkorában azért cseréltem le a fékfolyadékomat (pedig nem szokták) mert egy nagyobb fékezésnél (kb 160-ról akartam qrvagyorsan megállni) besűllyedt a pedál (felforrt a fékfolyadék, akkor fordul elő ilyen, egy nagyobb fékezésnél), így gyanítottam, hogy felvizesedett, és igazam lett. Azóta jó, és párezer forint volt az egész (fékfolyadék csere)

A futóműves meg megmondja majd, hogy nem tökéletes, műszakira még jó (ha átengedték amúgy is), és ha lelkiismeretes, és nem akar lehúzni, akkor meg fogja mondani a tutit. Hova valósi vagy? Szegeden van egy korrekt futóműves, és mindig ahhoz járok futómű bajjal (szerencsére ritkán van, de van, főleg rendszeres beállítás)

2016. nov. 17. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:
Szegedi vagyok:) Melyik futóművesre gondolsz? Egyébként Opel Rupesky-hez vittem eddig.
2016. nov. 17. 12:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!