Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megyek az úttesten elöttem...

Megyek az úttesten elöttem 100méterrel stop tábla, amúgyis lassítanom kell ha már akkor kiveszem üresbe és csak fékezgetek a tábláig az úgy jó? Üresbe kevesebbet eszik az autó? Nem nagyon veszéjes ez így?

Figyelt kérdés
2016. nov. 17. 05:14
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
49%

"Ne hallgass a fentebb író hülye oktatóra"


Ezaz! Ne halgasson rám, erre te leírod ugyanazt amit én írtam!

Ha tudnád mennyi ilyen "apuci ostoba kölke" típusú 17 éves okostojással kell napi szinten szenvednem...


Mindeg, csináld ahogy akarod, hisz a kb. 20000 km-es rutinoddal már rettentő tapasztalt vagy...

2016. nov. 17. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Már megint úgy válaszol itt mindenki,mintha a kérdésben leírt szituáció tök egyértelmű lenne.


Hát nem,baromira nem mindegy hogy 30-40el csurgok,és ott dobom ki üresbe,és elgurulok a tábláig/lámpáig,vagy éppen 100-ról lassítok,vagy éppen tiszta hó az út.


Alapvetően motorfékkel és üzemi fékkel együtt lassíts,ha a körülmények engedik.

Ergo ha tudsz tisztességesen visszaváltani,akkor egy lejtőnél,ahol a végén meg kell állnod,akkor akár egyesével dobálhatod is vissza a fokozatokat,miközben az üzemi fékkel rásegítesz.


Viszont a motorfék ereje autónként eltérő.Teljesen más egy gyenge kismotoros nagy autó,és teljesen más egy nagymotoros kisautó viselkedése motorfék üzemben.

Például 1-2-3 fokozatban egy nagy kompressziójú motornál,könnyű kaszntival nem igen fogsz 0-ra motorfékezni,mert gázelvételre kis sebességnél hírtelen lassul,és rángatni fog.

Bár 0-ra alapból nem lassítunk motorfékkel,hiszen akkor leállna a motor.1500-as fordulat alatt mindenképp ki kell kuplungolni.

Egyébként is,nagyjából 2000-es fordulat alatt elvett gáznál megszűnik a tolóüzem,és ismét kap üzemanyagot.

2016. nov. 17. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Így van, lejtőn kivül nincs értelme visszaváltogatni lassításnál.
2016. nov. 17. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
"A modern autók automata váltói üresbe kapcsolnak" hogy a pitchaba kapcsolna uresbe? Vezettel eletedben automata valtos autot? Vagy csak kepen lattad rajzolva?
2016. nov. 17. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

8-asnak van igaza!

Helyzettől függ, melyik a jobb. Én sokat használom mindkét verziót.

Ha hosszabb lejtő van, vagy pl megyek 100-zal, és van 0,5 km a falu tábláig, akkor(de csak ha nincs mögöttem forgalom!!) váltó üresbe, aztán gurulás.

Ha ez a szakasz rövidebb(városon belül lámpák előtt pl), akkor motorfék a jobb, meg biztonságosabb.

Ha ezeket ügyesen vegyítve használod, sokat lehet spórolni! Nem csak benzinen!

Amúgy motorféknél 1500-as(kb) fordulat felett 0 a fogyasztás!

2016. nov. 18. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!