Megyek az úttesten elöttem 100méterrel stop tábla, amúgyis lassítanom kell ha már akkor kiveszem üresbe és csak fékezgetek a tábláig az úgy jó? Üresbe kevesebbet eszik az autó? Nem nagyon veszéjes ez így?
Nem! Nem fog kevesebbet enni az autó. Motorfékezéskor nem kap kaját a motor (vagy csak annyit, mintha alapjáraton menne). Cserébe így egy kicsit jobban kopik a féked.
Ezt még "B"-nél is úgy tanítják, hogy nem vesszük ki üresbe a gépet.
Magyarországon begyöpösödött oktatási módszerek vannak az autóvezetésben! Mondom ezt úgy, hogy autóvezető oktató vagyok.
Németországban tanulóvezető oktatáson, gurítják az autót, mert számtalan kísérlet bizonyította hogy így gazdaságosabb. A modern autók automata váltói üresbe kapcsolnak, amint úgy érzékelik, hogy a jármű motorfék üzembe kerülne.
Ezzel szemben nálunk, az NKH betokosodott előírásait kell alkalmazni, amit valamikor a hetvenes években írtak elő.
Nyugodtan gurítsd a kocsit, semmi baj nem lesz belőle!
Motorfék mellett a felhasznált üzemanyag gyakorlarilag nulla, míg üresben ahhoz, hogy a motor ne álljon le, fenn kell tartani az alapjáratot, ami csak üzemanyag befecskendezésével valósulhat meg. Ezen kívül a motorfék és üzemi fék együttes használata mellett, sokkal rövidebb úton tudsz megállni, mint csak üzemi fék használatakor, ami életet is menthet.
Veszélyes, előttem, mondat tagolása vesszővel. Tudtommal még mindig kell 8 általános a jogosítványhoz.
Motorféket is használj mindig, üresben nem gurulunk.
Nyilván ez a kézi váltóra érvényes, az automata pedig megoldja magának ahogy kell.
Ne vedd ki sebességből, amíg meg nem állsz.
Az automata sem kapcsol szét motorfék üzemben.
Nem veszélyes(sic), csak értelmetlen. Itt a büdös, gyepes balkánon így csináld.
amúgy a "fékezgeteg a tábláig", az a mögötted jövőt idegesíti..
Motorfékkel semmi üzemanyagot nem fogsz spórolni.
Mindenki jön ezzel a nulla fogyasztással motorfék üzemben. Csakk azt nem kalkulálja bele, hogy ötvenről motorfékkdl 150 métert gurul a kocsi amíg megáll, üresben meg kb. 800-at. Akkor melyik a gazdaságosabb????
Minden vezetéstechnikai tréningen elmondják, hogy ha lehet gurítsuk az autót.
A kamionom kidobja magát üresbe, ha nem húz a motor. Kilómétereket elgurul üresben, alapnáraton ketyegve...
Ezzel a motorfékezgetéssel senki sem spórolt még egy deci naftát sem. De mindenki abban hisz amiben akar...
Helyzettől függ, hogy melyik a gazdaságosabb.
Jelen esetben, ha 100 m-re mindenképp meg kell álljon (stop tábla), akkor egyértelműen jobb a motorfék, hiszen nem fogy egy csepp üzemanyag sem és a fékbetét sem kopik.
Ha a stop tábla 500 méterre van akkor érdemesebb lehet kigurulni, ha így már nem kell gázt adni. Persze a mögötted jövőt rettentően idegesítheti ezek a takarékos gurulgatások, erre érdemes figyelni.
Ezenken kívül a motorfék hosszú lejtmenetben is igen hasznos, segít elkerülni a fék túlmelegedését.
Ne hallgass a fentebb író hülye oktatóra.
Ha motorfékezel, kevesebbet kopik a fékbetét.
Csak akkor vedd ki üresbe, ha nagyon hosszú kigurulás van előtted. Ebben az esetben többet vesztesz azon, hogy a motorfék hamar lelassítja az autót, mint azzal, hogy alapjáraton ketyeg a motor. Ilyenkor egy átlag városi kiskocsi (1200-1500 cm3) fél liter körül eszik óránként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!