Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megyek az úttesten elöttem...

Megyek az úttesten elöttem 100méterrel stop tábla, amúgyis lassítanom kell ha már akkor kiveszem üresbe és csak fékezgetek a tábláig az úgy jó? Üresbe kevesebbet eszik az autó? Nem nagyon veszéjes ez így?

Figyelt kérdés
2016. nov. 17. 05:14
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
75%

Nem! Nem fog kevesebbet enni az autó. Motorfékezéskor nem kap kaját a motor (vagy csak annyit, mintha alapjáraton menne). Cserébe így egy kicsit jobban kopik a féked.


Ezt még "B"-nél is úgy tanítják, hogy nem vesszük ki üresbe a gépet.

2016. nov. 17. 05:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
14%

Magyarországon begyöpösödött oktatási módszerek vannak az autóvezetésben! Mondom ezt úgy, hogy autóvezető oktató vagyok.

Németországban tanulóvezető oktatáson, gurítják az autót, mert számtalan kísérlet bizonyította hogy így gazdaságosabb. A modern autók automata váltói üresbe kapcsolnak, amint úgy érzékelik, hogy a jármű motorfék üzembe kerülne.

Ezzel szemben nálunk, az NKH betokosodott előírásait kell alkalmazni, amit valamikor a hetvenes években írtak elő.

Nyugodtan gurítsd a kocsit, semmi baj nem lesz belőle!

2016. nov. 17. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
79%

Motorfék mellett a felhasznált üzemanyag gyakorlarilag nulla, míg üresben ahhoz, hogy a motor ne álljon le, fenn kell tartani az alapjáratot, ami csak üzemanyag befecskendezésével valósulhat meg. Ezen kívül a motorfék és üzemi fék együttes használata mellett, sokkal rövidebb úton tudsz megállni, mint csak üzemi fék használatakor, ami életet is menthet.


Veszélyes, előttem, mondat tagolása vesszővel. Tudtommal még mindig kell 8 általános a jogosítványhoz.

2016. nov. 17. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
49%

Motorféket is használj mindig, üresben nem gurulunk.

Nyilván ez a kézi váltóra érvényes, az automata pedig megoldja magának ahogy kell.

2016. nov. 17. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
52%

Ne vedd ki sebességből, amíg meg nem állsz.

Az automata sem kapcsol szét motorfék üzemben.

Nem veszélyes(sic), csak értelmetlen. Itt a büdös, gyepes balkánon így csináld.


amúgy a "fékezgeteg a tábláig", az a mögötted jövőt idegesíti..

2016. nov. 17. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
igy van, motorfek. Nekem egyebkent az auto irja is a pillanatnyi fogyasztasnal, hogyha uresben van, akkor par deci, de motorfekkel 0
2016. nov. 17. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
69%

Motorfékkel semmi üzemanyagot nem fogsz spórolni.

Mindenki jön ezzel a nulla fogyasztással motorfék üzemben. Csakk azt nem kalkulálja bele, hogy ötvenről motorfékkdl 150 métert gurul a kocsi amíg megáll, üresben meg kb. 800-at. Akkor melyik a gazdaságosabb????

Minden vezetéstechnikai tréningen elmondják, hogy ha lehet gurítsuk az autót.

A kamionom kidobja magát üresbe, ha nem húz a motor. Kilómétereket elgurul üresben, alapnáraton ketyegve...

Ezzel a motorfékezgetéssel senki sem spórolt még egy deci naftát sem. De mindenki abban hisz amiben akar...

2016. nov. 17. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Helyzettől függ, hogy melyik a gazdaságosabb.

Jelen esetben, ha 100 m-re mindenképp meg kell álljon (stop tábla), akkor egyértelműen jobb a motorfék, hiszen nem fogy egy csepp üzemanyag sem és a fékbetét sem kopik.

Ha a stop tábla 500 méterre van akkor érdemesebb lehet kigurulni, ha így már nem kell gázt adni. Persze a mögötted jövőt rettentően idegesítheti ezek a takarékos gurulgatások, erre érdemes figyelni.

Ezenken kívül a motorfék hosszú lejtmenetben is igen hasznos, segít elkerülni a fék túlmelegedését.

2016. nov. 17. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Akármilyen sebességben van az autó: elkezdesz lassítani, vagy csak elveszed a gázt. Mikor már annyira lelassulsz, hogy közelíti a fordulat az 1000-ret, akkor benyomod a kuplungot, és kiveszed üresbe. Aztán úgy gurulsz amíg meg nem állsz.
2016. nov. 17. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

Ne hallgass a fentebb író hülye oktatóra.

Ha motorfékezel, kevesebbet kopik a fékbetét.

Csak akkor vedd ki üresbe, ha nagyon hosszú kigurulás van előtted. Ebben az esetben többet vesztesz azon, hogy a motorfék hamar lelassítja az autót, mint azzal, hogy alapjáraton ketyeg a motor. Ilyenkor egy átlag városi kiskocsi (1200-1500 cm3) fél liter körül eszik óránként.

2016. nov. 17. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!